Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minuusta lapsille ja nuorille tulisi opettaa matematiikkaa ennemmin fysiikan ja sen ilmöiden pohjalta kuin raa an matematiikan?

Vierailija
27.11.2019 |

?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa esimerkkejä esim. kertotaulun opettamisesta.

Kiinnostaa oikeasti.

Vierailija
2/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten opettaa yhteenlaskua jollain fysiikan ilmiöllä? Salama plus salama on kasi salamaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entistä harvempi oppisi mitään.

Vierailija
4/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettaisimpaa kouluissa edes kunnon matematiikkaa. Sovellusten kuuluisi tulla vasta kun teoria on hallussa.

Vierailija
5/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertotauluuakin tulisi opettaa jatkumoina 8x2 16 16x2 32. Jotta ymmärtää kymmenien satojen ja tuhansien muuttuvuuden erinäisin tavoin nopeammin.

Vierailija
6/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin voidaan opettaa Maxwellin yhtälöitä, pitää tietää mikä ylipäänsä on yhtälö ja miten niitä pyöritellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opetellaan perus laskutekniikat ja sitten sovelletaan ja opitaan molemmista lisää. Nyt on toimiva systeemi.

Vierailija
8/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni asia meni peruskoulussa juuri noin.

Fysiikan nuomeroni oli 2 pykälää parempi kuin matematiikka.

Toki peruslaskutoimitukset ovat kuin aakkoset ja lukemisen alkeet, mutta heti kun päästään algebraan ja geometriaan, voidaan tehtävät sitoa johonkin konkreettiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertotauluuakin tulisi opettaa jatkumoina 8x2 16 16x2 32. Jotta ymmärtää kymmenien satojen ja tuhansien muuttuvuuden erinäisin tavoin nopeammin.

Ymmärtäää yhdistää 1x2 2 eli 20 +6 +6 32

Vierailija
10/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Itselläni asia meni peruskoulussa juuri noin.

Fysiikan nuomeroni oli 2 pykälää parempi kuin matematiikka.

Toki peruslaskutoimitukset ovat kuin aakkoset ja lukemisen alkeet, mutta heti kun päästään algebraan ja geometriaan, voidaan tehtävät sitoa johonkin konkreettiseen.

Geoometrian pitäiisi olla jo melko helppoa koska se on visuaaliseesti jo hallitumpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eiköhän olisi aika rikkoa tämäkin toimiva systeemi. Not.

Vahvan perustan luominen on tärkeää, ei mikään ilmiövouhotus, joka on jo nyt pilannut oppimistuloksia ihan riittävästi.

Vierailija
12/12 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Itselläni asia meni peruskoulussa juuri noin.

Fysiikan nuomeroni oli 2 pykälää parempi kuin matematiikka.

Toki peruslaskutoimitukset ovat kuin aakkoset ja lukemisen alkeet, mutta heti kun päästään algebraan ja geometriaan, voidaan tehtävät sitoa johonkin konkreettiseen.

Geoometrian pitäiisi olla jo melko helppoa koska se on visuaaliseesti jo hallitumpaa.

Jep, pidin geometriasta, kuiva laskutoimitusten teko 8-9lk algebran tunneilla oli tuskaa.

Matematiikan ope ihmetteli, kun minulla oli matematiikka 7 ja fysiikka 9.

Sain nostettus päättötodistukseen matematiikan kasiksi, samalla sain pienen kunnianhimon puuskan ja aloin tekemään kotitehtävätkin fy+ke, aiemmin olin tehnyt ne oppitunnilla tai sitä mukaa kun niitä kuulusteltiin. Fysiikka ja kemia nousivat kymppiin. 2 numeron erl pysyi :-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi