Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousmotivaatio

Vierailija
28.11.2019 |

Auttakaa mua ja muita apua tarvitsevia löytämään motivaation siivoukseen.

Mulla on todellinen työmaa tässä asunnossa. Kaikki astiat on likaisia, puhtaita vaatteita ei juuri ole, olen pessyt samoja muutamia jo jonkin aikaa. Olen ollut töistä ja läheisen menetyksestä niin poikki, etten saa kunnolla siivottua. Sotkuisuus myös ahdistaa, sillä nautin siisteydestä.

Olen koittanut siivota "vähän kerrallaan", mutta lopulta siivous ei ole koskaan valmis, enkä pääse pesemään lattiaa, kun on tavaraa siellä sun täällä.

Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä ♥️

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone kerrallaan teet. Lauantaina kunon rutistus ja parissa tunnissa tekee oikeasti tosi paljon.

Vierailija
2/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon rutistus joku päivä. Laitat musiikit täysille ja vaikka viinilasin pöydälle josta siemaiset aina ohikulkiessa. Sitten riehut niin kunnes on taas siistiä. Ylläpito on onneksi yleensä vaivattomampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pyykki- ja tiskikone päälle ja siivoa sen aikaa, että saat tyhjennettyä kummankin. Aikaa on mennyt ohjelmista riippuen 1-3 tuntia ja varmasti tulos jo näkyy jossain. Keität kupin hyvää kahvia ja istut alas ihailemaan kättesi työtä ainakin vartiksi. Keskityt vain siihen, mitä olet saanut aikaiseksi, et jäljellä oleviin sotkuihin.

Tässä välissä kannattaa myös käydä kävelyllä, viemässä roskat tai kaupassa - vähän happea aivoille ja pieni poistuminen sotkukämpästä helpottaa jatkamista.

Toinen pyykki/tiskikonekierros samoilla säännöillä: siivoat, kunnes saat koneen tyhjennettyä ja lopuksi istut vähintään vartiksi kehumaan itseäsi ahkeruudestasi.

Jatkossa ylläpitosiivoukseksi päätät, että joka päivä siivoat vartin ja joka päivä peset koneellisen pyykkiä niin kauan, ettei pyykkikorissa ole enää lainkaan "pesämunaa".

Vierailija
4/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato youtubesta joku siivous video, sit hommiin!

Ehkä typerää, mutta ite saan motivaatiota...

Vierailija
5/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota ei tarvitse juuri koskaan, kun ei ole liikaa tavaraa, kaikelle on paikka ja palauttaa tavarat heti paikoilleen. Sitten on helppo pyyhkäistä joskus pinnat, kun viitsii.

Itse vihaan siivoamista ja siksi toiminkin näin ja aina on perussiistiä.

Vierailija
6/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivota ei tarvitse juuri koskaan, kun ei ole liikaa tavaraa, kaikelle on paikka ja palauttaa tavarat heti paikoilleen. Sitten on helppo pyyhkäistä joskus pinnat, kun viitsii.

Itse vihaan siivoamista ja siksi toiminkin näin ja aina on perussiistiä.

Näin mäkin teen, siisteys pysyy ylläpitämällä. 

Ei tarvitse koskaan suorittaa mitään raivausta tai suurempaa siivousta.

Kerran kun aloittaja nyt saa huushollinsa järjestykseen niin pidä se kanssa siinä. 

Vierailija
7/9 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan kerran viikossa ja välillä kohentelen paikkoja. Pyykkejä ei ole likaisena. 

Mietin aina lopputulosta. Eli siistiä ja puhdasta kotia ja kuinka kumppani on mielissään kun on siistiä kun tulee viikonlopun viettoon. 

Valitettavasti ei ole oikotietä onneen kuin vaan toimia. Juu, tiedän ettei ole aina helppoa ja itselläkin välillä tympii mutta ajattelen siis lopputulosta. Kun kohentaa välillä niin ei tule sellaista megakaaosta koskaan eikä myöskään likaista tms. 

ps.eikä meillä ole kliinisen puhdasta jne mutta yleisilme on siisti.

Vierailija
8/9 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
9/9 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon rutistus joku päivä. Laitat musiikit täysille ja vaikka viinilasin pöydälle josta siemaiset aina ohikulkiessa. Sitten riehut niin kunnes on taas siistiä. Ylläpito on onneksi yleensä vaivattomampaa.

Päihteet on hyvä ja ehkä ainoa motivaatio siivoukseen. Kiva palkita itseään siitä kun siivoaa. Jointti tai alkoholia niin viitsii siivota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi