Onko Litalgin hyvä kipulääke?
Sain koviin vatsakipuihin, että pystyn nukkumaan ennen huomista ultraääntä.
Kommentit (9)
Mulle ei tehoa, on sappikivet plus toisentyyppinen vatsakipu. Ei auta. Vain Burana auttaa.
Mun äidille tehoaa hyvin, mulle onneks kokeiltiin sairaalassa. Olen pahasti yliherkkä, ois voinu henki lähtee.
Minulle määrättiin vuosikausia Litalginiä pahoihin kuukautiskipuihin. Krampit olivat niin rajuja, että ne pysäyttivät liikkeen kokonaan ja olin joka kuukausi töistä 1-2 päivää pois tai vähintään etänä. Lisäksi pyörryin kipujen vuoksi useita kertoja, myös töissä. Ihan hirveää aikaa. Litalgin oli ainoa, joka jotenkin taittoi kipua (vaikka ei sitä poistanut) niin, että pystyin jotenkin olemaan. Buranat ja muut käsikauppalääkkeet olivat aivan tehottomia niihin kipuihin, vain Litalginista oli jotain apua.
Sitten muutin ja menin uudelle gynelle, joka sanoi, ettei Litalginiä pitäisi määrätä ollenkaan, koska sillä on niin pahoja sivuvaikutuksia. Se voi aiheuttaa agranulosytoosin, joka voi johtaa kuolemaan. Esim. Ruotsissa Litalginia ei saa enää edes myydä.
https://sic.fimea.fi/arkisto/2016/1_2016/vain-verkossa/litalginin-kaytt…
Itse otin siinä vaiheessa hormonikierukan, joten pääsin pahimmista kivuista. Nykyään riittää pari Buranaa yhtenä päivänä kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidille tehoaa hyvin, mulle onneks kokeiltiin sairaalassa. Olen pahasti yliherkkä, ois voinu henki lähtee.
Hui! Pelottaa, oon itse kotona yksin :( Tuntuu auttavan kipuihin. Enää sellaista vihlaisevaa kipua vasemmalla jos esim nousen ylös sängystä ja kävelen. Ainakin saa nukuttua nyt paremmin.
Ap
On se mula lieviin kipuihin auttanut, mutta ei esim. munuaiskivikipuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui! Pelottaa, oon itse kotona yksin :( Tuntuu auttavan kipuihin. Enää sellaista vihlaisevaa kipua vasemmalla jos esim nousen ylös sängystä ja kävelen. Ainakin saa nukuttua nyt paremmin.
Ap
Ei hätää, mulla pimeni silmissä alle sekunnissa :D Eli varmaan sulle ihan ok.
Aloinkohan panikoimaan kun heti alkoi kurkussa tuntua turvotuksen tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tehoa, on sappikivet plus toisentyyppinen vatsakipu. Ei auta. Vain Burana auttaa.
Jännä. Välillä tuntuu ettei Burana auta mihinkään. Kuinka suurella annoksella otat?
No jos se auttaa kipuihisi, se on hyvä.