Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1725)
mun yläkerran viiskymppinen ukko kasaa puupalikoita jotka sitten romahtaa lattialle.
Asun kerrostalossa, mutta en tunnista ongelmaasi. En metelöi itse eikä täällä kuulu kuin joskus harvoin ihmisten kovaäänistä naurua.
Jos joku häiritsee, niin pitää häiritä takaisin. Meiltä lähtee aina kolaus, pamaus tai tömähdys. Mutta naapuri ei arvaa etukäteen.
Siis Tulin just suihkusta ja alakerran vanha jääräpää ukko. paukuttaa taas menemään ison kompressorikäyttöise happirikastimen kanssa. Vois kyllä hel vetti vaihtaa sen rakkineen. kotiin tuottaviin nestehappisäiliöihin. Mutta kun ei, ei. Se. saata na rassaa niin helv etisti. Anteeksi , mutta vaihtaisi hiippakuntaan mahdollisemman pian. Oksennus kurkussa täällä yläkerrassa. 🤮🤮🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Lapset joskus juoksentelee ja ilakoi, ainakin niistä kuuluu varmasti joskus alakertaan tömistelyä. Etenkin jos rakentaa jonkun temppuradan ja sitten joskus joo jumpataankin. Mutta ei tietenkään yöllä. Myös meille kuuluu kaikki äänet naapureista kun on niin vanha talo ja heikot äänieristeet. Naapuri avaa kaapin oven niin sekin kuuluu. Ärsyttävää vähän, mutta en valita olen totutellut.
Lapsiperheen saaminen yläkerran naapuriksi onkin kurja kohtalo. Juhlijamöykkääjät ja yli-innokkaat musiikin harrastajat saa häädettyä jollain aikajänteellä mutta juuri nuo tömistelyt, kiljunnat ja temppuradat vie asumisrauhan sivullisilta niin pitkäksi aikaa kun itse pääsee alta pois tai pyhä perhe muuttaa yläkerrasta muualle. Vanhempien pitäisi vastata siitä että lapsetkaan eivät metelöi niin että siitä aiheutuu häiriötä sivullisille mutta älyn puutteessa päinvastoin rakentavat pennuilleen temppuratoja.
Kantapääkävelijöitä riittää, on se kumma kävelytyyli, luulis että kantapäät kipeytyy. Lapsi sitä tekee 4-vuotiaaksi asti, mutta että aikuinenkin. Seinän takana on sitten jyristäjä. Nukkuu 10 tuntia pintaunta ja jyristää rautasänkyä aina kun heräilee. Minulle riittää 6 tuntia, mutta en joka yö nuku ollenkaan.