Työkaveri rouvittelee
Todella rasittavaa kun työkaveri (mies) rouvittelee , muita kutsuu ihan nimeltä mutta minua rouva (titteli). Ei helkkari miten rasittavaa!
Kommentit (17)
Työkaveri on lukenut Käytöksen kultainen kirja -sarjaa vuodelta 1951, mutta eihän tuo ole niin paha kuin suoraan sinutella, tosta vain. Ehdota itse sinunkauppoja. Nainen sen aloitteen tekee tässä tapauksessa.
Ootko sit menossa tai just menny naimisiin
Nykymaailmassa rouvittelu on useammin naljailua kuin flirttiä.
Vierailija kirjoitti:
Nykymaailmassa rouvittelu on useammin naljailua kuin flirttiä.
Minustakin se kuulostaa naljailulta, mutta en ole tehnyt hänelle mitään ansaitakseni naljailua osakseni. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ootko sit menossa tai just menny naimisiin
No kun en ole ja en. -Ap
Kai sanot takaisin Herra (titteli)
Taitaa olla setämies. Sano sille setämies kenties kenties ja poistu paikalta kuin hauki rannasta.
Vierailija kirjoitti:
Kai sanot takaisin Herra (titteli)
En ole sanonut, yritän seuraavalla kerralla sanoa. -Ap
No kyllähän nyt hyvin voi yli kolmekymppiselle naiselle sanoa että päivää rouva
Mulla miestyökaveri lopetti rouvittelun, kun sanoin, että jos rouvittelee niin se on "rouva *sotilasarvoni*" ja kun tiesin että olen korkeampi kuin hän, niin se rouvittelu loppui siihen kokonaan.
Oletteko armeijassa töissä ja olet korkea-arvoisempi kuin työkaveri ja muut työkaverit alempiarvoisia?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko armeijassa töissä ja olet korkea-arvoisempi kuin työkaveri ja muut työkaverit alempiarvoisia?
No kun olisi edes näin mutta ei ole kun ihan samalla tasolla tehdään töitä.
No, minua kutsutaan töissä mieheni arvonimen mukaisella väännöksellä kuten esimerkiksi kapteeni -> kapteenska. Ihan kuin ei olisi omaa koulutusta ja ammattia. Se vähän ärsyttää.
Meillä joko neiditellään tai rouvitellaan töissä ihan siviilisäädyn mukaan. Olen sihteeri isossa konttorissa. Meillä myös muutenkin aika vanhanaikaista, pomo puhuttelee meitä näin ja ollaan totuttu.
Minusta tuo kyllä kuulostaa flirttailulta. Sano sille että on sinulla nimikin.