Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolonoskopia

Vierailija
25.11.2019 |

Mitä paksusuolen tähystyksessä voidaan saada selville? Polyyppeja, syöpä, haavainen paksusuolen tulehdus...mitä muuta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

divertikkeleitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tartte pelätä, kerran joutunut itse, oli nopeasti ohi eikä ainakaan itselleni kivulias mitenkään, ehkä vähän epämukava. Mitään ei löytynyt, vaikka omituisia oireita ollut.

Vierailija
4/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crohnin tauti

Mikroskooppinen koliitti

Ja periaatteessa myös IBS, jos oireita on, mutta tähystyksellä ei saada histologista vahvistusta mihinkään selittävään diagnoosiin.

Vierailija
5/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa sedaatio.

Silloin et suotta kärsi. Jos suolesta löytyy poistettavaa, kuten polyyppeja, se voidaan tehdä samalla.

Tehtiin gastroskopia ja kolono samalla kertaa. Yhteensä kesti lähes 2 h, josta gastroskopian osuus vain 10 min. Poistettiin vain 3 polyyppia.

Kolonoskopia on usein kivulias.

Helpompi lääkärillekin että potilas on rauhoitettu.

Vierailija
6/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa sedaatio.

Silloin et suotta kärsi. Jos suolesta löytyy poistettavaa, kuten polyyppeja, se voidaan tehdä samalla.

Tehtiin gastroskopia ja kolono samalla kertaa. Yhteensä kesti lähes 2 h, josta gastroskopian osuus vain 10 min. Poistettiin vain 3 polyyppia.

Kolonoskopia on usein kivulias.

Helpompi lääkärillekin että potilas on rauhoitettu.

Höpö höpö tähystyksiin mitään sedaatiota tarvitse. Epämiellyttäviä ne voivat hetkellisesti olla, mutta harvemmin niin kivuliaita ettei kestä. Olen käynyt kolonoskopiassa joka vuosi 15 vuoden ajan Chronin taudin takia ja hyvin olen selvinnyt.

Vierailija
7/7 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tää tehdään lapselle nukutuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme