Helsinkiläinen käytkö usein heiluttamassa matkustaja laivoille kun ne lähtee ruotsiin
Mää ainakin kävisin heilutamassa, no en joka päivä mut sunnuntaisin voisin.
Kommentit (41)
En ole koskaan heiluttanut. Eihän niitä näe niin läheltä ikinä.
Aina töiden jälkeen ostan nakkisämpylän ja menen rantaan heiluttelemaan.
Heilutan koulutakseille
-asko vilenius-
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinnassa näkee Ruotsinlaivat ihan vierestä. On kiva istua tuossa Kuninkaanportin portailla, kun kerrostalon kokoinen laiva lipuu ohi.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Kuninkaanportin_lai…
Usein kun menen junalla lappiin, niin heilutan koko 12h tunnin matkan maalaisille.
En mutta heilutan lentokapteeneille ja ne heiluttavat takaisin :)
Aina kun olen Suomenlinnassa ja sattuu laiva menemään ohi niin totta kai heilutan kättäni. Samoin jos olen itse laivalla, niin heiluttelen Suomenlinnassa oleville. Kiva tapa minun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Usein kun menen junalla lappiin, niin heilutan koko 12h tunnin matkan maalaisille.
Taidettiin nähdä eilen, olin marjassa ja Intercity meni ohi ja heilutin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen Suomenlinnassa ja sattuu laiva menemään ohi niin totta kai heilutan kättäni. Samoin jos olen itse laivalla, niin heiluttelen Suomenlinnassa oleville. Kiva tapa minun mielestä.
Minä käyn torilla heiluttelemassa Suomenlinnan lautoille. Lopetan aina sitten kun käsi on jo aivan kipeä.
Pohjois-Helsinkiläisenä kun tulee Suokissa tms käytyä, niin kyllä mä heilutan. Siinä on jotain omaa kivaa yhdistettynä.
Joskus myös vilkuttelen Korkeasaaren ja Suokin lautoille. Jokunen ihminen vilkuttelee aina takaisin. :)
N48
Vierailija kirjoitti:
Turussa ainaki Ruissalossa on porukkaa vilkuttamassa isoille paateille.
Törkeetä kulttuurinomimista!
Kysytään helsinkiläisiltä vilkutustaipumuksista ja tuleehan siihen tietty joku turkulainen sepittämään omiaan. Raivostuttavaa.
On kyllä toooosi pitkä aika kun oon rannalta vilkuttanut, mutta toki just Kustaanmiekassa aina tilaisuuden tullen. Mutta veneellä kun ollaan vesillä ja satutaan ison laivan lähelle, niin tulee joskus vilkutettua. En tiedä mikä siinä on, tulee kiva fiilis. Mutta vesillä on kyllä muutenkin tapana vähän heiluttaa kättä vastaantuleville merkiksi siitä, että kaikki ok, ei olla merihädässä eikä tarvita apua.
Näin Korona-aikaan ei enää tarvitse juurikaan vilkutella... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinnassa näkee Ruotsinlaivat ihan vierestä. On kiva istua tuossa Kuninkaanportin portailla, kun kerrostalon kokoinen laiva lipuu ohi.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cd/Kuninkaanportin_lai…
Mun suosikkijuttu on ajaa veneellä Kustaanmiekasta Ruotsin-laivan perässä. Ne on vaan niin jättimäisiä ne laivat ja kun itse siellä meren pinnassa, niin sitä isommilta ne näyttää. Jotenkin kiva fiilis! Ja kun siellä kallioilla ihmiset vilkuttaa ja hyvässä lykyssä joku laivalta vilkuttaa meille, niin mikäs sen hauskempaa. Ja siinä laivan perässä on jotenkin se vesikin tosi sileä/tasainen. Jos on tuulinen sää, niin on kiva saada taukoa aallokosta kun ajelee vähän ison laivan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, Viaporin kallioilla tulee usein vilkuteltua ohikulkeville laivoille.
Miltä se tuntuu istua ruotsi Suomen mailla
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen sopivaan aikaan Kustaanmiekalla Suomenlinnassa, vilkutan niille ohi meneville ruotsinlaivoille. Riittääkö se?
Näin mäkin tein! Ja oon myös itse vilkuttanut laivasta Kustaanmiekan heiluttelijoille.
ex-helsinkiläinen
Varastetut vaatteet talot maat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä se tuntuu istua ruotsi Suomen mailla
Via Borg on Viipuri suomeksi . YouTube Viipurin pommitukset . Suomen ja Ruotsin läänejä nämä .
Hauska ketju, älä ala valittamaan nostosta vaikka ketju onkin vanha.
Vierailija kirjoitti:
Hauska ketju, älä ala valittamaan nostosta vaikka ketju onkin vanha.
Vanha ketju miksi nostit.