Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aina vain toinen vanhemmista hakee lapset päiväkodista??

Vierailija
27.11.2019 |

Miksi aina esimerkiksi äiti vie ja hakee aina lapset päiväkodista vaikka isä menisi myöhempään töihin tai pääsisi aiemmin?

Laiskuutta??

Kun omat lapseni olivat pieniä, aina se vei tai haki joka meni töihin myöhempään tai pääsi aiemmin. Tuo oli mieheni kanssa itsestään selvää.

Kertokaa syitä! Kiinnostaa tietää.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko syynä olla myös se että turvaistuimia on vain yhdessä autossa?

Onko sattumaa että ne turvaistuimet on pidempää päivää tekevän vanhemman autossa :D

Vierailija
22/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi molempien pitäisi mennä hakemaan lasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me haetaan aina yhdessä! Lapsilla on tosin tästä syystä melkein 11 tunnin hoitopäivät, mutta meille on tärkeää, että olemme perhe ja teemme asiat yhdessä, ei erikseen.

Onko teillä joku poikkeuslupa vai miksi lapsenne saavat olla noin pitkään hoidossa? Täällä se on max. 10 tuntia/päivä ja 210 tuntia/kk.

Vierailija
24/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitatte tuolla "meillä"? Onko useampia puolisoita?

Miksi me = minä, puolisoni ja toinen puolisoni?

Kyllä meillä me = minä ja mieheni

Vierailija
25/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan syitä monia esim. yksinhuoltajan lapsi, toinen vanhemmista on vanhempainvapaalla, työtön tai tekee töitä osa-aikaisesti. Hoitopaikka on toisen vanhemman työpaikan vieressä jne. jne.

Vierailija
26/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vein ja hain 3 päivänä, koska mies töissä 100+ km päässä ja matkoihin meni aikaa, tällöin minä tein lyhyemmät työpäivät. Hän vei ja haki 2 etätyöpäivänä, jolloin minä tein pidemmät päivät.

Vierailija
27/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä harhaisia vanhempia, jotka kuvittelevat olevansa ylivertaisiamuihin verrattuna. Voi juma ap, ette tietenkään ole mikään ainut perhe Suomessa, jossa molemmat osallistuvat lasten tuomiseen ja hakemiseen päiväkodista. Miten sä edes päivystät siellä päiväkodissa, että ketkä vanhemmat tuo ja ketkä hakee?

Vierailija
28/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie ja hakee näin talvella koska menee autolla. Minulla lyhyt työmatka ja kuljen pyörällä. Sulan aikaan kaikki kulkevat pyörällä ja minä haen silloin lapsen kun olen lyhyen matkan ansiosta aikaisemmin päiväkodilla.

Vierailija
29/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vie sen vuoksi koska on ainut ajokortillinen. Lisäks kun se menee duuniin niin se on siinä matkan varrella. Jos mä veisin niin sitten käveltäis eka 3oom tai ehkä pidemmällekin bussipysäkille, odetettaisiin bussia mikä ei täällä päin aina tosiaan tule silloin kuin pitäisi, sit bussilla yli 4km päiväkotiin.

Vierailija
30/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on työpaikka päiväkodin ja koulun välissä ja minä teen töitä kotona, en näe mitään jörkeä siinä, että ajelisin päivässä yhteensä 60 kilsaa viedäkseni ja hakeakseni ne lapset siitä miehen vierestä.

Kotitoimistolla työskentely mahdollistaa sen että saan tehtyä ruoat, pyykit yms työpäivän lomassa. Ja yrittäjyys sen että lapset lomailee paljon vuoden mittaan.

Hoitopäivät on myös suht lyhyet koska se hoito alkaa vasta kun vanhemman työpäiväkin.

Vierailija
31/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toinen vanhemmista hakee, kun yleensä se hoituu yhden aikuisen voimin. Luulen, että perheissä, joissa on niin paljon päiväkoti-ikäisiä lapsia, ettei normiautoon mahdu, niin varmaan heillä on joku tila-auto, jolloin taas yksi aikuinen riittää.

Vierailija
32/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko syynä olla myös se että turvaistuimia on vain yhdessä autossa?

Ei. Kyllä turvaistuimia hankitaan molempiin autoihin, jos se on käytännöllisempää. Tai sitten joku muu ratkaisu (jätetään istuin päiväkodille)

Vierailija
33/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään näin, että minä vien aina. Syynä se, että miehen pitää saada aamulla herätä rauhassa ja käydä suihkussa. Minä myös haen vaikka mies myös pääsisi aiemmin, koska mies ei jaksa illalla tehdä mitään, jos ei saa levähtää töiden jälkeen rauhassa. Jos nämä ei onnistu niin mulla on perseelle ammuttu karhu miehenä.

Vierailija
34/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aloittaja perustaa väittämänsä? 

Vierailija
35/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti mies vie ja minä haen. Meidän aikatauluilla paras ratkaisu näin.

Vierailija
36/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä vien ja haen koska mies lähtee eri suuntaan töihin ja hoitaa kauppaostokset töiden jälkeen, pääsee tuntia aikasemmin töistä joten on hyvin ehtinyt aloittaa ruuanlaiton ja me päästään lasten kanssa lähes valmiiseen pöytään❤️

Vierailija
37/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me haetaan aina yhdessä! Lapsilla on tosin tästä syystä melkein 11 tunnin hoitopäivät, mutta meille on tärkeää, että olemme perhe ja teemme asiat yhdessä, ei erikseen.

Onko teillä joku poikkeuslupa vai miksi lapsenne saavat olla noin pitkään hoidossa? Täällä se on max. 10 tuntia/päivä ja 210 tuntia/kk.

Tais mennä ohi.

Vierailija
38/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se vie ja hakee, jonka kanssa pk-päivästä tulee lyhyempi. Aamulla myöhemmin lähtijä, iltapäivällä aiemmin pääsijä. Turvaistuin löytyy molempien autosta. Lapsen pk-päivät ovat tavallisesti kuusituntiset.

Vierailija
39/39 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen syy on se, että lapset tuo ja hakee se vanhempi, jonka työmatkan varrella päivähoitopaikka on. Toiseksi sillä vanhemmalla on tavallisemmin säännöllinen työaika ja sama työpiste, eikä tarvitse suhata edestakaisin. Toisella vanhemmalla voi olla epäsäännöllinen työ, työpaikka eri suunnassa, matkatyö tai muu sellainen, että ei vaan sovi aikatauluihin.

Aloittajan perusoletus on kai se, että äiti on se, joka kuljettaa lapsia hoitoon vaikka polkupyörällä, vaikka isä kulkee töihin mersulla. Mutta kun isän auto on työauto, eikä siinä sovi kuljettaa lapsia; mitä siitä työnantajakin sanoisin?

Kyllä perheessä ollaan "me" ainakin silloin, kun on kyse yhteisistä asioista, kuten lapsen päivähoidosta.