Ero vissiin?
Meillä ilkeä tilanne perheessä. Ollaan oltu yhdessä 15vuotta. Vaimo on sanonut suoraan, että ei tunne enään vetoa minuun. Minä olen aina pitänyt vaimoani kauniina, ja tuntenut vetoa häneen. Läheisyyttä ja seksiä ollut todella vähän. Ne kerrat kun sitä on ollut, niin ovat tapahtuneet kokonaan minun aloitteestani. Yleensä olen tullut torjutuksi. Tätä on jatkunut jo vuosia. Itse kaipaan läheisyyttä ja se kuuluu parisuhteeseen. Perheeseen kuuluu myös kaksi alle kouluikäistä lasta ja iso asuntolaina. Minun pitäisi olla hänen mielestään toisenlainen. Pitäisi olla hänen mielestään enemmän ulospäinsuuntautunut, itsevarmempi, pitempi, ym. Sain tietää, että hän on ihastunut erääseen mieheen, joka on juuri samanlainen kuin mitä haluaisi minun olevan. Minä en muutu mihinkään. Jos en kelpaa tämmösenä kuin olen, niin menkööt ihastuksensa luokse. Olen tavallinen työssäkäyvä perheen isä, joka hoitaa lapsia ja kotia. Teen ruokaa, siivoan, käyn kaupassa, hoidan autot ja talon, leikin ja ulkoilen lasten kanssa ja annan vaimollekin omaan aikaan. Harrastan myös itse liikuntaa 2-3 kertaa viikossa. Olen yrittänyt panostaa parisuhteeseen enemmän, mutta mikään ei tunnu auttavan. En vaan ole enään hänelle se oikea. Kaikkeni olen antanut. Tiedän, että en tule jäämään elämässäni yksin. Ja vaikka en ketään löytäisikään, niin pärjäisin kyllä yksinkin. Ollaan nyt asumuserossa ja eropäätös olisi kohta tehtävä. Harmittaa lasten puolesta kun heillä ei ole enään niin sanottua ehjää perhettä. Luulen, että vaimo haluaisi vielä minun palaavan yhteiseen kotiimme jossakin vaiheessa, mutta en enään varmaan pystyisi luottamaan, että rakastaisi minua vielä. Luulen, että sama olisi kohta edessä uudestaan. Tämä on ollut todella rankkaa, enkä halua enää kokea tätä uudestaan. Asiat joita hän on minulle sanonut, eivä koskaan häviä päästäni. Parisuhdeterapiaa ehdotin joskus, niin ei kelvannut. Nyt asumuseron jälkeen hänen pyynnöstä pitäisikin mennä terapiaan. Olen kyllästynyt, että tunteillani leikitään. Olen vahvasti jo päätökseni tehnyt, mutta mitä mieltä te olette? Mitä tekisitte tilanteessani?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että se ei ole "enään" vaan "enää"?
Ehkä tulevan ex-vaimosi ihastus osaa kirjoittaa oikein.
Ihanaa, kun joku ymmärtää oleellisen ja osaa kommentoida rakentavasti. Sivusta.
Ihan tyypillistä tämän palstan kommentointia
19
Harmillinen tilanne, mutta eihän sille mitään voi, jos toinen ei enää sytytä. :(
Jätä se sika!
Terapian aika on ohi, olisi pitänyt mennä vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen oikeasti oikeasti halua mitään kilttiä perheen isää, joka siivoaa ja tekee lapsille makaronilaatikkoa. He luulevat haluavansa kyllä, mutta ääni muuttuu kellossa kun sellaisen saavat. Heitä kiihottaa testosteroini ja kaikki se miten se ilmenee.
Jaa. Minä tykkään miehessäni siitä puolesta, kun hän on kiva perheenisä joka siivoaa, tekee ruokaa ja leikkii lapsen kanssa. Kusipäisyyspuolen takia sitten harkitsenkin eroa.
Joo, mut eipä teillä seksiäkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Terapian aika on ohi, olisi pitänyt mennä vuosia sitten.
Silloin kun niitä ongelmia syntyy, niin ne voidaan korjata, mut ei enää pää edellä kalliolta rotkoon hypättyä.
Sian jättö lienee järkevin vaihtoehto.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen oikeasti oikeasti halua mitään kilttiä perheen isää, joka siivoaa ja tekee lapsille makaronilaatikkoa. He luulevat haluavansa kyllä, mutta ääni muuttuu kellossa kun sellaisen saavat. Heitä kiihottaa testosteroini ja kaikki se miten se ilmenee.
Siivous ja kokkaus tarkoittaa ettei ole testosteronia vai? :)
Mun mies: tekee ruuat, pesee pyykit, imuroi, moppaa, pesee vessan, puistelee matot, vaihtaa lakanat, vie roskat --> tekee kaikki kotityot (ellen nyt valttamatta halua itse tehda ruokaa)
Myos mun mies: ottaa mut joka ilta sangyssa niin etta paassa huippaa jalkeenpain
Monille miehille on jääny päähän se ajatus, että kun tekee kotitöitä, niin vaimo haluaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sian jättö lienee järkevin vaihtoehto.
Ei millään raaskis, kun on joulukin tulossa.
Minä olen kuunnellu sitä nait vissiin, onko samanlaista mussiikkia?
M44 kirjoitti:
Naapurista kuuluu monesti sitä mussiikkia, ni mie ajattelin kanssa ratiosta kuunnella. Seinän läpi kuultuna se kuulostaa kyllä aika erilaiselta.
Löydät varmasti paremman vaimon, joka osaa arvostaa sinua. Vaikutat oikein mukavalta ja kunnolliselta mieheltä, joten ero koituu sinun onneksesi. Lapsia voit tavata ja voitte valita yhteishuoltajuuden viikko-viikko-systeemillä, joten älä jää huonoon suhteeseen, josta et saa sitä, mitä pitää. Ansaitset ihanan ja paremman naisen itsellesi, jotta voit paremmin. Ei tuollaisessa suhteessa ole mitään järkeä. Asiat eivät muutu.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies: tekee ruuat, pesee pyykit, imuroi, moppaa, pesee vessan, puistelee matot, vaihtaa lakanat, vie roskat --> tekee kaikki kotityot (ellen nyt valttamatta halua itse tehda ruokaa)
Myos mun mies: ottaa mut joka ilta sangyssa niin etta paassa huippaa jalkeenpain
Monille miehille on jääny päähän se ajatus, että kun tekee kotitöitä, niin vaimo haluaa seksiä.
Mies on kotona ja tyottomana eli on itsestaanselvaa etta han tekee kaikki kotityot, oli sita seksia tai ei.
Ja vaikka ei tekisi mitaan niin silti luultavasti haluaisin sita seksia :D Mutta mies ei ole suomalainen, eli tietaa miten naista pitaa kohdella.
Eli ei ole semmoinen "jaa et siivonnut no sit et saa p*llua" -tilanne.
M44 kirjoitti:
M44 kirjoitti:
Naapurista kuuluu monesti sitä mussiikkia, ni mie ajattelin kanssa ratiosta kuunnella. Seinän läpi kuultuna se kuulostaa kyllä aika erilaiselta.
Mut kyllä mie seinänkin läpi Tarjan äänen erotin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on kotona ja tyottomana eli on itsestaanselvaa etta han tekee kaikki kotityot, oli sita seksia tai ei.
Ja vaikka ei tekisi mitaan niin silti luultavasti haluaisin sita seksia :D Mutta mies ei ole suomalainen, eli tietaa miten naista pitaa kohdella.
Suomalainen mieskö ei tiedä miten naista tulee kohdella? Vähän ymäripyöreä vastaus sulla.
Meillä alkoi miehen toimesta juuri tuo toivelistausten teko, liittyy varmasti johonkin ihastumisvaiheeseen. Alkoi tulla yhen äkin tekstiä; jos sä olisit sitä tätä ja tuota ja tekisit sitä tätä ja tuota - ja taatusti sellaisia toiveita, etten luonnostaan ole sellainen tai sellaisia tee. Olisi miettinyt viisitoista sitten millaisen kanssa on sitoutumassa ja jo silloin päättänyt haluaako jatkaa kanssani vai ei. Tulee mietittyä, miksi hän ylipäätääntään on mun kanssa, miksi hän ei ota eroa!
Erotkaa. Vaimosi silmät kiilluvat nyt uudessa ja hän on se täydellinen aikansa, ja sinut hän näkee entistäkin "huonompana", vaikka minkä tekisit. Jos kerran seksialoitteekin on olleet sun vastuulla, niin antaa mennä, sä löydät varmasti uuden kivan naisen.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mieskö ei tiedä miten naista tulee kohdella? Vähän ymäripyöreä vastaus sulla.
Voi olla etta mulla on ollut huono saka tai muistan vaarin (viimeisimmasta suomalaisesta miehesta ehka 18 vuotta aikaa), mutta selvia nyanssieroja on havaittavissa ulkkarin hyvaksi.
Ja siis jotkut varmaan tykkaa just niista juroista jukolanjusseista jotka ei puhu eika pussaa (jarkyttyneena luin etta palstalla on ihmisia, jotka eivat tykkaa etta heihin KOSKETAAN - mitvit), mutta ma olen aina ollut enemman hempeilyyn kallellaan, tykkaan pusia ja halia ja kiehnata kainalossa. :) Eli joka vakalle kantensa.
Olen samaa mieltä kuin useimmat täällä: eiköhän ero ole tässä se selvin ratkaisu. Jo pelkästään tuo vuosia jatkunut seksitilanne... Ellei nyt sitten käy niin, että vaimosi on saanut hieman seikkailla ja sen myötä tajunnut, että ei se ruoho taidakkaan olla sen vihreämpää aidan tuolla puolen. Mutta pystyisitkö vielä onnelliseen suhteeseen tämän jälkeen? Olen myös sitä mieltä, että pariterapia voisi joka tapauksessa olla rakentavaa. Hyvä ero on lapsille kaikkein parasta, että pystyisitte kohtaaman ja kommunikoimaan puolisosi kanssa aikuismaisesti tulevaisuudessa. Kun itse tajusin, että avioliittoni ei enää toimi, kokeilin kaiken mahdollisen kuuden vuoden ajan. Siinä oli kyllä muutama vuosi liikaa, mutta enpä ole koskaan joutunut miettimään "mitä jos...". Olen hyvissä väleissä eksäni kanssa, ja on kaikin puolin helpottavaa, että olen saanut katkeruuteni työstettyä. Joten; mielestäni ero-ajatuksesi ovat täysin oikeutettuja ja hyvin puntaroituja tässä tilanteessa missä te nyt olette, mutta harkitse vielä mitä voisitte tehdä, että ero sujuisi mahdollisimman hyvin. Hyviä tuulia tulevaisuuteesi!
En pariterapiaa poissulje. Voisihan senkin katsoa, mutta tuskin se mitään muuttaa. Mietin vaan, että jos toinen sanoo kaikkien näiden vuosien jälkeen, että on ollut onneton jo monta vuotta. Lisäksi hän ei ole kuulemma koskaan tuntenut ns. suurta rakkautta minuun ja on myös salaa toivonut, että lähtisin suhteesta. Itse olen käynyt jo käytännössä eroprosessia läpi jo tässä suhteen aikanakin. Niin kauan tätä on kestänyt. Olen jo käytännössä hyväksyt tilanteen ja löytänyt asiasta paljon hyvääkin. Olen sitä terapiaakin ehdottanut, että oltaisiin menty parina. Silloin menin sitten yksin. Toisen halu yhdessä jatkamiseen kun on ollut nolla näiden vuosien aikana, niin en usko että pariterapiakaan tässä enää auttaa. Kaikesta ollaan pystytty puhumaan ja sopimaan. Mitään riitaa ei sen suuremmin ole ollut. Ja jotain jos kiinnostaa, niin pituuteni on ihan normaali 178cm ja painoa 75kg. Luulisi, että olisi tämänkin huomannut jo silloin kun ekaa kertaa tavattiin. Tämä pituus asia asia ei oikeastaan paina paskan vertaa. Sille mä en voi mitään, eikä se asia meidän liittoa tähän ajanut. Se oli vain esimerkkinä muiden syiden mukana. Kuvastaa hänen oikeita tunteita, kun tämmöiset asiat ruvennut häiritsemään. Selkeästi vertaa minua tällä hetkellä siihen ihastuksensa.
Ap
Pattitilanne kirjoitti:
En pariterapiaa poissulje. Voisihan senkin katsoa, mutta tuskin se mitään muuttaa. Mietin vaan, että jos toinen sanoo kaikkien näiden vuosien jälkeen, että on ollut onneton jo monta vuotta. Lisäksi hän ei ole kuulemma koskaan tuntenut ns. suurta rakkautta minuun ja on myös salaa toivonut, että lähtisin suhteesta. Itse olen käynyt jo käytännössä eroprosessia läpi jo tässä suhteen aikanakin. Niin kauan tätä on kestänyt. Olen jo käytännössä hyväksyt tilanteen ja löytänyt asiasta paljon hyvääkin. Olen sitä terapiaakin ehdottanut, että oltaisiin menty parina. Silloin menin sitten yksin. Toisen halu yhdessä jatkamiseen kun on ollut nolla näiden vuosien aikana, niin en usko että pariterapiakaan tässä enää auttaa. Kaikesta ollaan pystytty puhumaan ja sopimaan. Mitään riitaa ei sen suuremmin ole ollut. Ja jotain jos kiinnostaa, niin pituuteni on ihan normaali 178cm ja painoa 75kg. Luulisi, että olisi tämänkin huomannut jo silloin kun ekaa kertaa tavattiin. Tämä pituus asia asia ei oikeastaan paina paskan vertaa. Sille mä en voi mitään, eikä se asia meidän liittoa tähän ajanut. Se oli vain esimerkkinä muiden syiden mukana. Kuvastaa hänen oikeita tunteita, kun tämmöiset asiat ruvennut häiritsemään. Selkeästi vertaa minua tällä hetkellä siihen ihastuksensa.
Ap
No näillä spekseillä... Ero paras ratkaisu