Nyt psyykatkaa, että en mokaa pikkujouluissa
Meidän firmassa on tänään pikkujoulut. Olen ihastunut kollegaan ja on tietenkin toiveita, että jotain tapahtuisi.
Mutta... minä olen sinkku, mutta se kollega on naimisissa.
A en halua osallistuamihinkään pettämiskuvioihin
B en halua mokata töissä ja työkavereiden edessä
Tiedän ettei pitäisi mennä koko juhlaan. Mutta jos menisin vain syömään ja lähtisin sitten pois?... Mutta tietäähän sen, miten helppoa on sitten jäädä vähän pidemmäksi aikaa vain. Ja jos ottaa lasin viiniä, niin helposti menee toinenkin.
Tässä on kaikki katastrofin ainekset ilmassa. Olisi paras jättää menemättä, mutta oikeasti sisäisesti haluaisin mennä ja että jotain tapahtuisi.
Olen keksinyt itselleni mm. sellaisen perustelun, että kannattaa mennä pikkujouluihin ja nauttia illasta ja lähteä sitten baariin jatkoille ja tavata siellä joku ihana sinkkumies. Siksi minun kannattaa mm. pukeutua ja laittautua oikein seksikkääksi. Ja jotta pääsee yöllä baariin jatkoille tapaamaan sinkkumiehiä, pitää tietenkin juhlia koko ilta pitkän kaavan mukaan.
Takokaa järkeä päähän mulle!
Kommentit (3)
Itse en uskaltaisi tuossa tilanteessa juoda alkoholia lainkaan, vaan pysyttelisin alkoholittomassa oluessa tms. Syystä että tiedän, että minulla jo pari tuoppia vie estot niin että jos oikeasti jotain miestä haluan mutta hillitsen itseni koska toinen varattu, niin juomisen jälkeen kyllä alan lähestyä ja menen sänkyynkin jos toinen tahtoo. Ja sitten kauhea morkkis, koska en hyväksy varattuihin sekaantumista.
Ajattele niin että olisit itse naimisissa ja saisit tietää että joku vosu teki aikamoisen myyräntyön ja alustuksen miehesi vamppaamisessa. Mitkä ajatukset herää? Niinpä, SINÄ olet nyt se halpa alhainen lor tto. Onko työkaverilla lapsiakin?
Älä mene. Ja jos menet miin älä ota alkoholia. Siellä varmasti on jotain alkotonta tarjolla.
Sä et todellakaan halua sekaantua mihinkään pettämisjuttuun, etkä varsinkaan työpaikalla, koska se nolous ja katkeruus jatkuu sitten koko sen ajan kun olet tällä työpaikalla töissä - ja pikkujouluissa toteutettuna siitä tietää vielä muutkin. Ja nolouteen ja katkeruuteen se todella johtaa, vaikka mieluusti itsellesi muuta uskottelisit.