Korvalehden venytyksen korjaaminen
Armeijaikäisellä pojalla on noin yhden senttimetrin läpimittaiset venytykset korvissaan. Minkä kokoiset venytykset voivat vielä "vetäytyä" lähes näkymättömiksi, kun venytyskorut poistetaan?
Kysyn sen vuoksi, että nuorukainen opiskelee melko vanhoillista alaa, jolla lävistykset ja muut näkyvät koristukset eivät ole sallittuja ja jolla eteneminen kilpistyy riekaleisiin korvalehtiin. Työelämä ei ole eikä tule vielä aikoihin olemaan ihan niin vapaamielinen kuin nuorimies itse uskoo, joten seurailen niskavillat pystyssä nuorenmiehen naamassa runsastuvia lävistyksiä.
Kommentit (19)
Pojan oma asia. Asenteet muuttuu kun lävärit sun muut lisääntyy. Iso reikä ei enää kasva umpeen.
Eivät ne itsestään vetäydy. Tohtori Paise -sarjassa kerran korjattiin tuollaiset korvalehdet, niistä piti leikata pieni pala pois ja ommella takaisin kiinni, mutta lopputulos oli kyllä ihan siisti.
Eivät vetäydy itsestään ikinä, vaan tarvitaan pieni plastiikkakirurginen operaatio noiden korjaamiseksi. Mutta ei kyllä ehkä nyt niin suuri este työelämälle sentään ole, kyllä tänä päivänä näkyy tatuointeja, lävistyksiä ja venytyksiä jo kaikenlaisten alojen edustajilla.
Vierailija kirjoitti:
Pojan oma asia. Asenteet muuttuu kun lävärit sun muut lisääntyy. Iso reikä ei enää kasva umpeen.
Tuskin - omat, tavalliset reiät korvissa eivät ole menneet umpeen viidessäkään vuodessa...
Vierailija kirjoitti:
mikä se ala mahtaa olla ?
en äkkiseltään keksi , vai onko poika muslimi ja asuu jossain irakissa?
Vai niin. Tiedätkö sinä jotakin lävistyksistä? Niistä olin tässä kysymässä.
Ja korjaus tietysti julkisella puolella verovaroin...
Vierailija kirjoitti:
Ja korjaus tietysti julkisella puolella verovaroin...
Missä niitä tehdään? Vai onko nyt kuitenkin niin, ettei sulla ole mitään käsitystä, millaisia korjausleikkauksia tehdään julkisella puolella ja millaisia ei?
Joo, mutta kyllähän nuo sentin laajennuksen menevät todennäköisesti umpeen.
Juu maailma muuttuu, mutta jos haikailee rahotusalalle tms tai ulkomaille monellekin alalle, voi olla karu yllätys että ulkonäöllä onkin iso merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on teinien ajatusvirheistä yleisimpiä: luullaan, että maailma muuttuu, mutta ei nähdä niitä alueita, joilla muuttuminen on satunnaista ja/tai hyvin hidasta tai olematonta. Ei tietenkään nähdä, kun ei vielä ole koettu kovinkaan kummoista työelämää.
Totta kai tuo on pojan oma asia. Ei se kuitenkaan estä sitä, että minä seurailen hänen temppujaan ja saatan jopa kysyä niistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne itsestään vetäydy. Tohtori Paise -sarjassa kerran korjattiin tuollaiset korvalehdet, niistä piti leikata pieni pala pois ja ommella takaisin kiinni, mutta lopputulos oli kyllä ihan siisti.
Olen nähnyt noita korjattuja korvalehtiä. Osa niistä on tosi siistejä, mutta joihinkin jää selvät jäljet siitä, että mieli on muuttunut matkan varrella. Tämän nuorukaisen iho ei näytä olevan joustavinta lajia, mitä tulee pienten kolhujen siistiin paranemiseen.
