Miksi aina vain toinen vanhemmista hakee lapset päiväkodista??
Miksi aina esimerkiksi äiti vie ja hakee aina lapset päiväkodista vaikka isä menisi myöhempään töihin tai pääsisi aiemmin?
Laiskuutta??
Kun omat lapseni olivat pieniä, aina se vei tai haki joka meni töihin myöhempään tai pääsi aiemmin. Tuo oli mieheni kanssa itsestään selvää.
Kertokaa syitä! Kiinnostaa tietää.
Kommentit (39)
Meillä mies vie lapset päiväkotiin ja hakee heidät. Minulla on muita hommia kotona, mies juoksentelee muutenkin koko ajan jossain, niin hoitakoon nuo päiväkotikeikat samalla.
Kyllä meillä mies vei aamulla, kun hänen oli mahdollista mennä myöhemmin töihin. Minä pääsin aikaisemmin, joten hain lapset. Ja moni muukin perhe toimi samalla kuviolla.
Me haetaan aina yhdessä! Lapsilla on tosin tästä syystä melkein 11 tunnin hoitopäivät, mutta meille on tärkeää, että olemme perhe ja teemme asiat yhdessä, ei erikseen.
Siinä saa mukavasti lepoaikaa yksin kotona ennen kuin se sirkus taas alkaa.
No meillä minä pääsin lähtemään täistä aiemmin kuin mies. Joten hän yleensä vei ja minä hain. Toki poikkeuspäiviäkin niihin 10 vuoteen, jota meillä päiväjotielämää oli, mahtui.
Vain yksi auto käytössä. Hankala pyörällä hakea lapset.
Miehellä pidemmät päivät kun minulla. Itse opiskelen tällä hetkellä ja opinnot melko joustavat. minä, äiti siis, vien ja haen lapset päiväkodista. Ei ikinä kannata olettaa toisesta ihmisestä yhtään mitään, esim. että joku vento vieras ihminen on laiska...
Eihän, me ainakin viedään ja haetaan aikataulujen mukaan.
Miehen toimisto on päiväkodin vieressä. Aika hölmöä olisi mun ensin ajaa 15 kilsaa yhteen suuntaan ja sitten kodin ohi töihin.
Miten niin aina? Meillä se vie joka myöhemmin menee ja se hakee joka aiemmin pääsee. Oli se sitten isä tai äiti.
Varmaan isommassa kaupungissa sekin vaikuttaa kumman työpaikka on lähempänä päiväkotia.
Meillä kanssa vaimo istuskelee kahviloissa iltapäivällä ja minä kuskaan lapsia ja teen ruokaa. Ei ole oikein...
Millaisella ihmisellä on aikaa ja mielenkiintoa kytätä, kumpi vanhempi tuo lapsen päiväkotiin tai hakee hänet?
Minä en tiedä edes lähinaapurien käytåntöä.
Mitä tarkoitatte tuolla "meillä"? Onko useampia puolisoita?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä ainakin on tässä parisuhteessa kaksi, minä ja mies. Samoin töissä meitä on kaksi ja sanon aina "meillä töissä" enkä "minulla töissä".
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan parisuhde on huonolla tolalla, jos puhutaan minä/yksikkömuodossa jos tarkoitetaan molempia. Se tarkoittaa, että ajattelet vain itseäsi eikä puolisosi kuulu suunnitelmiisi.
Voisiko syynä olla myös se että turvaistuimia on vain yhdessä autossa?
Laiskuus. Ja kas, kun se metatyö on naisen vastuulla. Pääsee helpommalla kun tekee itse kuin alkaisi organisoimaan tätä vaativaa tehtävää miehen kontolle.