Kivitasot vai puutasot perinnekeittiöön?
Tyyliltään keittiö siis tulee olemaan perinteinen, puusepän tekemät maalatut kaapistot. Miehen kanssa vääntöä kumpi sopii paremmin tyyliin. Minun mielestä puiset.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset ovet? Usein nämä puusepän tekemät näyttää ihan samalta kuin Ikean ovet.
Aika sokea saa olla jos ei erota ikean ja puusepän tekemää keittiötä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on puutasot ja vaativat jatkuvaa hoitoa ja puutaso imee kuin pesusieni kaikki tahrat, eikä kestä kosteutta. Puutasot on hyvät, jos laitetaan vähän ruokaa tai leivotaan.
Kivitaso on huoltovapaa ja kestävä ja tykkään kovasti, kun meillä se on käytössä ulkokeittiössä.
Huoltovapaa tarkoittaa myös että ei voi huoltaa. Esim vaaleaan kivitasoon tullutta läikkää on käytännössä mahdoton poistaa.
Mun mielestä sillä ei sen "perinteen" kannalta ole kauheasti väliä, koska nykyaikainen keittiö on niin erilainen kuin vanhanaikainen, vaikka ulkonäkö vanhahtava olisikin. Tärkeintä se, että tasot sopivat kokonaisuuteen ja siitä, mikä on asukkaiden mielikuva nk. perinnekeittiöstä.
Mikäs tasomateriaali olisi suositeltava 70-luvun hirsimökkiin? Tiskipöytä on teräksinen, mutta muuten. Tason päällä pidetään mm. kaasuhellaa ja vesiämpäreitä, eli ei saisi mennä pahaksi vesiroiskeista eikä herkästi kuumuudestakaan.
Onko kivi ainoa mahdollisuus? Nyt siinä on joku laminaattitaso, johon on jäänyt renkuloita kuumista kattilankansista tms. (ei minun jäljiltäni). Samaten vesiroiskeet on pullistuttaneet tason sahattuja reunoja vesiämpärien säilytyspaikan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tasomateriaali olisi suositeltava 70-luvun hirsimökkiin? Tiskipöytä on teräksinen, mutta muuten. Tason päällä pidetään mm. kaasuhellaa ja vesiämpäreitä, eli ei saisi mennä pahaksi vesiroiskeista eikä herkästi kuumuudestakaan.
Onko kivi ainoa mahdollisuus? Nyt siinä on joku laminaattitaso, johon on jäänyt renkuloita kuumista kattilankansista tms. (ei minun jäljiltäni). Samaten vesiroiskeet on pullistuttaneet tason sahattuja reunoja vesiämpärien säilytyspaikan kohdalla.
Nykyäänhän kaikenlaisia kivipuristelevyjä. Laminaattikin on materiaalina kehittynyt.
Ei kaikki. Joku vaalea marmori ehkä.