Mac vai PC ylioopisto opintoihin?
Aloitan ensi vuonna opinnot (kauppis), ja mietin olisiko Mac vai saman hintaluokan PC läppäri parempi opintoihin. Saisi mielellään kestää ja olla ajan tasalla mahdollisimman kauan... Lisään vielä, että en osta imagon takia, haluan ainoastaan laadukkaan ja luotettavan läppärin!
Kommentit (31)
Jos opiskelet siellä yliopistossa sisustussuunnittelijaksi tai huuhaa humanistiksi nii ehkä siinä tapauksessa Magintosh. Jos taas sun pyrkimys on oikeisiin töihin niin sit tietysti PC.
Buuttilevyke kirjoitti:
Jos opiskelet siellä yliopistossa sisustussuunnittelijaksi tai huuhaa humanistiksi nii ehkä siinä tapauksessa Magintosh. Jos taas sun pyrkimys on oikeisiin töihin niin sit tietysti PC.
Kannattaisko opetella ymmärtämään lukemansa eli aloitus, niin ei tarvitsisi ihan puutaheinää kirjoittaa.
Olen viimeisen vuoden opiskelija eikä minulla ole läppäriä. Loistavasti on pärjännyt ilmankin, eli sellainenkin vaihtoehto on.
Eniten koululla näkee Lenovon käytettyjä yritysläppäreitä, hinta/laatu-suhde taitaa olla voittamaton.
Vierailija kirjoitti:
Jos valitset PC:n, jätä ainakin HP valitsematta. Mun yli tonnin maksaneen HP:n koneessa oli tyyppivika ja takuuhuolto ei pelittänyt. Väittivät, ettei koneessa ole mitään vikaa ja yrittivät jopa maksattaa huollon minulla. Onneksi tajusin ottaa videon ongelmasta ja linkki keskustelufoorumin threadiin, jossa useilla käyttäjillä oli sama ongelma.
Ehdottomasti jätän! Nykyinen hp pavilion, ja täys paska!
Ap
Jos varat riittää Macin käyttömukavuus parempi, mutta jos rahat tiukemmassa kyllä ne hommat varmasti saa myös PC:llä hoidettua
Itse ottaisin PC:n. Yliopistot yleensä tarjoavat sille ilmaiseksi tekstinkäsittely- yms ohjelmat. Lenovoa voin suositella itse. Hyvä akun kesto on semmoinen ominaisuus johon kannattaa panostaa, koska aina tiloissa ei ole pistokkeita tarpeeksi.
Porvoon yliopistossa kaikilla MacBook Prot!
Vierailija kirjoitti:
Jos varat riittää Macin käyttömukavuus parempi, mutta jos rahat tiukemmassa kyllä ne hommat varmasti saa myös PC:llä hoidettua
Meillä on taloudessa monien valmistajien tuotteita ja eniten Mac on solmussa. Ei varsinaisesti lisää käyttömukavuutta.
Itselläni on 200 euroa maksanut halpiskone ja täyttää kaikki tarpeeni opintojen suhteen erinomaisesti.
Jos valitset PC:n, jätä ainakin HP valitsematta. Mun yli tonnin maksaneen HP:n koneessa oli tyyppivika ja takuuhuolto ei pelittänyt. Väittivät, ettei koneessa ole mitään vikaa ja yrittivät jopa maksattaa huollon minulla. Onneksi tajusin ottaa videon ongelmasta ja linkki keskustelufoorumin threadiin, jossa useilla käyttäjillä oli sama ongelma.