Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...

Vierailija
27.11.2019 |

Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?

Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?

Kommentit (7876)

Vierailija
7481/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämä sairaalloisen mustasukkaisen kumppanin kanssa on raskasta, aina saa olla todistelemassa kaikkea."

Miksi ryhdyit lapsentekoon tuollaise kanssa?

En ruvennutkaan. Omalle miehelle ei ollut epäselvää, että hän on lasten isä. Ja ihan ilman testaamista. Palstalle kirjoittavat miehet tuntuvat olevan sairaalloisen mustasukkaisia.

No, palstammat nyt tuntevat ties mitä harhoja.

Kyllä minullekin oli selvää, että lapsi on minun ja vaimo on luotettava ja kunniallinen, mutta kysyin, että loukkaantuuko jos haluan isyystestin. Hän sanoi että jos haluat niin tietysti voit sen teettää, eikä loukkaantunut.

Mitä helvettiä? Olet varma että lapsesi on sinun, ja siitä huolimatta halusit loukata ja solvata vaimoasi

Mikähän vtun vesikauhuinen tanttara tää mahtaa olla? Aivan sekaisin.

Mikähän vtun vesikauhuinen tanttarajankkaajahullu tää mahtaa olla? Aivan sekaisin.

Vierailija
7482/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa asia niin henkilökohtaisesti?

Koska asia on erittäin henkilökohtainen. Olet ilmeisesti mies, joten tuskin ymmärrät sitä tunne- ja hormonikuohua, jonka nainen käy läpi siitä lähtien, kun alkaa lasta toivomaan. Tuskin voit ymmärtää miltä tuntuu, kun kokee kivuliaita ruumillisia muutoksia ja jokaista päivää sävyttää huoli siitä, että toimiihan nyt varmasti vauvan parhaaksi ja odottaa ja pelkää synnytystä. Synnytys on harvoin mikään auvoisa kokemus sekään ja sitä erittäin usein seuraa kaikenlaista kivuliasta juttua fyysisesti, semmoisiakin, mistä harvemmin edes puhutaan.

En tiedä, mikä on yleisen empatian tasosi, mutta ehkä voit ajatella edes pikkuisen, mlltä tuntuu käydä tuota kaikkea läpi ja tietää, että toinen tuossa vierelläni pitää ihan mahdollisena, että olenkin käynyt kuksimassa jonkun toisen kanssa ja tämä meidän juttu tässä on kyllä v

Olen myös jo vähän vanhempi kuin tyypillisesti lapsia saadessa ja oppinut paremmin pitämään tunnepuolen asiat erossa ja hallitsemaan niitä. Ihan hyviä pointteja, lapsia saadessa ollaan usein myös nuorempia ihmisiä.

Mutta sitä suuremmalla syyllä tuo pitäisi olla lakisääteinen testi. Jos nykyisellä elämänkokemuksella olisin samassa tilanteessa haluaisin testin tehtäväksi, vaikka kirkkain silmin ajattelisin, että tämä ei ole valhetta ja teeskentelyä. Se vaan valitettavasti on niin, että vaikka tuntuisi täysin tuolta, totuus voi olla silti toinen. Ihmisistä löytyy ihan käsittämättömän viitseliäitä manipuloijia ja k**ipäitä. Silleen tää elämä menee, uskotaan huomiseen, vaikka siitä ei oikeasti ole mitään takeita

Testi siltä varalta, että se oma rakas vaimo, jonka kanssa on lasta huolella ja harkiten yhdessä puuhattu, osoittautuukin yllättäen käsittämättömän viitseliääksi manipuloijaksi ja k**ipääksi? Eiköhän kannata jättää ne lapset tekemättä, jos käsitys puolisosta on tuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7483/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Näin minä sen miehenä ymmärrän.

Ainut syy lapsen isällä vaatia isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oma vaan jonkun muun siittämä.

Näin jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen sen ymmärtää.

Vierailija
7484/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä miehet, joiden mielestä on ihan asiallista ehdottaa vastasynnyttäneelle vaimolle isyystestausta, ovat sitten hirveän ihmeissään, miksei vaimo ole kiinnostunut seksistä vaikka synnytyksestä on viikkoja. Ei mene tajuntaan sitten millään.

Vierailija
7485/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kerro, miten sinä otat näytteet teini-ikäisiltä lapsiltasi isyystestaukseen ja vielä niin, että he eivät huomaa mitään? Minun lapsia ei ole tarvinnut testata ja jos heidän isänsä sellaista haluaisi, ei sitä voisi tehdä heiltä salassa."

