Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi vaikea saada rahat riittämään kun käy psykoterapiassa

Vierailija
28.11.2019 |

Elän toimeentulotuella, joten Kela maksaa asumiskustannukseni ja saan Kelalta rahaa joka kuukausi 497 €. Terapia maksaa 450 €. Joten mulla jää kuukaudessa käyttörahaa 47 €. Sillä on aika vaikea selvitä.
Kaikki ruokani saan onneksi ruokajonoista. Mutta kyllä mun toisinaan pitää jotain ostaa. Vaatteita, pesuaineita, hygieniatarvikkeita,...
Kunpa ruokajonosta saisi talvikengät, saippuaa ja hammasharjan. Tämä köyhyys on aika rankkaa.
Toisaalta, eihän mun pitäisi valittaa. Kuitenkin rahani riittää siihen tärkeimpään eli terapiaan. Onhan niitä kuulemma paljon sellaisiakin ihmisiä joiden rahat ei riitä terapiaan, joten heidän tilanteensa on vielä paljon pahempi kuin minun.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa itse terapiasta lainkaan Kela-korvausta? Itse maksan kuukauden terapiakäynneistä korvausten jälkeen yhteensä alle 70 euroa, kerran viikossa käyn.

Vierailija
2/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina tulisi halvemmaksi kuin terapia - jäisi rahaa muuhunkin! Ryyppääminen on siis taloudellisesti kannattavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tukeman psykoterapian omavastuuosuus lasketaan toimeentulotuessa menoksi.

Vierailija
4/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

450 on rahastamista, lääkäreillä väärä käsitys arvoista.

Vierailija
5/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko lopettaa tollaset huuhaat mitkä lypsää rahat ja jättää sut nälkäiseksi. Mielenterveyden kannalta olennaista on riittävä ja ennen kaikkea terveellinen ruoka mihin ei kuulu sokeri tai alkoholi.

Sun pitää itse opetella avaamaan lukot päästä. Olen avannut omani ja samalla laitoin luukut kiinni, nyt olen immuuni ja vapaa.

Vierailija
6/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on kallista, vaikka saisikin KELA:n tukea. Itse olin masennuksen takia tilapäisesti työkyvytön joten en saanut opintotukea enkä pystynyt käymään töissä, mutta terapiamaksut piti maksaa. Koen kuitenkin että koska terapia auttoi niin paljon niin parin vuoden köyhyys kannatti. Hiljalleen pystyin lisäämään vähän sattunaisia työtunteja jolloin rahaakin oli enemmän käytössä.

Mikäli et saa KELA:n tukea, yritä hakea sitä! Tsemppiä!

Vierailija
7/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jokin tsoukki.

Vierailija
8/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko lopettaa tollaset huuhaat mitkä lypsää rahat ja jättää sut nälkäiseksi. Mielenterveyden kannalta olennaista on riittävä ja ennen kaikkea terveellinen ruoka mihin ei kuulu sokeri tai alkoholi.

Sun pitää itse opetella avaamaan lukot päästä. Olen avannut omani ja samalla laitoin luukut kiinni, nyt olen immuuni ja vapaa.

Sori nyt mutta mikäli olet kokenut vaikkapa väkivaltaa lapsena, tai seksuaalista hyväksikäyttöä, voi näistä olla t-o-d-e-l-l-a vaikea päästä yli ilman koulutettua apua. Joku ehkä voi onnistua ominkin avuin, mutta ei kaikki. Älä siis päde asiassa josta et näytä ymmärtävän tarpeeksi.

Vierailija
9/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan viikossa 64 euroa terapian kaksoistunnista eli 256 kuukaudessa. Tuo on Kelakorvauksen jälkeen maksettava omavastuu.

Ilman korvausta kaksoistunnin hinta olisi 180 euroa eli 720 kuukaudessa.

Tuloja ei ole, en saa Kelalta mitään, edes sairaslomaa ei myönnetä. Nuo maksut ovat perheeltä pois. 

Hirviöt tekevät ihmisille mitä huvittaa ja jatkavat elämäänsä. Uhrit saavat sairauksia ja joutuvat hoidattamaan niitä perheensä elannon kustannuksella. Eikä se tuska silti mihinkään koskaan katoa.

Vierailija
10/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jokin tsoukki.

Millä lailla tsoukki? Kun itse kävin terapiassa, maksoi yksi tunti 90 euroa. Kävin kaksi kertaa viikossa, joten summa oli 180e per viikko. KELA onneksi kustansi tästä suurimman osan ensimmäisinä vuosina, mutta tämän jälkeen piti terapiat maksaa itse.

Terapiamaksut eri kaupungeissa ja eri terapeuteilla voivat vaihdella hyvinkin paljon. Edullisimmat tuntihinnat joita olen kuullut, ovat olleet 60e per tunti, kun taas kalleimmat ovat olleet jossain 140e paikkeilla. Itse en lähtenyt shoppailemaan halvimman perässä, vaan halusin parhaan mahdollisen, joka onneksi oli kuitenkin kohtuuhintainen.

Itse en olisi tässä tilanteessa nykyään ilman pitkää terapiajaksoani. Nykyään olen vakitöissä hyvässä duunissa, asun omistusasunnossa ja seurustelen ihanan henkilön kanssa. Ennen terapiaa olin keskeyttänyt opintoni loppuunpalamisen takia, olin työkyvytön ja asuin soluasunnossa.

Vierailija
11/11 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt mutta mikäli olet kokenut vaikkapa väkivaltaa lapsena, tai seksuaalista hyväksikäyttöä, voi näistä olla t-o-d-e-l-l-a vaikea päästä yli ilman koulutettua apua. Joku ehkä voi onnistua ominkin avuin, mutta ei kaikki. Älä siis päde asiassa josta et näytä ymmärtävän tarpeeksi.

Olen kokenut molemmat. Mitä sitten? Mä elän vielä, they didint get me. Jos sä luulet että pari nyrkkiä tai mulkkua mun suussa tuhoaa mut niin erehdyt. Te tarviitte naga fakin sakin ennen kuin tuhoudun bum!