Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät matkustele? On muustakin kuin rahasta kyse

Vierailija
24.11.2019 |

Eli tiedän tuolla työttömällä olevan 30 000 €:n säästöt. Siitä huolimatta hän ei matkustele edes Venäjällä. Jotenkin ihmetyttää. Miksi hän ei avaa ja avarra sydäntään, nyt kun olisi aikaa?

Ihmettelen ihmisten epäloogista käytöstä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä matkustin työttömänä, mutta mieshän ne matkat maksoi. Oli minullakin silloin säästöjä jotain 70000€ mutta ei olisi tullut mieleenkään laittaa niitä matkustmiseen! 

Ap taitaa itse olla persaukinen kun kuvittelee että 30000€ on iso raha josta riittää tuhlattavaksi vaikka kuinka paljon?

Vierailija
22/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustellut silloinkaan kun minulla oli vakituinen työpaikka, miksi polttaisin vähäiset rahani siihen touhuun työttömänäkään? Mulle riittää vallan hyvin kirjaston hyllyjen tarjoamat nojatuolimatkat, pääsen ihan mihin vaan ilman että tarvitsee kestää rasittavia turistilaumoja tai paikallisia helppoheikkejä "hyvine diileineen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa joku haluaisi venäjälle? Kyllä suomessakin kurjuutta näkee jos sitä haluaa katsella.

Vierailija
24/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei kiinnosta matkustelu.

Etkö halua olla sivistynyt? Tunnen kouluttamattomia, mutta matkustamisella itseään sivistäneitä.

AP

Matkustamisella ja sivistyksellä ei ole mitään tekemistä. Tunnen muutaman paljon matkustelleen joita ei sivistys paljon paina.

Eräskin bloggaaja on kova matkustamaan mutta eipä juuri sivistyksessä näy.

Vierailija
25/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa joku haluaisi venäjälle? Kyllä suomessakin kurjuutta näkee jos sitä haluaa katsella.

Пролетарии всех стран, соединяйтесь!

Kaikkien maiden proletariaatit, yhtykää!

Sosialismi tai kuolema!

Vierailija
26/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska matkustin ja jopa  elelinkin ulkomailla vuosia silloin nuoruudessani. Olen ollut niin Amsterdamissa, Barcelonassa ,Madridissa, asunut puoli vuotta Ranskan Colmarissa ja saman verran Sveitsin Zurichin ympäristössä, Irlannissa on tullut kierreltyä äänitysmatkoilla (musiikkia pubeissa) kuukausien ajan ja viimeksi 1990-luvun alussa Brtannian Blackpoolissa, Pariisikin on riittävän tutuksi tullut ja Euroopan ulkopuolella olen ollut kuukauden Kuuban pääkaupungissa, Havannassa.

Tanskassa olen käynyt sukulaisiani katsomassa ja nyt tutustun tietokoneen avulla Ruotsin kulttuurin  maakuntatietoon .

En nyt hirveästi kaipaa mitään varsinaista matkailua tällä hetkellä. Nettiruudun kautta voin nykyisin seurata niiden käymieni paikkojen nykytapahtumisa. 

Vierailija
27/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudun käyttämään säästöjäni jokapäiväisiin kuluihin, koska työttömyyskorvaus ei riitä kaikkiin. On oltava hyvin tarkka säästöjen käytössä, koska ei ole varmuutta milloin työllistyn ja miten kauaksi aikaa. Katson, että matkustelu ei ole välttämätöntä enkä halua käyttää säästöjä siihen.

Annan alapeukun tällaiselle ajattelulle. Matkustus tekee työttömän sielulle hyvää.

AP

Mutta jos se työttömän sielu viihtyy kotona? Ei kai sen silloin tarvitse lähteä väkipakolla reissaamaan?

Vierailija
28/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi matkustaa? Matkustelin silloin 80-luv. kai tarpeeksi lähes yksin.

Nyt kaipaisin kaveria ihan turvasyistä. Yleensä vähintään flunssa iskee jossain vaiheessa. Entäs jos saan sydärin tms. ? Entä jos ryöstetään omatoimimatkalla? Lentäminen on nyt out, apn sivistys on huono siinä kohdin eikä ilmeisesti halua paikata tätä?

En kiellä eikö joskus tekisi mieli. Työtön en nyt juuri ole, mutta muutaman vuoden kuluttua kyllä.

Vierailija
29/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten 700-800 euron kuukausituloilla lähetään matkustelemaan?

kerro toki.

Vierailija
30/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en matkusta vaikka käyn töissä kokopäiväisesti. Ei vaan kiinnosta käyttää aikaa ja rahaa tuollaiseen. Toisaalta eipä tässä asuntoa ja autoa ja kaikkea muuta maksellessa jää käteenkään juuri mitään. Eiköhän se vastaus ole aloitukseen että jokainen tekee niitä asioita joista itse tykkää. Ja se että joku ei pidä samoista asioista kuin sinä ei tee niistä huonoja asioita. Että ota ihan rauhassa vaan. 

Vierailija
31/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten 700-800 euron kuukausituloilla lähetään matkustelemaan?

kerro toki.

Avaa sydämesi.

AP

Vierailija
32/34 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Пролетарии всех стран, соединяйтесь!

Kaikkien maiden proletariaatit, yhtykää!

Sosialismi tai kuolema!

Pah. Vaikka kuinka köyhä olisi nyt niin veri ei muutu eikä perimä.

Vierailija
33/34 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein, AP!

Vierailija
34/34 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on ihmisille joilla ei ole taitoa tehdä mitään itse. Paska harrastus joka tuhoaa kulttuuriympäristöjä kun turistilaumat (te KAIKKI matkustelevat ihmiset kuulutte siihen LAUMAAN) ramppaa ottamassa selfien ja siirtyy seuraavaan "nähtävyyteen". Olin pakkolomalla viikon Euroopassa ja kyllästyin siihen turistipelleilyyn parissa päivässä, istuin loppuviikon hotellihuoneessa lukemassa ja olin niiiin onnellinen kun pääsin kotiin tekemään jotain rakentavaa. Koska matkustelu ei ole millään tavalla rakentavaa. Se on ajan ja rahan tuhlaamista. Pakoa todellisuudesta. Jos elämä on niin kamalaa että on pakko lähteä sitä pakoon monta kertaa vuodessa niin kannattaisiko keksiä miten siitä sais niin kivaa ettei ole pakko paeta aina sitä?

Huhhuh. Mut joo matkustelu on persiist.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän