Muistakaahan viedä oraville pähkinöitä, siemeniä ja vettä <3
Että rakkaat heiluhännät pärjää ja pysyy iloisina kylmän talviajan. :3
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Todella ilkeitä ihmisiä täällä. Huoma kyllä miten paha on olla kun pitää oravia vihata. :(
Palstan taso on näin päivisin aika eri kuin illemmalla, olen huomannut. Tiedä sitten mistä johtuu? Ehkä ne työttömät, työkyvyttömät, sairaat ja muut elämäänsä pettyneet tuhlaa täällä aikaansa kun muut on töissä? En tiedä. Jutut on aika kamalia kautta linjan, ylimielisyyttä, ilkeilyä ja patoutunutta vihaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ilkeitä ihmisiä täällä. Huoma kyllä miten paha on olla kun pitää oravia vihata. :(
Palstan taso on näin päivisin aika eri kuin illemmalla, olen huomannut. Tiedä sitten mistä johtuu? Ehkä ne työttömät, työkyvyttömät, sairaat ja muut elämäänsä pettyneet tuhlaa täällä aikaansa kun muut on töissä? En tiedä. Jutut on aika kamalia kautta linjan, ylimielisyyttä, ilkeilyä ja patoutunutta vihaa täynnä.
Enkä siis tarkoita, että kaikki työttömät ym. on ilkeitä jne. Pahoittelut, jos joku ymmärsi kommenttini väärin!
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyään niin kylmiä, empatiakyvyttömiä ja täynnä itseään! Kiitos kaikille jotka autatte pikkulintuja, oravia jne selviämään kylmästä talvesta! Muistakaa että kerran kun ruokinnan aloittaa niin sitä ei saa lopettaa ennenkuin maa sulaa taas keväällä.
Eläimet kuuluvat luontoon ja sieltä niiden pitää löytää ravintonsa. Ei ole minun tehtävä. Ja pikkulinnut voisivat pysyä poissa hiirenloukoista, kun ne on tarkoitettu hiirille.
Oravien ja lintujen talviruokinta on sinänsä kaunis ele, mutta ruokintapaikat ovat yleensä rottien lempipaikkoja. Äläkää ruokkiko rottia!
Mä veisin, mutta kuoleeko ne jos ruokintakatkeaa kolmeksi viikoksi loman aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on nykyään niin kylmiä, empatiakyvyttömiä ja täynnä itseään! Kiitos kaikille jotka autatte pikkulintuja, oravia jne selviämään kylmästä talvesta! Muistakaa että kerran kun ruokinnan aloittaa niin sitä ei saa lopettaa ennenkuin maa sulaa taas keväällä.
Eläimet kuuluvat luontoon ja sieltä niiden pitää löytää ravintonsa. Ei ole minun tehtävä. Ja pikkulinnut voisivat pysyä poissa hiirenloukoista, kun ne on tarkoitettu hiirille.
Hiiret eivät tee sinulle mitään pahaa, niillä on omat viholliset, jotka saavat hiirestä ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin, mutta kuoleeko ne jos ruokintakatkeaa kolmeksi viikoksi loman aikana?
Ei kuole. Orava on tottunut kiipeilemään puissa ja niissä on paljon syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei oravat perusta pieniä kittareita?
Tai poimi pähkinöitä metsästä...
Kommenteista päätellen suurin osa on yksinäisiä ja katkeroituneita heikkolahjaisia reppanoita oireilemassa äitinsä kellarissa asustellen ja tahmaisilla sokerihöttösormillaan näppistä näpytellen. Pulleat iljettävät tahmanäpit ja punakoilla näppyisillä kasvoilla pyöreys, joka saa silmät näyttämään pieniltä ja sieluttomilta. Ewww! Aina pitää pahaa oloaan narsistisesti purkaa joka foorumilla tilanteen tullen. Olette kyllä huonoja epäonnistujia. Ei ihme, että olette yksin, kun olette sellaisia ns. energiasyöppöjä. Kulutatte vaan, mutta ette anna mitään. Olisiko aika vaikka ryhdistäytyä ja muuttaa pois äidin kellarista, kun ikääkin teillä ''äideillä'' on monellakin ainakin se 45. Lapsia teillä ei varmastikaan ole, mutta silti perseilette täällä. Tämä on vauvaperheen foorumi. Ei siis mikään aikuisvauvojen vammailupaikka. Kiitos! Ei mulla muuta.
Niin..Aion viedä tyttöjen kanssa linnuille lyhteen ja talipallon kuten aina ja oraville pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Oravien ja lintujen talviruokinta on sinänsä kaunis ele, mutta ruokintapaikat ovat yleensä rottien lempipaikkoja. Äläkää ruokkiko rottia!
Tuosta syystä en itse pidä pihalla mitään ruokintapaikkoja, tulee rottia.
MomFor4 kirjoitti:
Kommenteista päätellen suurin osa on yksinäisiä ja katkeroituneita heikkolahjaisia reppanoita oireilemassa äitinsä kellarissa asustellen ja tahmaisilla sokerihöttösormillaan näppistä näpytellen. Pulleat iljettävät tahmanäpit ja punakoilla näppyisillä kasvoilla pyöreys, joka saa silmät näyttämään pieniltä ja sieluttomilta. Ewww! Aina pitää pahaa oloaan narsistisesti purkaa joka foorumilla tilanteen tullen. Olette kyllä huonoja epäonnistujia. Ei ihme, että olette yksin, kun olette sellaisia ns. energiasyöppöjä. Kulutatte vaan, mutta ette anna mitään. Olisiko aika vaikka ryhdistäytyä ja muuttaa pois äidin kellarista, kun ikääkin teillä ''äideillä'' on monellakin ainakin se 45. Lapsia teillä ei varmastikaan ole, mutta silti perseilette täällä. Tämä on vauvaperheen foorumi. Ei siis mikään aikuisvauvojen vammailupaikka. Kiitos! Ei mulla muuta.
Niin..Aion viedä tyttöjen kanssa linnuille lyhteen ja talipallon kuten aina ja oraville pähkinöitä.
No oletpa sinäkin tosi ihanan kuuloinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kuolkoon nälkään en välitä oravista
"Kuolkoot nälkään...". Monikko.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ne pahukset tuppaa menemään kylmien tullen välikattoon ja syömään siellä eristeitä ja rapistelemaan öisin häiritsevästi.
Puhumattakaan kosteussuojauksista, ne kelpaa myös.
Orava on riistaeläin ja metsästyslain mukaan voi pyytää joulukuun alusta eteenpäin.
Oletteko muuten koskaan tutkineet sitä, että monessa lähteessä sanotaan maapähkinöiden olevan HUONOA ravintoa oraville?
Maapähkinät ovat palkokasveja, ei pähkinöitä. Palkokasvit ei ole oraville luontaista ravintoa.
Monessa lähteessä englannin kielellä sanotaan maapähkinöiden olevan haitallisia oraville.
Eli maapähkinöitä syöttävät oravarakastajat tekevät oraville haittaa.
Korvatkaa ne nyt vaikka auringonkukansiemenillä, mutta ei niitäkään paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti joskus nähnyt oravan heiluttavan häntäänsä? Minä en.
Melkeinpä joka kerta, kun orava liikkuu mun takapihalla, niin jossain välissä se pysähtyy viuhtomaan häntäänsä. Tai siis useampia niitä oravia on, eikä vaan yksi. Siksi nauroinkin sille yhdelle videolle, joka oli tässä taannoin lööppilehdessä, kun oli oikein pitänyt sellainen "ihme" kuvata, kun orava heiluttaa häntäänsä. Mutta kai ihmiset sitten ovat tosiaan erkaantuneet luonnosta, että tuollainenkin on joillekin hämmästelyn aihe.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten koskaan tutkineet sitä, että monessa lähteessä sanotaan maapähkinöiden olevan HUONOA ravintoa oraville?
Maapähkinät ovat palkokasveja, ei pähkinöitä. Palkokasvit ei ole oraville luontaista ravintoa.
Monessa lähteessä englannin kielellä sanotaan maapähkinöiden olevan haitallisia oraville.
Eli maapähkinöitä syöttävät oravarakastajat tekevät oraville haittaa.
Korvatkaa ne nyt vaikka auringonkukansiemenillä, mutta ei niitäkään paljoa.
Hyvä muistutus ja myös muistuttaa siitä että jos se on oravalle epäterveellistä niin se on myös ihmiselle.
Maapähkinöissä on paljon homemyrkkyä, ei ole hyvää ravintoa.
Ihanko te oikeasti kuvittelette, että teidän touhottamistanne tarvitaan siihen että nämä evoluution muovaamat luontokappaleet pärjäävät luonnollisessa ympäristössään? Miten lapsellista väkeä voikin olla. Korkeintaan sekoitatte oravien omat selviytymistaidot, jos ne tulevat riippuvaisiksi ihmisen armopaloista. Kesytätte ne niin, etteivät enää tunnista vaaroja.