Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä eroaminen yleensä johtuu

Vierailija
28.11.2019 |

Pohjimmiltaan kai siitä kun on mahdollista olla yksinkin, mutta mikä sen teillä sai aikaan että lopulta sanoit "muutan pois"?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin olemaan äitinä miehelle, jolle vieläpä ihan kaikki meni mun edelle. Seksiäkään ei ollut.

Vierailija
2/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies piti kiinni juuristaan niin kovaa ettei happea saanut seurassa, ei minkäänlaista halua syventää suhdetta, ei yksilöiden välistä elämän kohtaamista vaan opittujen asenteiden ja luokkaerojen pelkojen ylläpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyin olemaan äitinä miehelle, jolle vieläpä ihan kaikki meni mun edelle. Seksiäkään ei ollut.

Ai näitä ukkoja on oikeastikin? Luulin että ovat provoja. Kiitos kun olit rehellinen.

Vierailija
4/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosta.

Vierailija
5/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halunnut olla sen kanssa enää. Niin negatiivinen ja ikävä ihminen, laiska ja saamaton, ärtyisä. Kuka sellaista kiviriippaa jaksaa raahata vuosikausia?

Vierailija
6/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen löysi itselleen paremman puolison. Olisi halunnut seurustella sen toisen miehen kanssa ja olla vielä minun kanssa naimisissa.  En ollut innostunut tällaisesat kuviosta ja muutin pois.

Vierailija
7/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sivusuhde tuli ilmi ja minä ilmoitin , että näkemiin.

Vierailija
8/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naisen kyllästymisestä. Naiset kestävät tasaista arkea huonommin kuin miehet.

Vierailija
9/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullinen päätös tuli, kun ihastuin toiseen mieheen. Sitä ennen exän kanssa oli liitto täysin loppunut exän halusta. Muutti sohvalle nukkuun, ei seksiä eikä mitään muutakaan ex suostunut tekeen yhdessä. Yritin saada hänet osallistumaan ns laatuaikasn eli ravintolaan, hotelliin ym. Tiukka ei eikä mitään selitystä.

Olin aina yksin. Miehellä oli omat harrastukset. Oli 20 vuoden liitto ja kolme lasta. Tuo suhde oli aivan hirveä, kun jälkeen päin miettii. Oli se ensimmäinen suhde.

Vierailija
10/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naisen kyllästymisestä. Naiset kestävät tasaista arkea huonommin kuin miehet.

Voi huoh. Mies kestää sen arjen erinomaisesti silloin, kun nainen sitä pyörittää. Kun nainen kyllästyy miehen paapomiseen ja kaiken muistamiseen, alkaa itku miten siitä tulikin tuollainen Justiina. Eli vikaa on vähän molemmissa, älkää naiset huoltako aikuista ihmistä kuin pikkulasta, älkääkä miehet heittäytykö avuttomiksi lasten jatkeeksi.

Vierailija
11/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä poikaystävästäni/avomiehestäni erosin koska se joi ja pelasi rahansa ja sössi asiansa sen takia. Toinen suhde meinasi taannoin päättyä toisen naisen takia, mutta päätettiin jatkaa. 

N50

Vierailija
12/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että erojen suuri syy on kommunikaatio-ongelmat.

Ja tosiaan, meillä oli tämä. Mies ei suostunut puhumaan mistään, minä taas sanoin aina kaiken. Mun ajatuksia ei ainakaan tarvinnut arvailla.

Vierailija
13/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksittömyys suhteessa

Vierailija
14/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se yleisimmin johdu siitä, että ei enää haluta olla yhdessä. Joko niin, että molemmat haluavat erota tai niin, että toinen haluaa, ja sen eroa haluavan kanta voittaa.

Vierailija
15/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropäätöksen sain lopulta tehtyä, kun tajusin että jääminen tuohon parisuhteeseen on sietämättömämpää kuin ero. Lisäksi aloin pelätä itseni ja lasten puolesta. Olihan mies myös uhannut tappaa minut jo ärsytän häntä vielä. Ja ilmeisesti jatkuvasti ärsytin jollain tapaa, vaikka pyrin olemaan loppuvuosina mahdollisimman väritön ja näkymätön ja tehdä kaiken niin hyvin hänen mielikseen kuin vain osasin.  Mutta pelin säännöt muuttuivat jatkuvasti, hänen miellyttämisensä oli sula mahdottomuus.

Eräänä yönä paetessani häntä autooni, päätin että nyt on vain lähdettävä.

Ja lähdinkin. Ja nyt kadun ainoastaan sitä, etten lähtenyt ja vuosia aiemmin.

Vierailija
16/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä" on aika hankala kysymyksenasettelu. Yleisiä syitäkin on monia ihan erilaisia. Kaikki tapaukset ovat aina jossain määrin ainutlaatuisia myös.

Voisin veikata että selvistä syistä yleisimpiä ovat pettäminen, väkivalta ja päihdeongelma. Niiden taustalla voi tietysti olla muutakin.

Muita yleisiä syitä:

- Rakkauden kuoleminen eli parisuhteen arkistminen ja siihen väsyminen, vaihtelunhalu yms. 

- Raskas arki ja kyvyttömyys jakaa taakkaa tasan

- "Erilleen kasvaminen" tai yhteensopimattomat luonteet tai arvot, eli kerta kaikkiaan ei vaan löydy sitä yhteistä tapaa olla ja elää, vaan halutaan liian eri asioita

- Kommunikaatio-ongelmat, kasautuva väärinymmärtäminen ja mielensäpahoittaminen joista kertyy katkeruutta ja taakkaa, kun asioita ei alusta alkaenkaan saada kunnolla selväksi ja luullaan enemmän kuin tiedetään, kaikki on ainaista riitaa ja taistelua, sekä aina vaan pahempaa menneiden riitojen elvyttämistä; mikään ei ratkea vaan skismat pahenevat

- Ehkä vielä omana kohtanaan voisi mainita jomman kumman tai molempien henkiset ongelmat; mielenterveysongelmat, traumat, persoonallisuushäiriöt yms, jotka estävät tasapainoisen parisuhteen jomman kumman osapuolen osalta. Joskus henkisistä ongelmista kärsivä itse ei pysty elämään parisuhteessa, joskus toinen kärsii siitä liiaksi. 

- Uusi rakkaus!

Vierailija
17/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolisuus. Sinä annat toiselle ihan kaiken ja toinen antaa vastalahjaksi turpaan joka ikisellä elämän osa-alueella.

Vierailija
18/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain että erojen suuri syy on kommunikaatio-ongelmat.

Ja tosiaan, meillä oli tämä. Mies ei suostunut puhumaan mistään, minä taas sanoin aina kaiken. Mun ajatuksia ei ainakaan tarvinnut arvailla.

Minulla tuli yhdestä suhteesta ero juuri tuosta syystä. Kaikki oli omasta mielestäni hyvin ja oli ollut koko suhteen ajan. Sitten mies vaan yks kaks paukauttaa miten haluaa erota kun melkein kaikki on pielessä. Muisteli jopa joitain sanomisiani siltä ajalta, kun oltiin tapailuvaiheessa. Jonkun aikaa "roikuin" miehessä, kun kumminkin minusta suhde oli hyvä, mutta lopulta tajusin että mies tuskin tulisikaan puhumaan jatkossakaan mistään.

Vierailija
19/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että ihmiset eivät ole JOUTSENIA.

Ihminen ei ole yksiavioinen eläin.

Vierailija
20/21 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lähes aina johtuu siitä, että vähintään toisen osapuolen rakkaus on loppunut. Lisänä voi olla vielä muita ongelmia.

Tiedän omasta tuttavapiiristä yhden pariskunnan, joka erosi vaikka rakkaus ei vielä ollut loppunut kummallakaan. Syynä oli se, että mies teki jatkuvasti rikoksia eikä nainen pystynyt hyväksymään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän