Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielenterveys ja nuoruus

Vierailija
23.11.2019 |

Jos teini-iässä sairastaa, voivatko oireet jäädä pois aikuistuessa, vai onko mielessä ikuisesti valuvikaa?

Selailin äskettäin omakantaa enkä vain pystynyt avaamaan merkintöjä viiden vuoden takaiselta lyhyeltä osastojaksolta, jonne päädyin psykoottisen häiriön takia. Muistan kaiken melko selvästi.

Sen jälkeen olen pystynyt opiskelemaan ja olemaan työelämässä.

Viimeisimmät oireet ovat silti niinkin läheltä kuin n. puolentoista vuoden takaa. :( Tuolloin oli kesälomalla vähän jotain pelkotiloja ja outoja ajatuksia.

Sittemmin olen voinut vakaasti. En vain tiedä, mikä minussa on vialla, kun viiden vuoden ajanjaksona aina joskus on tullut voinnin notkahduksia hoitosuhteesta huolimatta. Lääkityksen alas purkaminenkaan ei ole vielä tullut puheeksi. Eikä sekään, olisiko se mahdollisesti elinikäinen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helpottanut iän myötä mutta ei kadonnut kokonaan. Sekin on iso apu että tietää mistä saa apua ja osaa hakea sitä ennenkuin on ihan sekaisin. N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on helpottanut iän myötä mutta ei kadonnut kokonaan. Sekin on iso apu että tietää mistä saa apua ja osaa hakea sitä ennenkuin on ihan sekaisin. N41

Niin joo, se on kyllä tärkeää. Lapsuudessa ja murrosiässä on niin paljon haasteita. Minulla oli elämässä joitain altistavia tekijöitä, vaikka suvussa ei ole tautia. Osaltaan syytän myös itseäni.

Ap