Onpa se isyyden varmistaminen tanttaroille arka paikka  kun kaikki pitää tehdä salaa.

Jos minulla olisi teinejä ja paljastuisi vahva epäilys, että mamma on soitellut väärää nahkafagottia, niin eiköhän kissa nostettaisi pöydälle koko perheen kesken.

Vierailija
7486/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisko sulle ok, jos vaimosi todella ehdottais, et tutkitaan nyt, ovatko lapset sinun. Mitä ajatuksia herättäisi? Ajattelisitko, että onpa vaimoni huomaavainen?"

Mun ulkomaalainen vaimo kysyi et haluunko isyystestin. En halunnut koska poika on niin mun näkönen.

No siis olet samaa mieltä, kuin palstanaiset. Mut riitelet silti. Koska vaimosi on ulkolainen, vai miksi? Miksi sinun luottamus vaimoasi kohtaan on parempaa ja luotettavampaa, kuin meidän miesten? 

Ja edelleen, kyllä monella miehellä (jos siis yhtään asiaa miettivät) herää epäluulo siinä kohtaa, kun vaimo ehdottaa isyystestiä. Mut hienoa vaimollesi, ettei näin tapahtunut.

Monissa maissa uskollisuus on paremmalla tolalla suomalaisiin naisiin verrattuna. Meillä vaimo vaati dna-testin että tiedämme kumpikin, että lapsi on varmasti meidän.

Ja ulkomaalaisesta vaimostani varmaan johtui sekin, että vastasyntynyt lapsemme oli suloinen, toisin kuin suomalaisilla äideillä ne nyljetyltä jänikseltä näyttävät rääpäleet.

Vierailija
7487/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on parisuhteessa, jossa ei ole tuon vertaa luottamusta.

Antaisin tehdä testin ja eroaisin, siinä sitten mies miettisi maksaessaan elatusta lapselleen.

Onpa siinäkin vastaus.

Olet yksi osasyy miesten järkyttäviin itsemurhatilastoihin.

Antaisit vähän ymmärrystä. En näe sinulla olevan mitään empatiakykyä tuon kommentin perusteella.

Juu. Itsemurhaanhan se toisen heti pakottaa, että haluaa jättää parisuhteen, jossa partneri on vainoharhainen. Mitään muita toimintavaihtoehtoja ei ole järjellä kuin itsensä tappaminen. Mitäs siitä, että on isä ja velvollinen huolehtimaan lapsestaan, mutta kyllä tässä tilanteessa on ihan pakko ampua itsensä. Nyyh.

On totta, että olisi järkevä että isyystesti olisi automaattinen valtion puolesta. Mutta sen vaatiminen hyvässä suhteessa kertoo syvästä epäluottamuksesta ja omalla kohdalla olisi aivan absurdia paranoijaa, kun ei ole ainuttakaan epäuskollista solua itsessä. Tämä olisi sama kuin että itse pyytäisin miestä käymään vuosittain kaikissa sukupuolitautitesteissä. Etten altista henkeäni ja terveyttäni hänen kanssaan seksiä harrastaessani. HPV:hän voi johtaa syöpään ja kuolemaan, moni tauti tehdä lapsettomaksi, ja HIV:kin vaatii elinikäistä lääkitystä. Veikkaan, että suurin osa miehistä olisi aika loukkaantuneista tällaisesta vuosittaisesta testistä.

Vierailija
7488/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Testi siltä varalta, että se oma rakas vaimo, jonka kanssa on lasta huolella ja harkiten yhdessä puuhattu, osoittautuukin yllättäen käsittämättömän viitseliääksi manipuloijaksi ja k**ipääksi? Eiköhän kannata jättää ne lapset tekemättä, jos käsitys puolisosta on tuo."

Yksikään mies ei ole käyttänyt tuollaista kieltä vaimostaan. Kaikki on teiltä mammoilta peräisin.

Vierailija
7489/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa uskollisuus on paremmalla tolalla suomalaisiin naisiin verrattuna. Meillä vaimo vaati dna-testin että tiedämme kumpikin, että lapsi on varmasti meidän.

Ja ulkomaalaisesta vaimostani varmaan johtui sekin, että vastasyntynyt lapsemme oli suloinen, toisin kuin suomalaisilla äideillä ne nyljetyltä jänikseltä näyttävät rääpäleet.

Olet suomalainen eli yksi näistä nyljetyn jäniksen tuottajista itse. Toivottavasti lapsi näyttää äidiltä, eikä suomalaiselta pallinaamalta. Itse olen kuullut useammankin ulkomaisen sanovan, että Suomessa naiset ja miehet ovat kuin eri lajia. Miehet ovat vaan niin rumia.

Vierailija
7490/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet suomalainen eli yksi näistä nyljetyn jäniksen tuottajista itse. Toivottavasti lapsi näyttää äidiltä, eikä suomalaiselta pallinaamalta. Itse olen kuullut useammankin ulkomaisen sanovan, että Suomessa naiset ja miehet ovat kuin eri lajia. Miehet ovat vaan niin rumia.

Sinä olet rumien ihmisten tuottaja.

Vierailija
7491/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No kerro, miten sinä otat näytteet teini-ikäisiltä lapsiltasi isyystestaukseen ja vielä niin, että he eivät huomaa mitään? Minun lapsia ei ole tarvinnut testata ja jos heidän isänsä sellaista haluaisi, ei sitä voisi tehdä heiltä salassa."

Onpa se isyyden varmistaminen tanttaroille arka paikka  kun kaikki pitää tehdä salaa.

Jos minulla olisi teinejä ja paljastuisi vahva epäilys, että mamma on soitellut väärää nahkafagottia, niin eiköhän kissa nostettaisi pöydälle koko perheen kesken.

Et sitten viitsinyt lukea kommenttia, jossa joku tollukkamies kysyi, miksi isyystestistä pitäisi sanoa lapsille mitään. Mahdotonta sitä on salaa ottaa lapsen tietämättä.

Vierailija
7492/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta sen vaatiminen hyvässä suhteessa kertoo syvästä epäluottamuksesta ja omalla kohdalla olisi aivan absurdia paranoijaa, kun ei ole ainuttakaan epäuskollista solua itsessä."

Taidat olla vasta lapsi  kun et tiedä elämän raadollisuudesta mitään.

Eikä tässä lapsikulta sinusta ole kyse.

Vierailija
7493/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut syy lapsen äidillä on vastustaa isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oman miehen.

Näin minä sen miehenä ymmärrän.

Ainut syy lapsen isällä vaatia isyystestiä on epäily, että lapsi ei ole oma vaan jonkun muun siittämä.

Näin jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminen sen ymmärtää.

Olen normaalijärkinen ja tiedän että vauvoja on vaihtunut, sekä sen että naisilla on todella hyvä pokka olla myös petollisia.

Vierailija
7494/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että moni tätä lukeva mies on alkanut miettiä, että testauttaisi isyyden ja se on tietysti ihan oikeutettua.

Moni mies voi ihan kysyä lapsiltaan, mitä he tykkää, jos heidän osalta tutkitaan isyys. Moni lapsi voi ajatella, että mikä sille nyt tuli.

Miksi ihmeessä sitä lapsilta pitäisi kysyä pönttö?

Jos sinun lapset alkavat olla kymmenvuotiaita tai vanhempia, niin miten kuvittelet saavasi heiltä näytteen testaukseen? Ihan vahingossa kiskot heiltä hiuksia päästä vai tirvaisetko nenästä verinäytteen?

Miksi revit lapsiltasi hiukset päästä ja nyrkkeilet niiden kanssa? Mikä hullu akka sä oikein oot?

"Olkinukke tai olkiukko (engl. straw man) on argumentointivirhe, jossa vastapuolen argumentti sivuutetaan esittämällä se vääristeltynä karikatyyrinä. Tällöin sanoja pannaan toisen suuhun ilman, että vastataan siihen, mitä toinen todellisuudessa väitti. Näin vastapuolen mielipide yritetään saada vaikuttamaan epäuskottavalta tai jopa naurettavalta, tai hänet pyritään saattamaan huonoon valoon."

Vierailija
7495/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että moni tätä lukeva mies on alkanut miettiä, että testauttaisi isyyden ja se on tietysti ihan oikeutettua.

Moni mies voi ihan kysyä lapsiltaan, mitä he tykkää, jos heidän osalta tutkitaan isyys. Moni lapsi voi ajatella, että mikä sille nyt tuli.

Miksi ihmeessä sitä lapsilta pitäisi kysyä pönttö?

Saattavat huomata pumpulipuikon suussaan...

Palstamammat lyövät lapsiaan kyllä ihan nyrkillä nenään saadakseen verinäytteen. Verinäytteestä saa tutkittua paljon enemmän asioita kuin pelkän käenpoikasuuden.

Oot sairas.

Vierailija
7496/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt lukea kommenttia, jossa joku tollukkamies kysyi, miksi isyystestistä pitäisi sanoa lapsille mitään. Mahdotonta sitä on salaa ottaa lapsen tietämättä.

Miksi halveksut miestä joka halusi olla varma biologisesta isyydestään? Se näytteen ottaminen salaa johtuu ihan teistä hysteerisistä naisista.

Vierailija
7497/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämä sairaalloisen mustasukkaisen kumppanin kanssa on raskasta, aina saa olla todistelemassa kaikkea."

Miksi ryhdyit lapsentekoon tuollaise kanssa?

En ruvennutkaan. Omalle miehelle ei ollut epäselvää, että hän on lasten isä. Ja ihan ilman testaamista. Palstalle kirjoittavat miehet tuntuvat olevan sairaalloisen mustasukkaisia.

No, palstammat nyt tuntevat ties mitä harhoja.

Kyllä minullekin oli selvää, että lapsi on minun ja vaimo on luotettava ja kunniallinen, mutta kysyin, että loukkaantuuko jos haluan isyystestin. Hän sanoi että jos haluat niin tietysti voit sen teettää, eikä loukkaantunut.

Mitä helvettiä? Olet varma että lapsesi on sinun, ja s

"Mikähän vtun vesikauhuinen tanttara tää mahtaa olla? Aivan sekaisin."

Tällaista sit tulee, kun järkevät argumentit loppuvat. Olisko fiksumpaa olla sanomatta mitään?

Eri

Vierailija
7498/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaa asia niin henkilökohtaisesti?

Koska asia on erittäin henkilökohtainen. Olet ilmeisesti mies, joten tuskin ymmärrät sitä tunne- ja hormonikuohua, jonka nainen käy läpi siitä lähtien, kun alkaa lasta toivomaan. Tuskin voit ymmärtää miltä tuntuu, kun kokee kivuliaita ruumillisia muutoksia ja jokaista päivää sävyttää huoli siitä, että toimiihan nyt varmasti vauvan parhaaksi ja odottaa ja pelkää synnytystä. Synnytys on harvoin mikään auvoisa kokemus sekään ja sitä erittäin usein seuraa kaikenlaista kivuliasta juttua fyysisesti, semmoisiakin, mistä harvemmin edes puhutaan.

En tiedä, mikä on yleisen empatian tasosi, mutta ehkä voit ajatella edes pikkuisen, mlltä tuntuu käydä tuota kaikkea läpi ja tietää, että toinen tuossa vierelläni pitääi ihan mahdollisena, että olenkin käynyt kuksimassa jonkun toise

"Mutta sitä suuremmalla syyllä tuo pitäisi olla lakisääteinen testi. Jos nykyisellä elämänkokemuksella olisin samassa tilanteessa haluaisin testin tehtäväksi, vaikka kirkkain silmin..."

Tee hyvä ihminen ne testit, kun on aika. Mut älä ihmettele, jos vaimosi ei olikein sinusta tykkää sen jälkeen. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sun vainoharhaisuudesta? 

Vierailija
7499/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan valintakysymys ja vakuutan, ettei yhtäkään naista palstalla (jos meitä tarkoitit?) haittaa yhtään se, että tämän keskustelun käyt vaimosi kanssa. Ole hyvä, ihan luvan kanssa.

Vaimosi voi olla toista mieltä, sitä en tiedä. Vain arvuuttelen.

Vierailija
7500/7876 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olisko sulle ok, jos vaimosi todella ehdottais, et tutkitaan nyt, ovatko lapset sinun. Mitä ajatuksia herättäisi? Ajattelisitko, että onpa vaimoni huomaavainen?"

Mun ulkomaalainen vaimo kysyi et haluunko isyystestin. En halunnut koska poika on niin mun näkönen.

No siis olet samaa mieltä, kuin palstanaiset. Mut riitelet silti. Koska vaimosi on ulkolainen, vai miksi? Miksi sinun luottamus vaimoasi kohtaan on parempaa ja luotettavampaa, kuin meidän miesten? 

Ja edelleen, kyllä monella miehellä (jos siis yhtään asiaa miettivät) herää epäluulo siinä kohtaa, kun vaimo ehdottaa isyystestiä. Mut hienoa vaimollesi, ettei näin tapahtunut.

Monissa maissa uskollisuus on paremmalla tolalla suomalaisiin naisiin verrattuna. Meillä vaimo vaati dna-testin että tiedämme kumpikin, että

Ja taas #vaimoaasiasta fantasioi. Kun oma onnellisuus ei ihan riitä, pakko nähdä muu maailma (tai edes suomalaiset naiset) hirviöimisinä.