Pimeys vie voimat joka vuosi
Tämä on tosi raskasta. Mulle liikunta, ulkoilu, ravinto ja terveelliset elämäntavat ylipäätänsä on tärkeitä. Valitettavasti mikään niistä ei vaikuta siihen miten olen todella väsynyt joka vuosi lokakuusta maaliskuulle. Liikkuminen on yhtä tuskaa, kroppa ei toimi yhtään. Energiat on aamusta iltaan aivan nollassa. Olen aivan eri ihminen kun aurinko tulee taas esiin. Ei auta viikon lomat auringossa. Ehkä pariksi viikkoo siitä saa virtaa. Kuinkahan monella on tämä sama joka vuosi?
Kommentit (22)
Sainpa tuossa alkusyksystä reseptin elämäni seitsemänteen masennuslääkkeeseen. Minun vauhtini on hyytynyt joka ikinen syksy parinkymmenen vuoden ajan. Tällä kertaa oli kyseessä Voxra, joka tunnetaan aktivoivana lääkkeenä. Ja kyllä, aluksi se ihan oikeasti toimi! Tuli sellainen energinen ja malttamaton olo. Sain tehtyä asioita joita olin lykännyt pitkään. Valitettavasti vaikutus väheni, ilmeisesti toleranssi kasvaa moisiin piristeisiin nopeasti.
Mä en kärsi tästä pimeydestä ollenkaan niin paljon kuin pakkasesta. Tammikuussa kun yleensä tulee kovimmat pakkaset ja lunta, niin silloin mun energiani on vähäisimmillään. Mä jaksan nipin napin jouluun asti, sitten uuvun ja väsyn.
Ihan sama se on onko pimeää, jos ei ole pakkasta. Pakksella hiukset sähköistyy ja iho kuivuu ja kutisee. Mielialakin on miinuksella kun palelee sisällä ja ulkona. Valoja voi kuitenkin kotiin laittaa lisää. Vaikka millaista pöytä- ja jalkalamppua.