Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien kohtelu kennelissä

thomas
25.11.2019 |

ONko tietoa, mikä kenneli kysessä. Uutinen netin iltapäivälehdessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennelin alku- ja loppukirjaimet S R. Minfossa lukee nimi.

Vierailija
2/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa haluaisin tietää itsekin. Edes kennelin nimi pitäisi mainita jutussa, koska tässähän on suurempi todennäköisyys että koirat ovat sairaita, mahdolliset pennun ostaneet saisivat tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kennel Sanmar.

Vierailija
4/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bordercollieita kasvattanut. Tietääkö kukaan, mitä muita rotuja?

Vierailija
5/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi joku alapeukutti? Ajatelkaapa ihmistä, joka ehkä juuri ottanut koiranpennun, joka rekisteröity rotukoirana kennelliittoon. Sitten selviääkin tämä uutinen ja se, että edelliset koiranpennut tapettu, jotta seuraavat saadaan rekisteriin. Ja hyvä hinta.

Tosi kamala juttu. Entä nartut, joita ´kasvattaja`käyttää pentukoneena. OKsettava juttu.

Nimi vaan tietoon, hyvä juttu.

Vierailija
7/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kennelnimellinen kasvattaja ja olen pitkään tiennyt, että myös rotukoirakasvattajien keskuudessa tapahtuu kaikenlaista. Siksi aina vähän hymähdyttää, kun tällaisilla palstoilla ihmiset sanoo että kun ostaa rotukoiran niin voi olla varma että asiat on kasvatuspaikassa hyvin, ja taas suunnilleen kaikki sekarotuiset tulee kauheasta pentutehtaasta. Niitä pentutehtaita löytyy tosiaan Vuolasvirta-palkituista rotukoirakasvattajistakin (ja toisaalta, on paljon sekarotuisia jotka on hyvin pidetyn yksittäisen perheen lemmikin asiallisesti hoidettuja pentuja).

Itse olen vieläpä niin "herkkis" että jo lain vaatimukset täyttävä suurimittaisempi kasvatus menee minusta usein sellaiseksi että siitä koirat kärsii, vaikkei mitään tämmöisiä ihan kamalia epäkohtia tapahtuisikaan. Mutta jo se että jos koiria on erittäin suuri määrä, asuvat erillistiloissa, narttuja pennutetaan maksimimäärä ja sitten kiertoon, on itselleni sellaista toimintaa jota en halua tukea. Itse olen pienkasvattaja jolla koirat elää tavallista perhekoiran elämää, ja saavat elää elämänsä loppuun meillä, vaikka olisi lisääntymisikä jo ohi. Tuloni saan pääasiassa ihan palkkatyöstä, joten ei tarvitse elää pentujen myymisellä.

Vierailija
8/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, edellinen. Jos oikein uutisen ymmärsin, niin asia on ollut tiedossa. Miksei tehty mitään? Katsoin tädin profiilin netistä ja ihan on vakuuttava, niin ne ihmiset pettää. 

Vierailija
9/9 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, edellinen. Jos oikein uutisen ymmärsin, niin asia on ollut tiedossa. Miksei tehty mitään? Katsoin tädin profiilin netistä ja ihan on vakuuttava, niin ne ihmiset pettää. 

Näihin on ihan kauhean vaikea puuttua, ja sitten usein on vielä se epäilys, että entä jos ainakin ne rajuimmat asiat onkin vain ilkeitä juoruja - niitäkin ihan oikeasti kateelliset alkaa koirapiireissä usein levittää siinä vaiheessa kun menestystä alkaa näyttelyistä tai harrastuksista tulemaan. 

Toinen juttu on että reaktio voi olla jopa väkivaltainen jos sekaantuu toisten kasvattajien elinkeinoon. Erehdyin itse kerran tekemään näin nuorena. Sain oppia koirien synnytysten ja astutusten hoitamiseen kokeneemmalta, myös arvostetulta ja palkitulta kasvattajalta. Siellä kun kävin tietysti usein näissä asioissa, huomasin aika rajuja epäkohtia koiranpidossa. Sellaisiakin jotka on ihan suoraan todettavia eläinsuojelusääntöjen rikkomuksia, sekä epämääräisempiä esim. että saattoi päästä käymään vahinkoastumisia eri rotuisten kesken ja pennut myytiin silti vaan puhdasrotuisena täyteen hintaan, mutta rotuyhdistyksen pentuvälityksen sijaan muita kanavia pitkin "kotikoiriksi" (koska rodun harrastaja olisi heti huomannut ongelman). Tein nimettömän eläinsuojeluilmoituksen asiasta, kun omatunto ei jättänyt rauhaan. Ihmiset tietysti arvasivat kuka ilmoituksen on tehnyt, ja sain valtavat vihat päälleni, mm. tappouhkauksia, valheellisia juoruja levitettiin minusta ja koiristani jne. Rotujärjestössä olin vuosia musta lammas kunnes lopulta siellä valta vaihtui, ne jotka kantoivat kaunaa minulle lähtivät ja uusi hallitus tuli tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi