Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika raju väite, että skitsofrenia ei estä olemasta hyvä ja normaali äiti

Vierailija
23.11.2019 |

Entä sitten jos huushollin pyöritys jääkin kokonaan itselle? Tulee ero, tai puoliso sairastuu?
Ainakaan eron jälkeen skitsofreenikko ei voi toimia lähivanhempana

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo vanha ketju, mutta skitsofreenikoilla on ihan samanlainen oikeus tehdä lapsia tähän maailmaan kuin muillakin naisilla ja miehillä. Skitsovanhempia, ainakin äitejä vain syynätään tarkemmin ja se on itsessään tosi stressaavaa, jos on vielä taloudellisia huolia niskassa, ei ole rikasta puolisoa elättämässä.

On tietenkin oikeus. Sitä ei kuitenkaan ole pakko käyttää. Jo paljon surua tuovan sairauden vahva periytyvyys saisi pistää miettimään.

Minulla on vaativa kutsumusammatti, ja olen valinnut, etten yritä lasta. Lapsella on oikeus enempään kuin mitä olen valmis antamaan.

Ja jos olisit päättänyt toisin, sulle olis ok, että muut automaattisesti sanoisivat sinun olevan tyhmä ja kykaenemätön?

No, minä nimenomaan en päättänyt toisin. Enkä kutsu skitsofreniaa sairastavaa vanhempaa tyhmäksi tai kykenemättömäksi.

Ajattelen ja sanonkin, että skitsofreniaa sairastavan olisi syytä harkita, tekeekö ehdoin tahdoin lapsia tähän maailmaan, sekä oman toimintakyvyn että vahvan perinnöllisyyden takia.

Jutun äitihän diagnosoitiin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
62/66 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan kokemuksianne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota sua lisääntymään skitsofreenikon kanssa. Mutta miksi lietsto tällaista vihaa?

Vierailija
64/66 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä, joilla on skitsofreniadiagnoosi ja ovat ihan normaaleja, opiskelleet yliopistossa, ovat työelämässä, mitään ei ainakaan päälle päin näy. Ja sitten tiedän skitsofreenikoita, jotka eivät pysty käymään edes kaupassa itse.

Vierailija
65/66 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa elokuva Lainakengissä. Vanhemman sairaus voi rikkoa lapsen.

Vierailija
66/66 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan mulla skitsofrenia kun luin jutun ja esimerkit oireista tuntui ihan tavalliselle omalle elämälle

Liittyykö tämä skitsofreniaan että puhutte jostain jutusta josta vain harva tietää? Jotain telepatiaa?

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/skitsofreniaa-sairastava-tanj…

-eri

Etsimääsi sivua ei löytynyt. Ei harmainta aavistustakaan, että puhutaanko tässä ketjussa jostain tietystä henkilöstä