Aika raju väite, että skitsofrenia ei estä olemasta hyvä ja normaali äiti
Entä sitten jos huushollin pyöritys jääkin kokonaan itselle? Tulee ero, tai puoliso sairastuu?
Ainakaan eron jälkeen skitsofreenikko ei voi toimia lähivanhempana
Kommentit (66)
Kukaan ei pakota sua lisääntymään skitsofreenikon kanssa. Mutta miksi lietsto tällaista vihaa?
Tunnen ihmisiä, joilla on skitsofreniadiagnoosi ja ovat ihan normaaleja, opiskelleet yliopistossa, ovat työelämässä, mitään ei ainakaan päälle päin näy. Ja sitten tiedän skitsofreenikoita, jotka eivät pysty käymään edes kaupassa itse.
Katsokaa elokuva Lainakengissä. Vanhemman sairaus voi rikkoa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla skitsofrenia kun luin jutun ja esimerkit oireista tuntui ihan tavalliselle omalle elämälle
Liittyykö tämä skitsofreniaan että puhutte jostain jutusta josta vain harva tietää? Jotain telepatiaa?
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/skitsofreniaa-sairastava-tanj…
-eri
Etsimääsi sivua ei löytynyt. Ei harmainta aavistustakaan, että puhutaanko tässä ketjussa jostain tietystä henkilöstä
No, minä nimenomaan en päättänyt toisin. Enkä kutsu skitsofreniaa sairastavaa vanhempaa tyhmäksi tai kykenemättömäksi.
Ajattelen ja sanonkin, että skitsofreniaa sairastavan olisi syytä harkita, tekeekö ehdoin tahdoin lapsia tähän maailmaan, sekä oman toimintakyvyn että vahvan perinnöllisyyden takia.
Jutun äitihän diagnosoitiin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen.