Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Curly girlistä tietävät!

Vierailija
27.11.2019 |

Ostin palashampoon, jossa ensimmäinen ainesosa on sodium laureth sulfoacetate. Googlettelin tätä, ja tuloksissa sanottiin olevan metodiin sopiva. Lainasin suomalaisen curly girl -kirjan, ja siinä puolestaan väitetään, että ainesosa ei sovi metodiin. Kirja väittää myös, että ainesosa sodium sulfoacetate puolestaan sopii metodiin, mutta tästä ainesosasta ei löydy googlettamalla mitään. Mikä on siis ero ainesten sodium laureth sulfoacetate ja sodium sulfoacetate välillä? Tuossa kirjassa on muutenkin mielestäni ristiriitaista tietoa, joten en tiedä kannattaako sen väitteisiin uskoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en nyt ihan väärässä ole, niin mulla on semmonen käsitys että ne laureth jutut ei käy. Tieto ei ole 100% varma

Vierailija
2/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity curly girl facebook-ryhmään. Siellä on nuo listat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka kihartui, kun jätin pois parabeenit ja sulfaatit. Päänahkakin voi hyvin.

Palashampoot tekee takkutukan.

Vierailija
4/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tukka kihartui, kun jätin pois parabeenit ja sulfaatit. Päänahkakin voi hyvin.

Palashampoot tekee takkutukan.

Mikä olisi hyvä hiuksiin jätettävä hoitoaine?

Vierailija
5/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovellu CG metodiin tuo tuote. Se kauhein pahis CG:ssähän on SLS eli sodium laureth sulfate, ja tuo sinun mainitsemasi aine on hyvin lähellä tuota kemiallisesti, lähes yhtä ylipesevä aine.

Vierailija
6/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja joka mulla on lainassa on ton ryhmän perustajien kirjoittama. Listassa on sallituissa sodium sulfoacetate ja kielletyissä sodium lauryl sulfoacetate. Tää on ristiriitaista, koska ensimmäisestä ei löydy googlettamalla tietoa ja muut lähteet (ainakin osa) sallii jälkimmäisen.

Ja se on lauryl ei laureth. Anteeksi virheeni, menee nuo nimet sekaisin. :)

Vierailija
7/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirja joka mulla on lainassa on ton ryhmän perustajien kirjoittama. Listassa on sallituissa sodium sulfoacetate ja kielletyissä sodium lauryl sulfoacetate. Tää on ristiriitaista, koska ensimmäisestä ei löydy googlettamalla tietoa ja muut lähteet (ainakin osa) sallii jälkimmäisen.

Ole kiltti ja katso kirjastasi mikä olisi hyvä, edullinen hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kiitos! 292

Vierailija
8/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fb-ryhmässä, ja sen olen oppinut, että menetelmä on sangen monimutkainen. Ei ole olemassa hoitoainetta, joka sopii kaikille. Riippuu hiuksen huokoisuudesta ja kosteustasapainosta.

Itse olen ihan prismasta ostanut.

Tresemme botanique nourish replenish with coconut and aloe vera

Ja

Xz natura kanerva

Vierailija
9/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 jatkaa

Oho, kysyit jätettävää hoitoainetta. Stockalta ostin

Noughty leave in conditioner

Maksoikohan 7-8 e

Vierailija
10/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää curly girl on kyllä niin älytöntä hölynpölyä Suomessa ettei mitään rajaa

Vierailija
12/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää curly girl on kyllä niin älytöntä hölynpölyä Suomessa ettei mitään rajaa

Mikä osa siinä on hölynpölyä?

Vierailija
13/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö oliiviöljysaippua?

https://www.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-pala-oliva-5201720030086

Ei missään nimessä käy, eikä mikään muukaan saippuapohjainen. Saippuointiprosessissa juuri muodostuu niitä CG:n kannalta liian peseviä ainesosia, jotka monelle on kiharan tuho. (Itselläni on piikkisuora tukka ja pesen oliiviöljysaippualla, ja minulle se on loistava, koska antaaa vähän tuuheutta ja karkeutta lasimaiseen hiukseen, mutta kiharoiden tukemiseen ja kosteuttamiseen suunnilleen pahinta mitä päähänsä voi laittaa)

Vierailija
14/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kiltti ja katso kirjastasi mikä olisi hyvä, edullinen hiuksiin jätettävä hoitoaine. Kiitos! 292

Kirjassa ei ole listattu mitään hoitoaineita/merkkejä, mutta ainakin XZ:n tuotteet on edullisia. Sitten niitä Garnierin hiusnaamioita voi käyttää myös jätettävinä.

Vierailija
15/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostanpa vähän kun löysin lopulta itselleni loistavasti toimivat CG yhteensopivat tuotteet: Saaren Taika nimisen kotimaisen firman Tyrni-kehäkukka shampoo ja saman sarjan hoitoaine. Mun hiukset on hennot ja rasvoittuvaiset, mutta silti latvat kaipaa hoitoa. Noissa tuotteissa on just täydellinen pesevyys ja hoitavuus omalle hiuslaadulle: hoitaa tarpeeksi mutta ei jätä hiuksia rasvaisiksi ja raskaiksi. 

Vierailija
16/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostanpa vähän kun löysin lopulta itselleni loistavasti toimivat CG yhteensopivat tuotteet: Saaren Taika nimisen kotimaisen firman Tyrni-kehäkukka shampoo ja saman sarjan hoitoaine. Mun hiukset on hennot ja rasvoittuvaiset, mutta silti latvat kaipaa hoitoa. Noissa tuotteissa on just täydellinen pesevyys ja hoitavuus omalle hiuslaadulle: hoitaa tarpeeksi mutta ei jätä hiuksia rasvaisiksi ja raskaiksi. 

Mistä ostit?

Vierailija
17/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zx Tyrnishampoo ja herbinan syväkosteuttava hoitoaine

Mulla siis

Vierailija
18/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö oliiviöljysaippua?

https://www.ruohonjuuri.fi/oliivioljysaippua-pala-oliva-5201720030086

Ei missään nimessä käy, eikä mikään muukaan saippuapohjainen. Saippuointiprosessissa juuri muodostuu niitä CG:n kannalta liian peseviä ainesosia, jotka monelle on kiharan tuho. (Itselläni on piikkisuora tukka ja pesen oliiviöljysaippualla, ja minulle se on loistava, koska antaaa vähän tuuheutta ja karkeutta lasimaiseen hiukseen, mutta kiharoiden tukemiseen ja kosteuttamiseen suunnilleen pahinta mitä päähänsä voi laittaa)

Ounou, oon luullut että käy :(

Eikö mitkään palashampoot käy?

Vierailija
19/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mitään kiharoita 😂

Noi kikkarapäät ovat ottaneet kiharat tai lisäkkeet

Vierailija
20/22 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset