Voisitko miehenä seurustella 25% vammaisen naisen kanssa?
Vammaisuus ei näy päällepäin mutta nainen tarvitsee jatkuvan lääkityksen. Miksi? Miksi et?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mulla on 30% invalidivähennys verotuksessa, onko se sama asia kuin että olen 30% vammainen? Olen myös riippuvainen päivittäisistä lääkkeistä..
t: ykköstyypin diabeetikko
Seurusteletko?
Miten tuollasen vammaisuuden voi todeta prosenteissa? Pitääkö käydä testeissä? Voiko päästä kelan eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
en alkaisi. olen itse lievästi vajaa, niin ei ole resulsseja alkaa jonkun toisen hoitajaksi. pulmusissa on yhsi blondi. jos tapaisin jonkun söpö tytön, jolla olisi suunnillleen yhtä paljon älyllistä kapasiteettia, niin voisin tapailla.
En tarvitse omaishoitajaa vammaisuudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en alkaisi. olen itse lievästi vajaa, niin ei ole resulsseja alkaa jonkun toisen hoitajaksi. pulmusissa on yhsi blondi. jos tapaisin jonkun söpö tytön, jolla olisi suunnillleen yhtä paljon älyllistä kapasiteettia, niin voisin tapailla.
En tarvitse omaishoitajaa vammaisuudesta huolimatta.
Erittäin hyvin sanottu. Minulla on neljä mielenterveysdiagnoosia joita hoitavat ammattilaiset. Arkeeni tarvitsen ihmisen jonka kanssa jakaa tavallisia asioita, läheisyyttä jne.
Mulla on 100% invalidivähennys verotuksessa. Sen perusteella luulisi että olen aivokuollut liikkumaton lihakimpale. Mut mä kävelen, puhun, näen, mulla on kaikki raajat tallella, harrastan liikuntaa ja käyn töissä. Eli joo seurustelisin vain 25% vammaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, mulla on 30% invalidivähennys verotuksessa, onko se sama asia kuin että olen 30% vammainen? Olen myös riippuvainen päivittäisistä lääkkeistä..
t: ykköstyypin diabeetikko
Juuri tämä ulottuvuus on epäselvää etenkin meille jotka emme ole koskaan joutuneet painimaan minkään vammaisuusprosenttien kanssa. Näin ulkopuolisesta tämä systeemi kuulostaa järkyttävän byrokraattiselta ja kohtuuttomalta. Osaisiko joku edes hiukan valaista?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollasen vammaisuuden voi todeta prosenteissa? Pitääkö käydä testeissä? Voiko päästä kelan eläkkeelle?
Tää on näitä vakuutuslääkärien heiniä jos vammautuu esim. liikenteessä. Sairaudet myös oikeuttaa jos on jokapäiväinen haitta. On olemassa vammatapauksissa haitta-aste jonka lääkäri kirjoittaa. Yleensä ne ei mee sellaisenaan läpi vakuutusyhtiössä. Mulla esim. ehdotettiin joskus vamman perusteella haitta-astetta 11 mutta vakuutuslääkäri väänsi sen paljon pienemmäksi. Sain kertakorvauksen rahaa ja tuon 100% invalidivähennyksen verotukseen. Olen ollut työkyvytön ja työkykyinen täysin ja osittain tuon jälkeen. Nykyään on sitten muutakin sairautta tuohon päälle. Ulospäin näytän normaalilta mutta olen kuitenkin 100% invalidi. Olen oikeutettu auton Invakorttiin ja vammaisen taksikyyteihin. Olen oikeutettu kelan kustantamiin kuntoutuksiin kuten fysioterapia.
Ja jos tehdään jokin rutiinileikkauskin niin sen lääkärin pitäisi automaattisesti kirjoittaa lausunto invalidiprosentista eteenpäin. Mä en tiedä kuka sen on mulle tehnyt. En nyt puhu umpparin leikkaamisesta vaan esim. avanne leikkauksesta jos se jää pysyväksi. Tai amputaatio vaikka saisikin toimivan proteesin. Eläkkeelle pääsyyn ei kuitenkaan automaattisesti ole oikeutta. Työkyky ja toimintakyky on eri asioita. Diagnooseja voi olla monta mutta ihminen on silti kykenevä työhön.
Eikös perussuomalaiset ollut ainoa puolue jonka ehdokkailla oli silmälappuja? Että jos lähdetään arvioimaan ihmisiä vammaisuuden perusteella... (eräällä työkaverilla muuten on myös, ja hän on hyvä tyyppi mutta haluan tässä korostaa että jos ryhdyt ivaamaan puolueita sen jäsenten vammaisuudella niin olet todella heikoilla jäillä, ja moninkertaisesti)