Mies aikoo tehdä tulevalle lapselle isyystestin vaikkei edes epäile mitään, sanoo että vain varmuudeksi että tietää ennen kuin investoi koko...
Onko tällainen tilanne epäluottamuslause vai pitäisikö tätä ymmärtää miehen kantilta ja astua miehen saappaisiin ennen kuin reagoi ikävästi?
Naisenahan tietää aina, että se on oma lapsi kun se itsestä pullahtaa ulos. Mies kuitenkaan ei koskaan voi olla varma, ei koskaan. Pitääkö miehen kantaa ymmärtää tässä ja antaa hänen tehdä se testi, että hän voi olla sitten hyvillä mielin ja investoida loppuelämänsä VARMUUDELLA omaan lapseen?
Kommentit (7876)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elämä on opettanut, että kuka tahansa voi tehdä ihan mitä tahansa. On todella naiivia ajatella, ettei olisi mahdollista, että joku voi olla uskoton."
Onneksi tällaisten kanssa ei tarvitse ryhtyä suhteeseen, jotka ovat jo valmiiksi tuominneet sen oman kumppanin toisten tekemisten perusteella. En minäkään jaksaisi jatkuvasti olla kyttäämässä ja varmistelemassa, pettääkö mies, vaikka tiedänkin, että monet miehet pettävät.
Sama koskee muitakin asioita. Miehet ajavat usein humalassa, joten olisi ihan hirveän raskasta puhalluttaa mies joka kerta, kun hän lähtee ajamaan tai tulee kotiin.
Ja koska naisilla on tapana pakastella vastasyntyneitä lapsiaan, niin eiköhän revitä munasarjat kaikilta juurineen irti!
Joka tapauksessa tutkitaan sukupuolitaudit. Isyystesti on sekä isän, että lapsen etu. Helpoiten tästä päästää, kun äiti tarjoaa testiä isälle oma aloitteisesti.
Todella itse keskeistä kieltää toiselta tai syyttää epäluottamuksesta, jos haluaa testin. Tämä ei ole henkilökohtainen asia ja se pitää osata nähdä yleisestä nakökulmasta.
T: isi, joka ei itse pyytänyt testiä.
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän avain ole tuossa että oli tapailua moneen suuntaan. Vain hullu jättää testin tekemättä jos molemmat paneskelevat suhteessa ympäriinsä. Molemmat tietävät silloin ettei lapsi välttämättä ole sen jota eniten tapaillaan."
Miten tarkkaan tiedät ihmisten panotouhut? Ajattelin vaan ettei naiset koskaan ole kertoneet monenko kanssa seikkailevat samaan aikaan.
Jos kumpikaan seikkailee yhtään kenenkään toisen kanssa, on ihan kaikki testaus paikallaan. Siis molemmat on syytä testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tuon ymmärtää, mutta käytännössähän siinä mies epäilee sinun pettäneen. Voitko itse pyytää häntä käymään esim. sukupuolitautitesteissä koska tahansa? Itse asiassa voiskin olla aika hyvä juttu, jos isyystesti tehtäisiin automaatisesti. Tällöin asemastaan epävarma mies ei joutuisi siihen kiusalliseen tilanteeseen, että täytyy tätä pyytää ja samalla esittää toiselle epäluottamuslause.
Meillä isäntä halus testit ihan vaa siks et ei oo vaan vavva vaihtunu synnäril
Siinä vaiheessahan myös äitiys olisi pitänyt testata.
Olisi aika sattuma saada mukaansa vaihdokas, jolla on väärä äiti, mutta oikea isä. Eli normaalisti varmaan yhde
Sehän olis ihan hirveetä äitinä epäillä koko ikänsä, et on imettänyt ja kasvattanut miehensä salarakkaan lapsen. Mieti sitä petoksen määrää!! Eihän sitä ihminen vois järjissään elää tuollaisen epäilyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Onneksi ne tavalliset, normaalit, tervepäiset miehet eivät edes tiedä, mikä vauva.fi on."
Eli palstan naiset eivät ole tavallisia, normaaleja ja tervepäisiä. Siltä se kieltämättä kyllä vaikuttaa. Kiitos vahvistuksesta.
Lukemisen ymmärrys: edellinen sanoin tervepäiset miehet, sinä luet ei-tervepäiset naiset. Näin kun sisällön kääntää päässään ympäri, saattaa sitä oikeasti luulla, et on normaalia epäillä, ettei ole lastensa isä, vaikka ei epäile vaimonsa pettäneen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun pikkujoulut ovat ajankohtaisia, niin voi pojat, että moni käenpoikanen saa taas alkunsa. Pahimpia pettäjiä ovat kokemusteni mukaan naiset, jotka eivät ikinä pettäisi ja perheidylli on aivan täydellinen, mutta se muutama drinksu ja kokemattomalle pamahtava vahva humalatila avaa kummasti pahimmankin siveyden sipulin reidet.
Jännä juttu. Raskaaksi haluavat naiset kun yleensä lopettavat alkoholin käytön ennen kuin ehkäisy jätetään pois, samoin muutenkin ruokavalio laitetaan siinä kuntoon. Siinä vaiheessa ei mennä pikkujouluihin juomaan päätä täyteen. Naiset nyt on niinkin tunnollisia, että saunaolut tai päänsärkylääke hedelmöitymisen tienoilla saa aikaan hirveän epätietoisuuden onko siitä tulevalle lapselle seurauksia.
Jännä juttu tosiaan...
"tutkimuksessa lähes 61 % äideistä jatkoi alkoholin käyttöä positiiviseen testitulokseen asti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Elämä on opettanut, että kuka tahansa voi tehdä ihan mitä tahansa. On todella naiivia ajatella, ettei olisi mahdollista, että joku voi olla uskoton."
Onneksi tällaisten kanssa ei tarvitse ryhtyä suhteeseen, jotka ovat jo valmiiksi tuominneet sen oman kumppanin toisten tekemisten perusteella. En minäkään jaksaisi jatkuvasti olla kyttäämässä ja varmistelemassa, pettääkö mies, vaikka tiedänkin, että monet miehet pettävät.
Sama koskee muitakin asioita. Miehet ajavat usein humalassa, joten olisi ihan hirveän raskasta puhalluttaa mies joka kerta, kun hän lähtee ajamaan tai tulee kotiin.
Ja koska naisilla on tapana pakastella vastasyntyneitä lapsiaan, niin eiköhän revitä munasarjat kaikilta juurineen irti!
Ouh, kylläpäs nouseekin karvat pystyyn heti, kun aihe siirtyy miesten vastuuseen omista tekemisistään... Olen pahoillani, että äitisi pakasti sut vauvana. Ymmärretään nyt paremmin sun naistraumaasi.
Niin, olin 99,95% varma, ettei vaimoni ollut tullut raskaaksi paneskeltuaan muita. Mutta halusin 100% varmuuden. Jos testitulos olisi ollut negatiivinen, olisin ottanut eron. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää?
No, maailmassa ei mikään ole satasen varmaa, labra ei ole 100 pros varma. joten ethän sä ajattelevana ihmisenä vieläkään voi olla varma.
Ja sehän siinä onkin, että tätä ei ole lainkaan vaikea ymmärtää. Sinä annat mahdollisuuden, vaikka pienen, sille ajatukselle, että vaimosi voisi tehdä sinulle tuommoisen tempun. Se kertoo siitä, mitä sinä todellisuudessa vaimostasi ajattelet.
Ja se, mitä todellisuudessa ajattelet, vaikka vain pienen osan verran, tekee sinusta epäluotettavan kumppanin. Sinuun ei voi satasella luottaa, koska sinä olet valmiina vetäytymään heti, kun kuvitelmistasi sinulle jokin asia voi olla epäedullinen.
"Ilmeisesti miehet eivät sitten ymmärrä, mitä eroa on ensitreffeillä ja parisuhteella. Sanoisin, että jos olette seurustelleet vaikka 6 vuotta ja nainen ei edelleenkään laske sinua kotiinsa, koska ajattelee, että voit olla raiskari, niin ala jo pikku hiljaa loukkaantumaan. Se ajattelee, että oot."
Tämähän selittääkin, miksi niin kovasti näitä testejä tarvitsevat, kun ensitreffeillä pistävät naisia paksuksi. Siinä tilanteessa tuskin nainenkaan loukkaantuu eikä "uhkaa" erolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.
Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.
Erinomaisia kysymyksiä! Kas, pankin kanssa minä neuvottelen, minkälaista lainaa otan, mitä sovitaan ehdoksi stressitestistä, jne. Pankki ei ilmoita minulle lainanoton jälkeen, kun olen jo ostanut sen, mitä lainalla aioin ostaa, että ehdot muuten ovatkin nämä. Avioehdossa sama juttu, minä pääsen neuvottelemaan ehdoista ja siitä, mihin haluan sitoutua.
Isyystesti taasen tulee yleensä miesten taholta puheeksi vasta siinä vaiheessa, kun ollaan jo raskaana tai tehdään salaa selän takana. Ja tämä on loukkaavaa, jos et ole aiemmista viesteistä
Ketjussa on ollut myös useita viestejä, joiden mukaan jo lapsenteon suunnitteluvaiheessa ilmituotu toive isyystestauksesta johtaisi saman tien eroon.
Aika harva haluaa mustasukkaista, epäluuloista puolisoa. Sellaisen kanssa olisi raskasta elää kun koko ajan pitäisi todistella ties mitä. Nehän vaatii selityksiä kauppareissuistakin. Ovat varmoja, että petit jossain kanamunahyllyn vieressä tai ainakin vilkaisit myyjää.
Joka tapauksessa tutkitaan sukupuolitaudit. Isyystesti on sekä isän, että lapsen etu. Helpoiten tästä päästää, kun äiti tarjoaa testiä isälle oma aloitteisesti.
Mä en tajua tätä logiikkaa ollenkaan. Jos vaimo olisi sanonut raskaana ollessaan, että paras hei testata, että voit sitten olla varma, että tämä on sun, en olisi ikinä lakannut ajattelemasta, että mitä hvettiä silloin tapahtui kun se tommoisia puhuu.
Ihan sama kuin mä ilmoittaisin työmatkalta tullessa, että hei en sitten pettänyt siellä, testataan vaikka sp-taudit.
Kyllä jotkut asiat tosiaan on oletusarvoisia ja tämä on yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eiköhän avain ole tuossa että oli tapailua moneen suuntaan. Vain hullu jättää testin tekemättä jos molemmat paneskelevat suhteessa ympäriinsä. Molemmat tietävät silloin ettei lapsi välttämättä ole sen jota eniten tapaillaan."
Miten tarkkaan tiedät ihmisten panotouhut? Ajattelin vaan ettei naiset koskaan ole kertoneet monenko kanssa seikkailevat samaan aikaan.
Jos kumpikaan seikkailee yhtään kenenkään toisen kanssa, on ihan kaikki testaus paikallaan. Siis molemmat on syytä testata.
On muutamia asioita, joita naisilta ei saa kysyä tai niihin ei tule saamaan vastausta.
1. Ikä (varsinkin keski-ikäinen loukkaantuu siitä)
2. Paino (mitä "isompi" tyttö, niin sen visummin jää paino epäselväksi, useimmiten sanotaan, että on vain poikkeuksellisen isot luut)
3. Monenko eri miehen kanssa on pannut elämänsä aikana (jos vastaa jotain, todennäköisesti valehtelee lukeman alaspäin)
4. Montako aborttia on tehnyt
5. Tehdäänkö tulevalle lapsellemme isyystesti (et ehdi kysymystä sanoa loppuun, kun eukko istuu jo taksissa matkalla äitinsä luo)
Vierailija kirjoitti:
Todella itse keskeistä kieltää toiselta tai syyttää epäluottamuksesta, jos haluaa testin. Tämä ei ole henkilökohtainen asia ja se pitää osata nähdä yleisestä nakökulmasta.
Sulle siis oli ok kun vaimo sanoi, että pitää hei testata, että onko tää vauva sun vai naapurin Penan.
Vierailija kirjoitti:
"Kiva tarina. Miten tuota voi verrata siihen, että pari on ollut yhdessä vuosia ja he päättävät hankkia lapsen yhdessä pitkän pohdinnan jälkeen?"
En ole kuullutkaan, että naiset käyvät vieraissa vain suhteiden alkuaikoina.
Mun ihan käytännön kokemus on osoittanut, että naisilla on aika isolla joukolla ns. 30 kriisi ja silloin moni käy kokeilemassa vierasta melaa. Ja pitkät parisuhteet taustalla.
