Miten se tuo Baltzar sai vielä kulttuurineuvoksen tittelin...?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Veijo_Baltzar
Veijo Baltzar tuomittiin vuonna 1998 virkavelvollisuuden rikkomisesta 30 päiväsakkoon. Hän oli 1997 yrittänyt houkutella kolmea nuorta naista hotellihuoneeseensa. Baltzar ja hänen seurassaan ollut mies olivat luvanneet naisille kurssipaikkaa kansainvälisen näyttelijäntyön kursseilla. Vihjailevia puheita sisältävän automatkan jälkeen selvisi, että tytöt yöpyisivät Baltzarin kanssa samassa hotellihuoneessa. Tytöt erosivat Baltzarista ja tekivät tästä rikosilmoituksen[29]. Baltzar erotettiin teatterikorkeakoulusta tapauksen jälkeen[30].
2000-luvun alussa
Baltzarin omistama kiinteistö paloi[31][32]. Syyttäjä syytti Baltzaria vakuutuspetoksesta[33]. Baltzar sai tuomion törkeän vakuutuspetoksen yrityksestä[34].
Baltzar vangittiin 21. marraskuuta 2019 Helsingin käräjäoikeudessa todennäköisin syin törkeästä ihmiskaupasta ja muista rikoksista epäiltynä. Rikoksien epäillään tapahtuneen Helsingissä ja Tammisaaressa aikavälillä 1.1.2016–30.9.2019. Baltzar kiistää syyllisyytensä.[35][36][37] Helsingin Sanomien mukaan rikosepäilyt liittyvät nuorten naisten kultinomaiseen hyväksikäyttöön Drom-teatteriyhteisössä.[38]
Mitä tapahtui 2000-2011 että hänelle myönnettin tuo arvonimi? Mitä tapahtui aikavälillä 1.1.2016–30.9.2019 että piti ruveta ihmiskauppaa harjoittamaan, vai onko Savo tarpeeksi syrjäinen paikka tällaiseen toimintaan?
En ymmärrä Suomen "kulttuuri-ihmisiä" tuntuu että siellä se sairain porukka luuhaa.
Kommentit (37)
Olen perusduunari ja aina tukenut demareita. Mutta taidan tukea tästä lähtien Kokoomusta. Nehän sen tehtaan on rakentanut ja mulle palkan maksaa. Fuck this shit.
Sitä kannattaa käydä kysymässä Tavjalta, joka kyseisen arvonimen on myöntänyt. Mutta en pidättäisi hengitystä vastausta odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kannattaa käydä kysymässä Tavjalta, joka kyseisen arvonimen on myöntänyt. Mutta en pidättäisi hengitystä vastausta odottaessa.
Presidentti myöntää arvonimet mutta ei niitä ehdota. Hän on vain se "kumileimasin" joka allekirjoittaa hänelle tuodut esitykset jotka virkamieskunta on arvioinut. Ehdotus arvonimestä taas tulee usein joltain ihan ulkopuoliselta taholta.
Vierailija kirjoitti:
Olen perusduunari ja aina tukenut haittamaahanmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentti myöntää arvonimet mutta ei niitä ehdota. Hän on vain se "kumileimasin" joka allekirjoittaa hänelle tuodut esitykset jotka virkamieskunta on arvioinut. Ehdotus arvonimestä taas tulee usein joltain ihan ulkopuoliselta taholta.
Arvonimi voidaan evätä rikoksen perusteella ja presidentillä on siihen harkintavaltaa. Kun kyseessä on presidentti, hän ei voi mennä sen taakse että “mä olin vaan tämmönen kumileimasin.” Preaidentti kantaa aina vastuun päätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvonimi voidaan evätä rikoksen perusteella ja presidentillä on siihen harkintavaltaa. Kun kyseessä on presidentti, hän ei voi mennä sen taakse että “mä olin vaan tämmönen kumileimasin.” Preaidentti kantaa aina vastuun päätöksistään.
Sama homma kuin esim. se että toimitusjohtaja kantaa aina vastuun allekirjoittamastaan sopimuksesta jonka joku alainen tuo nokan eteen ja sanoo että “tää on nyt neuvoteltu tälleen.” Presidentti on vastuuketjussa ylimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentti ei kuitenkaan tiedä asioita joita hänelle ei kerrota. Tuskin tuossa on ollut virkamihiltä esitys että "kaikenlaisia rötöksiä on ollut mutta voit myöntää jos jaluat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma kuin esim. se että toimitusjohtaja kantaa aina vastuun allekirjoittamastaan sopimuksesta jonka joku alainen tuo nokan eteen ja sanoo että “tää on nyt neuvoteltu tälleen.” Presidentti on vastuuketjussa ylimpänä.
Kyllä, ylin henkilö on vastuussa mutta se ei silti ole sama asia kuin että olisi itse toiminut väärin. Huippupaikoilla maksetaan isoa liksaa juuri siksi että voi joutua kantamaan vastuun myös muiden mokista.
Helposti. Mä olen kulttuurineuvos, vuorineuvos ja talousneuvos. Annoin itse itselleni nimitykset.
Haloselta. Se muuten maksaa 8000 euroa, joka pitää hakijan / saajan maksaa itse. Maksoiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha on piiloutua tuon kumileimasin-argumentin taakse. Jättihän Halonen omaan harkintaansa vedoten nimittämättä Esko Ahon Suomen pankin pääjohtajaksi, vaikka pankkivaliokunta oli Ahon johtajaksi valinnut. Aho vaan ei ollut demari...
Vierailija kirjoitti:
Haloselta. Se muuten maksaa 8000 euroa, joka pitää hakijan / saajan maksaa itse. Maksoiko?
Emmeköhän me veronmaksajat tuon jollain kommervenkillä maksaneet. Demari ei omia rahojaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha on piiloutua tuon kumileimasin-argumentin taakse. Jättihän Halonen omaan harkintaansa vedoten nimittämättä Esko Ahon Suomen pankin pääjohtajaksi, vaikka pankkivaliokunta oli Ahon johtajaksi valinnut. Aho vaan ei ollut demari...
No Suomen pankki on hieman eri asia kuin ne sadat "neuvos" nimitykset joita presidentti tekee kautensa aikana muiden esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noita arvonimiä juuri koskaan saaja maksa vaan ne tahot (puolueet, yhdistykset, järjestöt jne.) jotka niitä sille henkilölle ehdottavat. Nämä Neuvos-arvonimet siis annetaan aina jonkun ulkopuolisen tahon esityksestä, eivätkä ne ole mitään presidentin itse keksimiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa joka hakee. Hakijana voi olla yksityinen tai yhteisö, saaja ei voi olla hakijana.
Saajalta täytyy olla suostumus hakemiseen.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuka/mikä oli hakijana tässä tapauksessa.
No siis tämähän johtuu samasta syystä kuin se miksi pidän demareita Suomen paskimpana puolueena: Muumimamma. Demarit on puolue, joka on antanut yksittäisten ihmisten pilata koko puolueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Suomen pankki on hieman eri asia kuin ne sadat "neuvos" nimitykset joita presidentti tekee kautensa aikana muiden esityksestä.
No nyt on eri asia kun sekä pressa että neuvos olivat sosiaalidemoneja. Auta armias jos olisivat olleet vaikka kokoomuslaisia, saati persuja... Huh huh.
Ei ole olemassa niin pientä asiaa, etteikö presidentti voi harkintaansa käyttää. Mutta kun arvonimen saaja on oma lemmikki, ei harkintaa luonnollisestikaan tarvita. Helvetin noloa demukoille, taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksaa joka hakee. Hakijana voi olla yksityinen tai yhteisö, saaja ei voi olla hakijana.
Saajalta täytyy olla suostumus hakemiseen.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuka/mikä oli hakijana tässä tapauksessa.
Hyvin todennäköisesti Drom ry.
Demarit demaroi.
Yllättyneitä olivat:
-
-
-
-
-
-
-