Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläluomileikkaus...

Vierailija
24.11.2019 |

Apua... nyt alkaa olla hilkulla, että on kohta oikeasti varattava aika toimenpiteelle. Onko palstalaisilla kokemuksia yläluomien korjausleikkauksesta (=roikkuvien yläluomien korjaus avarammiksi) ja kenties suosituksia taitavista tekijöistä. Olen tavallinen duunari, joten "ökyklinikat" voi jättää suosiolla pois laskuista. Samoin kiva kuulla, jos joku on käynyt onnistuneessa operaatiossa Pohjamaan alueella. Kiitos mahdollisista vastauksista ja vinkeistä jo etukäteen!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten helposti sen saa kelakorvauksella? Mulla roikkuu ja on päänsärkyä ja huomaan kiristäväni otsaa jotta luomet ei haittaa näköä. En ole tästä käynyt koskaan lääkärissä, onko sillä merkitystä?

On sillä merkitystä, koska ilman lähetettä ei saa terveydellisestä syistä julkisella, pitää roikkua näkökentän edessä puolivälissä pupillia. 

Vierailija
22/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi mittaa kuinka alas silmälle se luomi riippuu. Siitä laskee saako korvauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tuo paraneminen ja se muuttuuko ulkonäkö itselle "vieraaksi" toimenpiteen jälkeen vai näytättekö edelleen itseltänne omasta mielestänne te, jotka olette leikkauksessa käyneet? Entä onko jäänyt häiritseviä vaivoja, kiristyksiä tai haittaavaa arpikudosta tms. leikkauksesta?

Ja vielä, laskeutuuko kulmakarva leikkauksen myötä? Eli vetääkö tiukempi luomi otsanahkaa ja kulmakarvaa alaspäin? Eli olisko parempi kiristää otsanahkaa ylös ja kuinka hirveitä summia se tulisikaan maksamaan.......

Ja voiko luottaa, että julkisella puolella tulos on yhtä hyvä kuin yksityisellä? Mikä titteli pitää olla leikkaavalla lääkärillä, että hän osaa asiansa? Olisi kiva saada nimisuosituksia, ettei lyö kirvestään kiveen.

Vierailija
24/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Seinäjoella Medilaserissa yläluomileikkauksessa 2 vuotta sitten ja Minna Ristiniemi leikkasi. Kaksi viikkoa olin lomalla ja kun tikit oli poistettu viikon jälkeen niin sai jo meikkaamalla loput mustelmat peittoon. Olen edelleen hyvin tyytyväinen lopputulokseen.

Vierailija
25/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkautin yläluomet yli 10v sitten, 37-vuotiaana. Elämäni paras päätös, yläluomeni olivat todella raskaat, varsinkin toinen.

Nyt luomet ovat taas alkanet roikkumaan ja pari lääkäriä onkin sanonut että joudut menemään vielä toisen kerran samaan leikkaukseen kun taipumus on tämä. Yritän pitkittää sitä mahdollisimman pitkälle vielä kuitenkin.

Minut leikkasi Asko Salmi, valitse sinäkin kokenut lääkäri äläkä juokse tarjousten perässä.

Raskaisiin luomiin auttaa heikosti, pitäisi nostaa otsalta.

Miksiköhän kukaan lääkäri ei ollut tätä mieltä, vaikka se olisi lihottanut lääkärin lompakkoa huomattavasti enemmän kuin pelkkä yläluomileikkaus?

Onneksi ammattilaiset vauvapalstalla tietävät paremmin kuin ammatin harjoittajat :)

Vierailija
26/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa tuo paraneminen ja se muuttuuko ulkonäkö itselle "vieraaksi" toimenpiteen jälkeen vai näytättekö edelleen itseltänne omasta mielestänne te, jotka olette leikkauksessa käyneet? Entä onko jäänyt häiritseviä vaivoja, kiristyksiä tai haittaavaa arpikudosta tms. leikkauksesta?

Ja vielä, laskeutuuko kulmakarva leikkauksen myötä? Eli vetääkö tiukempi luomi otsanahkaa ja kulmakarvaa alaspäin? Eli olisko parempi kiristää otsanahkaa ylös ja kuinka hirveitä summia se tulisikaan maksamaan.......

Ja voiko luottaa, että julkisella puolella tulos on yhtä hyvä kuin yksityisellä? Mikä titteli pitää olla leikkaavalla lääkärillä, että hän osaa asiansa? Olisi kiva saada nimisuosituksia, ettei lyö kirvestään kiveen.

Et muutu jos kirurgi osaa asiansa. Ainoastaan pirteämmältä näytät. Kukaan sukulainen tai ystävä ei huomannut minulla mitään, kommentoivat vaan että näytät levänneeltä, oletko ollut lomalla :)

Paljon riippuu lääkäristä onko tulos hyvä.

Vierailija
27/31 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkautin yläluomet yli 10v sitten, 37-vuotiaana. Elämäni paras päätös, yläluomeni olivat todella raskaat, varsinkin toinen.

Nyt luomet ovat taas alkanet roikkumaan ja pari lääkäriä onkin sanonut että joudut menemään vielä toisen kerran samaan leikkaukseen kun taipumus on tämä. Yritän pitkittää sitä mahdollisimman pitkälle vielä kuitenkin.

Minut leikkasi Asko Salmi, valitse sinäkin kokenut lääkäri äläkä juokse tarjousten perässä.

Raskaisiin luomiin auttaa heikosti, pitäisi nostaa otsalta.

Miksiköhän kukaan lääkäri ei ollut tätä mieltä, vaikka se olisi lihottanut lääkärin lompakkoa huomattavasti enemmän kuin pelkkä yläluomileikkaus?

Onneksi ammattilaiset vauvapalstalla tietävät paremmin kuin ammatin harjoittajat :)

Raskasluomisia on kahta sorttia, toisille ei auta tavallinen, kaikki kirurgit tunnistaa tämän, mutta eihän ne ehdota, jos ei satu olemaan ongelma. 

Vierailija
28/31 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia Turusta? 

Entä onko leikkauksen jäljessä eroja julkisen ja yksityisen sektorin välillä vai riippuuko enemmän lääkäristä? Monethan toimivat molemmilla sektoreilla.

Itse pyysin tk-lääkäriltä lähetettä silmälääkärin arvioon. Tk-lääkäri uskoi Kelan kriteerien täyttyvän ja luomi roikkuu puolivälissä pupillia. Silmälääkäri kuitenkin sanoi, etten täytä kriteerejä ja että ripsien pitäisi hangata ja ärsyttää silmää tms, jotta leikattaisiin. Onko tuurista kiinni, kuka lähetteen kirjoittaa, vai arvioidaanko näitä oikeasti samalla tavalla joka puolella? Joudun nostelemaan kulmia ja päätä särkee. 

Silmälääkärillä käynnistä on nyt muutama vuosi. PItäisikö kysyä, voisiko tilannetta arvioida uudestaan, vai mennäkö suosiolla yksityiselle? Entä jos menen yksityiselle plastiikkakirurgille ja tämä arvioi kriteerien täyttyvän, pääsenkö tämän perusteella julkiselle leikkaukseen vai arvioidaanko asia siellä uudestaan?

Leikkauksen riskit ja mahdolliset leikkausvirheet pelottavat. Jos leikkaus tapahtuu paikallispuudutuksessa, miten voin olla täysin liikkumatta sen aikaa? Entä jos tulee aivastus?! Ovatko silmät valonarat kauan sen jälkeen? 

Vierailija
29/31 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosituksia Turusta? 

Entä onko leikkauksen jäljessä eroja julkisen ja yksityisen sektorin välillä vai riippuuko enemmän lääkäristä? Monethan toimivat molemmilla sektoreilla.

Itse pyysin tk-lääkäriltä lähetettä silmälääkärin arvioon. Tk-lääkäri uskoi Kelan kriteerien täyttyvän ja luomi roikkuu puolivälissä pupillia. Silmälääkäri kuitenkin sanoi, etten täytä kriteerejä ja että ripsien pitäisi hangata ja ärsyttää silmää tms, jotta leikattaisiin. Onko tuurista kiinni, kuka lähetteen kirjoittaa, vai arvioidaanko näitä oikeasti samalla tavalla joka puolella? Joudun nostelemaan kulmia ja päätä särkee. 

Silmälääkärillä käynnistä on nyt muutama vuosi. PItäisikö kysyä, voisiko tilannetta arvioida uudestaan, vai mennäkö suosiolla yksityiselle? Entä jos menen yksityiselle plastiikkakirurgille ja tämä arvioi kriteerien täyttyvän, pääsenkö tämän perusteella julkiselle leikkaukseen vai arvioidaanko asia siellä uudestaan?

Leikkauksen riskit ja mahdolliset leikkausvirheet pelottavat. Jos leikkaus tapahtuu paikallispuudutuksessa, miten voin olla täysin liikkumatta sen aikaa? Entä jos tulee aivastus?! Ovatko silmät valonarat kauan sen jälkeen? 

Mun yläluomet leikkasi Turussa Mansurow (siinä torin laidalla) ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Nämä leikkaukset taitavat olla heillä ihan rutiinia mutta asiakkaasta/potilaasta pidettiin hyvää huolta ja kaikki sujui mun kohdallani oikein hyvin. Maksoi muistaakseni hiukan yli tonnin. Riskit on tietysti aina olemassa kun leikataan eli on vain itse harkittava onko asia sen arvoinen, ja joskus saattaa olla huonoa tuuria mukana. Mutta kun mietit esim. tuota leikkauksen aikana aivastamista niin kyllähän sulla puhekyky säilyy koko ajan :) joten ilmoita asiasta ajoissa, että lääkäri tietää pitää taukoa. Sama siinä tapauksessa jos tekee mieli vaihtaa asentoa.

Vierailija
30/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne ei varmaan ole niin paha kuin kuvittelet, eikä kukaan katso luomiasi. Itse sitä helposti näkee itsensä ikävämmässä valossa kuin muut. Mene terapiaan, jos on vaikeaa hyväksyä itseäsi sellaisena kuin olet. Nyt jos leikkaat luomet niin mitä seuraavaksi, et tule olemaan koskaan tyytyväinen. Kehitä itsetuntoasi ja asennettasi, positiivisella asenteella pääsee pitkälle.

Olen iloinen, että tämä kirjoitukseni on saanut 20 alapeukkua ja vain yhden yläpeukun.

Tämä vaan on se vastaus, jonka olen saanut täällä palstalla, kun olen pohtinut nenänkorjausleikkausta. Kehotettu mm. menemään terapiaan jotta oppisin hyväksymään epämuotoiseksi vammautuneen nenäni, ja sanottu ettei kukaan nenää varmaan huomaa. No eihän mua kiinnosta huomaako kukaan, vaan se että pystynkö hengittämään sillä tai onko se edes siedettävän näköinen! Nenässäni on toiminnallinen ja kosmeettinen vamma vanhan murtuman seurauksena.

Mutta hienoa huomata, että täällä on kuitenkin näinkin paljon kasvojen alueen kosmeettisen kirurgian hyväksyviä kanssaihmisiä.

Vierailija
31/31 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nenänkorjaus eroa mitenkään luomileikkauksesta, ihan yhtä hyväksytty, toki vaativampi ja kalliimpi.