Olet siis tarjonnut melaasi monelle 30 naiselle? Vai mistä tieto? Kertovatko he heti, että ovat kyllä pitkässä liitossa? Tiedätkö, onko kaikkien naisten liitot jatkuneet sun melan jälkeenkin, vai onko sittemmin tullut ero? Ovatko nämä naiset myös kertoneet, että lasta miehensä kanssa juuri yrittävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veisin morsiameni kuukauden honeymoonille Lappiin vaeltamaan niin ei tarviis jälkikäteen epäillä isyyttään. Vai panisiko se epäilyksen peikko minut ajattelemaan: "Ehkä jompikumpi niistä saksalaismiehistä siellä yhdellä autiotuvalla? Nukuin sinä yönä sikeästi ja ne katselivat illalla kyllä daamiani..."
Eli haluat sanoa, ettei suomalaiseen naiseen ole luottamista. No, siksihän testi pitäisi tehdä aina ettei käy ristot.
Ihanaa, et miehillä on aina Risto, johon vedota. Kamalaa, et naisilla on...ei mahdu lista tähän. Eikä näistä kaikista ole edes uutista, kun on ollut niin normimeininki. Ja selityskin ihan biologiaa: miehen nyt vaan tarvii levittää sitä siementään mahdollisimman laajasti.
Mut ei onneks kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle siis oli ok kun vaimo sanoi, että pitää hei testata, että onko tää vauva sun vai naapurin Penan.
Olet todella yksinkertainen. Eikö muut häpeä silmät päästään, kun sä raahaat naapurin heikkolahjaisen Penan joka paikkaan mukaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olin 99,95% varma, ettei vaimoni ollut tullut raskaaksi paneskeltuaan muita. Mutta halusin 100% varmuuden. Jos testitulos olisi ollut negatiivinen, olisin ottanut eron. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää?
Millä tavalla sinä todistat uskollisuutesi vaimollesi? Millä tavoin hän voi varmistua ettei sinulla ole lapsia, joista hän ei tiedä mitään? Oletko esittänyt hänelle virkatodistuksesi? Miten sinun suvussa kulkevat sairaudet, onko selvitetty, että olet biologista sukua vanhemmillesi? Älä pidä rouvaa epätietoisuudessa.
Jos asia häntä vaivaa, hän voi varmistua siitä parhaaksi katsomallaan tavalla, ihan kuten minäkin olen tehnyt omalta osaltani. Ei ole minun ongelmani.
Tää on oikeesti ainoo järkevä viesti tähän aiheeseen. Epäluottamus on todellakin sen ongelma joka epäluottamusta tuntee, ei sen johon epäluottamus kohdistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaanutteko naiset samalla tavalla, kun pankki vaatii lainan ehdoksi stressitestiä? Siinähän pankki epäilee teitä ja lainanmaksukykyä? Tai loukkaannutteko avioehdosta? Siinähän epäillään toisen aikeita toista vastaan ja suojaudutaan.
Miksi se isyystesti loukkaa? Siinähän on kyse vain ja ainostaan toisen oikeusturvasta.
Niin no, pankki (voittoa tavoitteleva liikeyritys) ja puoliso.... näetkö itse mitään eroavaisuutta asiassa?
Ja saa sen isyystestin toki, mutta pitää hyväksyä nyt se, että sanot siinä epäilevästi vaimosi tulleen raskaaksi vieraalle miehelle. Ja että sillä epäilyllä voi tuoda pysyvän särön parisuhteeseen.
Nuo ajatuksethan (haluaa isyystestin jos lapsista saa) voisi tuoda esiin jo tapailuvaiheessa, onhan tässä ketjussa ollut naisia jolle asia olisi ok.
En tiennytkään että lasten sellojen arvo nousee käytettynä. Paljonko tuli myyntivoittoa?
"Ilmeisesti miehet eivät sitten ymmärrä, mitä eroa on ensitreffeillä ja parisuhteella. Sanoisin, että jos olette seurustelleet vaikka 6 vuotta ja nainen ei edelleenkään laske sinua kotiinsa, koska ajattelee, että voit olla raiskari, niin ala jo pikku hiljaa loukkaantumaan. Se ajattelee, että oot."
Todennäköisempi syy on, että on naimisissa toisen miehen kanssa ja potee jotain naisten lukemattomista kriiseistä, mutta haluaa jonkinlaista omaa aikaa jakamalla persettä.
Ilmeisesti miehet eivät sitten ymmärrä, mitä eroa on ensitreffeillä ja parisuhteella. Sanoisin, että jos olette seurustelleet vaikka 6 vuotta ja nainen ei edelleenkään laske sinua kotiinsa, koska ajattelee, että voit olla raiskari, niin ala jo pikku hiljaa loukkaantumaan. Se ajattelee, että oot.