Onko Balzar tekosillaan pilannut kaikkien romanien maineen?
Vai ymmärtääkö suuri kansa että kaikki romanit eivät ole rikollisia
Kommentit (63)
Veijo on pääasiassa pyörinyt valtaväestön piireissä. Romanit eivät ole vastuussa Veijon rikoksista ja tuomitsevat jyrkästi hänen rikoksensa (tyttöjen järjestelmällinen ahdistelu, manipulointi, kontrollointi ynnä muut rikokset). Monet Veijon romanisukulaiset eivät edes ole hänen kanssaan missään tekemisissä.
Se, mikä tässä on pöyristyttävää, on se, että valtaväestön valtaeliittiin kuuluvat lukuisat henkilöt ovat ainakin jollain tasolla olleet tietoisia Veijon touhuista tai eivät ole ainakaan selvittäneet hänen taustaansa (aiemmat rikokset), mutta eivät ole halunneet puuttua asiaan. Rahaa on kyllä tälle "suurelle taitelijasielulle" syydetty suuria summia.
Uhreille paljon voimia! Onneksi nämä rikokset tulivat julki.
Miten sellaisen voi pilata, mitä ei ole ollutkaan. Siis maineen.
Jotenkin voi ollamahdollista että paransi mainetta😂
Kyseinen ihminen ei edusta romaneja. Yksi ihminen joka yksin vastaa teoistaan.
Ihan yhtä paljon kuin Jammu Siltavuori pilasi valkolaisten maineen. Eli ei yhtään. Jokainen vastaa itse teoistaan.
Räppäri Mercedes Bentso eli Linda-Maria Roine, joka on itse puoliksi Suomen romani, on tehnyt Veijo Baltzarista omiin kokemuksiinsa pohjautuvan biisin (julkaistu YouTubessa jo 19. maaliskuuta 2019).
Clare Quilty
Lyrics:
Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/ Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/ Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/ "You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/" Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/ Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/ Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/ Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/ "You're guilty... Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/ Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä pyysit mua vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/ Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/ Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/ "You're guilty...
Bultsari sopii demuihin loistavasti. Niin kuin muutkin rötösherrat 😈
Nyt tiedän yhden romanin joka ansainnut rahaa töitä tekemällä (ja tämä ei ole loukkaus, en vain ikinä vielä tavannut töitä tekevää romania)
Romaneissa taitaa päteä sanonta "99% pilaa 1% maineen"
On olemassa ihmisryhmä, joka näkee mikä agendaa sopii.
Odotan mielenkiinnolla Remu Aaltosen kommenttia heimoveljestään.
Kysy Peteliukselta. Se on manne expertti
Veijon teot ovat täysin tuomittavia, oksettavia ja sairaita eivätkä kuulu millään tavalla romanikulttuuriin. Eihän hän edes elä romanikulttuurin mukaan vaan jonkin oman sairaan kulttuurinsa ja kulttinsa mukaan. En tunne enkä tiedä ketään romania, joka puolustelisi Veijo Baltzarin tekoja.
Itse en ole koskaan Veijoa tavannut (onneksi), vaikka hän sukua onkin. Välillä käy mielessä, että pitäisikö vaihtaa sukunimeä. En kuitenkaan vaihda nimeäni tuollaisen saastan takia.
Toivottavasti rikollinen saa pitkän tuomion. Jumala kyllä sitten myös aikanaan tuomitsee. Tajuaisipa Veijo edes katua tekojaan ja pyytää anteeksi.
Muistan uhreja ja heidän omaisiaan rukouksin ja toivotan paljon jaksamista heille kaikille. Todella hienoa, että jotkut uskalsivat paljastaa nämä kauheudet.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedän yhden romanin joka ansainnut rahaa töitä tekemällä (ja tämä ei ole loukkaus, en vain ikinä vielä tavannut töitä tekevää romania)
Jos joudut joskus sairaalaan, saattaa käydä niin, että olen sinua siellä hoitamassa ammattini puolesta, hoitajan asussa. Baltzarin Veijolle toivon ehdotonta vankeustuomiota.
Pikemminkin hän on pilannut kulttuuriväen maineen.
Olen työni puolesta kuullut, että romanilapsia on jo kiusattu koulussa tämän Veijo Baltzarin tapauksen takia. Voisivat vanhemmat ja muut aikuiset vähän miettiä, mitä puhuvat lapsilleen. Kai nyt jokainen tajuaa, että kyseinen roisto ei edusta kaikkia romaneja eikä tapaus oikeuta kiusaamaan lapsia.
Ei voi pilata sellaista mitä ei edes ole olemassa. Mä olisin aidosti ihmetellyt jos tämä Veijo olisi ollut normi veronmaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin hän on pilannut kulttuuriväen maineen.
Niinpä! Miksei esim. teatteripiireissä ole tartuttu tähän, vaikka asiasta on kuulemma liikkunut siellä paljon huhuja vuosikausia. No, nyt ne huhut ovat osoittautuneet todeksi. Moni tyttö on saanut traumaattisia kokemuksia loppuelämäkseen, kun ei olla viitsitty/välitetty/jaksettu/ehditty/uskallettu puuttua.
En ees tienny että se on romani. Luulin bättre folk tyylistä ulkomaalaiseksi rasistiksi kun haukkui suominaiset.
Ei, kyllä ne on osannut tehdä sen ihan itse.