Pienet reiät nenässä, huulissa ja kulmissa voi hetkeksi (yrittää) peittää, mutta venytykset ovat toinen juttu. Kun uran edetessä ollaan tilanteessa, jossa on valittavana kaksi muuten tasavertaista hakijaa, se heiluvilla hetuloilla koristautunut jää valitsematta. Vaikka kuinka tekisi mieli ajatella, ettei ulkonäöllä ole väliä, ei kannata ihan tahallisesti huonontaa omia mahdollisuuksiaan.
Ap
Älä höpsi. Kyllä pojastasi tulee oikein hyvä ideologisesti työtön. Hän antaa kaikkensa vartalon muokkauksen hyväksymisen eteen!
Jos ikinä näitä ruvetaan korvaamaan julkisella puolella lopetan työnteon siihen paikkaan ja muutun elätiksi minäkin.
Eihän ne kokonaan umpeen enää kasva. Joko hyväksyy lerpat tai leikkauttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikinä näitä ruvetaan korvaamaan julkisella puolella lopetan työnteon siihen paikkaan ja muutun elätiksi minäkin.
Eihän ne kokonaan umpeen enää kasva. Joko hyväksyy lerpat tai leikkauttaa pois.
Mistä sulle tuli mieleen sellainen ajatus, että niitä ruvettaisiin korjaamaan julkisella puolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt noita korjattuja korvalehtiä. Osa niistä on tosi siistejä, mutta joihinkin jää selvät jäljet siitä, että mieli on muuttunut matkan varrella. Tämän nuorukaisen iho ei näytä olevan joustavinta lajia, mitä tulee pienten kolhujen siistiin paranemiseen.
Pienet reiät nenässä, huulissa ja kulmissa voi hetkeksi (yrittää) peittää, mutta venytykset ovat toinen juttu. Kun uran edetessä ollaan tilanteessa, jossa on valittavana kaksi muuten tasavertaista hakijaa, se heiluvilla hetuloilla koristautunut jää valitsematta. Vaikka kuinka tekisi mieli ajatella, ettei ulkonäöllä ole väliä, ei kannata ihan tahallisesti huonontaa omia mahdollisuuksiaan.
Ap
Ahaa, sinulla siis ei ole läheistä jonka venytyksistä olet huolissasi, vaan halusit ihan vain yleisesti julistaa mielipidettäsi venytyksiä vastaan. Olen pahoillani, että erehdyin vastaamaan sinulle asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ahaa, sinulla siis ei ole läheistä jonka venytyksistä olet huolissasi, vaan halusit ihan vain yleisesti julistaa mielipidettäsi venytyksiä vastaan. Olen pahoillani, että erehdyin vastaamaan sinulle asiallisesti.
Mitä? Sinäpä olet kova lukemaan rivien välistä, jos nyt edes olet tuo kommentoija, joksi itseäsi väität.
Oletko eri mieltä siitä, että korvansa venytellyt työnhakija on konservatiivisessa työympäristössä tasavertainen normaalikorvaisen kanssa? Rehellisesti nyt.
Ap
Miksi niitä korvia pitää venytellä? Mulla oli teininä timantti korvassa. 18v kun täytin niin otin pois. En enää kehdannut pitää. Otin kun muutkin otti.
Voi kun nuoret ymmärtäisivät pitää järjen päässään, kun näitä venytyksiä, lävistyksiä, överitatuointeja, huulipiikityksiä ja silikoneja itseensä laitattavat.
Se, mikä tuntuu nuoren mielestä siistiltä ja makeelta, saattaa näyttää aikuisena ja sitten varsinkin vanhana todella kornilta, puhumattakaan siitä, että työelämässä voi tosiaankin tulla seinä vastaan liian näyttävän ja erikoisen itse tehdyn ulkonäön puolesta.
mikä se ala mahtaa olla ?
en äkkiseltään keksi , vai onko poika muslimi ja asuu jossain irakissa?