Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai se, että on lämpötila plussan puolella, tarkoita automaattisesti, että on märkää...

Vierailija
26.11.2019 |

Päiväkodin eskarista sanottiin että vaikka aamulla olisi pakkasta mutta jos iltapäivällä on plussan puolella, tarvitaan edelleen kurahousut! Ei kai plussa keli nyt automaattisesti tee pihaa märäksi tai ainakaan kuraiseksi. En minä kotona ainakaan pelkästään lämpömittaria tuijota, kun katson, mitä vaatetta laitetaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi katsoa lämpömittarista kuin käydä analysoimassa pihan kosteusprosentti.

Vierailija
2/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin tarhan tädit sanoo, etkä kyseenalaista heidän auktoriteettiaan. He tietävät, mikä on parhaaksi lapsille. Sinäkin elät onnellisemman elämän, kun tottelet, etkä kysele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tähän vuodenaikaan sitä tarkoittaa, että jos lämpö on plussan puolella, niin silloin on vähintään kostea keli.

Vierailija
4/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla lapsensa noutavat ovat ainakin tyytyväisiä siihen, jos kurikset on käytössä vaikka olisi vain vähän kosteaa. Alla on sitten puhtaat ulkovaatteet, joissa voi mennä autoon.

Vierailija
5/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä kurahousuvastaisuutta. Joo, nykyhaalarit pitää vettä, piti ne silloinkin kun oma lapsi oli päiväkodissa. Ja joo, hiostaa ne. Mutta kurikset vaan ovat paljon kätevämmät silloin, kun on koko ryhmän vaatteet hoidettavana. Kurikset voi riisua pihalla ja suihkuttaa puhtaaksi ja kuivuvat nätisti seuraavalle ulkoilulle. Haalaria - oli se sitten mitä texiä tahansa - ei samalla tavalla saakaan puhtaaksi tai jos saa, niin ei saa sitten kuivaksi. Ja juuri tuo, minkä joku jo mainitsikin: lasta haettaessa on kiva, kun voi riisua kurahousut ennen autoon nousua, jolloin saa puhtaassa haalarissa lapsen turvaistuimeen.

Kyllä oman lapsen päiväkodissa meillä oli koko talven ajan kurahousut varalta. Sitten kun sattuu se vähäluminen talvi, jolloin puolet ajasta onkin tarhan piha ihan kuralällykköä, niin kyllä ne kurikset helpottaa.

Vierailija
6/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on marraskuun loppu. Näin loppusyksyllä, talvella ja keväällä plussan puolella oleva lämpömittari todellakin tarkoittaa, että on märkää. Vaikka ei suoraan sataisi, on maassa märkää.

Kesällä ei ehkä tarkoita, jos käy älytön säkä.

Vierailija
7/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tätä kurahousuvastaisuutta. Joo, nykyhaalarit pitää vettä, piti ne silloinkin kun oma lapsi oli päiväkodissa. Ja joo, hiostaa ne. Mutta kurikset vaan ovat paljon kätevämmät silloin, kun on koko ryhmän vaatteet hoidettavana. Kurikset voi riisua pihalla ja suihkuttaa puhtaaksi ja kuivuvat nätisti seuraavalle ulkoilulle. Haalaria - oli se sitten mitä texiä tahansa - ei samalla tavalla saakaan puhtaaksi tai jos saa, niin ei saa sitten kuivaksi. Ja juuri tuo, minkä joku jo mainitsikin: lasta haettaessa on kiva, kun voi riisua kurahousut ennen autoon nousua, jolloin saa puhtaassa haalarissa lapsen turvaistuimeen.

Kyllä oman lapsen päiväkodissa meillä oli koko talven ajan kurahousut varalta. Sitten kun sattuu se vähäluminen talvi, jolloin puolet ajasta onkin tarhan piha ihan kuralällykköä, niin kyllä ne kurikset helpottaa.

Myönnän, minä olin vastainen! Olen sen verran vanha, että omassa lapsuudessa piti käyttää sellaisia kurahousuja, jotka oikeasti oli kankeita ja hankalia liikkua ja siksi halusin oman lapsen säästää tältä kidutukselta. Mutta sitten kävi niin, että lapsi meni esikouluun, jossa oli sama käytäntö kuin ap:lla, eli kurahousut oli pakko olla ja niitä käytettiin paljon. Aluksi hammasta purren totuteltiin tähän käytäntöön, mutta äkkiä sekä minä että lapsi huomattiin, että ei ne nyt niin kamalat ole ja oikeastaan aika kätevät. Ja materiaali on tosiaan aivan toista kuin itsellä aikoinaan.

Vierailija
8/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinmiten on märkää, jos yöllä on pakkasta ja päivällä lämpöasteita. Maa jäähtyy yöllä ja päivällä kosteus kondensoituu lämpimämmästä ilmasta kylmään maahan.

Vierailija
9/9 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maalla oli mukavaa! :) Tyttö kävi 1-2 luokan pikkukoulussa ja siellä opettaja kysyi aluksi, että sopiiko kaikille vanhemmille, että lapsille tuotaisiin koululle oikeat kuravaatteet, koska tekevät usein retkiä lähimaastoon ja muutenkin ulkoilevat paljon, Yksikään vanhemmistä ei vastustanut! 1-2 luokan ajan oli käytössä siellä, ei normaaleilla välitunneilla, mutta silloin kun ulkoilivat pidempään ja oli märkää. Tuskin menisi läpi Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan