Miksi lahjat pitää aina "sujauttaa" pakettiin? Eikö niitä voi laittaa sinne normaalisti?
Kun lukee noita joululahjavinkkejä mistä tahansa, niin aina lahjat sujautetaan pakettiin. ARGH! Ja kyllä, tämä on aamuni suurin ongelma.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on -stelua-allergia. Harrastan matkustelua. Kotona on mukava sisustella. Kaikki on kivempaa ja letkeämpää kun -stelee sitä. Argh.
Makustelu on kuitenkin näistä se pahin.
Entäs pan*skelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on -stelua-allergia. Harrastan matkustelua. Kotona on mukava sisustella. Kaikki on kivempaa ja letkeämpää kun -stelee sitä. Argh.
Entäs pan*skelu?
Tai sitten -stelun hyvä ystävä -skentelu. na*skentelu, juoskentelu, uiskentelu...
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ketju! Ärsyttää ylikulutetut ilmaisut. Joku aiemmin mainitsi että hyvät rinnat ovat aina "terhakat" ja tästä tuli mieleeni, että hyvät huulet ovat puolestaan aina "täyteläiset". Eikö ole muita sanoja? En tiedä miksi tämä ärsyttää niin paljon.
Miten olis töröttävät rinnat ja turpeat huulet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin kun puhtaisiin lakanoihin ei voi ikinä mennä normaalisti, niihin aina sujahdetaan. Kirjoitin tämän jo aiemmin johonkin keskusteluun, en nyt muista mihin.
Se oli se 'haiseva mies' -ketju 😄
Joku vastasi sinulle, että nämä puhtaisiin lakanoihin sujahtelijat ovat varmaan samoja, jotka käpertyvät sohvalle 😂
Ja minä kommentoin, että samat tyypit varmaan sitä ennen leipasevat jotain..
Aaargh....! Oliko pakko?! Leipaseminen!
Minulle sujauttaa on neutraalisana. Ei aiheuta hermoromahduksia tai muitakaan mielenmullistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahin tämä on niissä yhteyksissä, kun puhuttiin "kouluammuskeluista". Kyseessä kuitenkin silmitön väkivalta. Nyttemmin ko. termi ilmeisemmin onneksi jäänyt median käytöstä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos reseptissä ruokaan tulee öljyä, se on aina loraus. Tai sitä aina lorautetaan. Öljyä siis ei tule paria ruokalusikallista, kuten ennen vanhaan, tai edes "vähän", vaan nimenomaan se loraus. Inhoan!
Joo, ja ruokaa loihditaan:
"Tuoreista raaka-aineista voi loihtia koko aterian - katso reseptit!"
"Perunalajikkeista voi loihtia herkkuruokaa"
"Pidä aina näitä raaka-aineita kaapissa, niin voit loihtia ruokia ilman turhia kauppareissuja."
"Alain Ducasse loihtii deli-herkkuja maailman huipulta."
"Hävikki-battlessa ysiluokkalaiset saavat käyttöönsä joko kauppojen tai kotitalousluokkien hävikkiraaka-aineita, joista tehtävänä on loihtia ruokia."
Ja sitten nämä ruokien "ystävyyssuhteet". Laitetaan lautaselle pekonin _kaveriksi_ parsaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Säätiedotuksissa aurinko aina pilkahtelee tai sitten ei pilkahtele, sen verran on vaihtelua. Mutta kyse on kuitenkin nimenomaan pilkahtelusta.
No kun ei se täällä koskaan paista. Oletteko huomanneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säätiedotuksissa aurinko aina pilkahtelee tai sitten ei pilkahtele, sen verran on vaihtelua. Mutta kyse on kuitenkin nimenomaan pilkahtelusta.
No kun ei se täällä koskaan paista. Oletteko huomanneet?
Mutta jos paistaisi, niin se ehkä sittenkin PAISTELISI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* Nokittaa sylittelyllä *
Teiltä loppuivat juuri kortit *iskee tissittelyn pöytään*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko semmoista nähty, että joku synnyttelisi? Sanoisi, että kävinpä tässä viime viikolla synnyttelemässä (vaikka kolmoset)?
Blogeissa puhutaan usein, että joulu "hiipii" kotiin. Mitvit?! Sanonta saa karvat pystyyn, kun muutenkin sylettää koko joulun hehkutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Taas yksi, joka ei tajua erilaisia kielikuvia, tehokeinoja ja tyylittelyjä.
Sinähän se tässä olet se joka ei tajua tehokeinoja ja tyylittelyjä, jos vieläkin pidät loppuunkäytettyä ”lahjojen sujauttamista” aivan erinomaisen kuvaavana terminä.
Mikä mielestäsi on parempi? Lahjat pantiin pakettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuttelu, tuoksuttaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mennään ulos syömään, se on aina kunnon pihvi. Minkälainen on ei-kunnollinen pihvi, ja koska niitä syödään?
Juu, tiedän, että yritit olla vain hauska, mutta kyllä vaan on iso ero kunnon pihvillä ja pelkällä pihvillä. Tavispihvi voi olla jotain sitkeää nahkajännelisäainemössöä tai todella pieni. Kunnon pihvi on laadukasta lihaa ja reilun kokoinen.
Mä en kyllä ole koskaan kuullut kenenkään haluavan "tavispihviä". Kyllä se on aina se "kunnon pihvi"...
Ihmiset ei myöskään yleensä ilmaise haluavansa "kunnon kanasalaattia" tai "kunnon ahvenfileetä".
Ihan hyvin voi sanoa vaikka, että "kunnon lihapullat perunamuussilla" tai "kunnon hampurilaisateria" ei se kunnollisuus pelkästään pihvejä koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun mennään ulos syömään, se on aina kunnon pihvi. Minkälainen on ei-kunnollinen pihvi, ja koska niitä syödään?
Juu, tiedän, että yritit olla vain hauska, mutta kyllä vaan on iso ero kunnon pihvillä ja pelkällä pihvillä. Tavispihvi voi olla jotain sitkeää nahkajännelisäainemössöä tai todella pieni. Kunnon pihvi on laadukasta lihaa ja reilun kokoinen.
Mä en kyllä ole koskaan kuullut kenenkään haluavan "tavispihviä". Kyllä se on aina se "kunnon pihvi"...
Ihmiset ei myöskään yleensä ilmaise haluavansa "kunnon kanasalaattia" tai "kunnon ahvenfileetä".
Ihan hyvin voi sanoa vaikka, että "kunnon lihapullat perunamuussilla" tai "kunnon hampurilaisateria" ei se kunnollisuus pelkästään pihvejä koske.
Jatkan vielä, että se kunnollisuus ei tuossa yhteydessä tarkoita pelkästään pihvin tmv. laatua, vaan enemmänkin kursailemattomuutta/aitoutta/rehellisyyttä/hienostelemattomuutta tmv.
Kyse on kuvainnollisista ilmaisuista .
Puhutaanhan sitä lentäjistäkin 'sodassa kaatuneina' . (...ei nyt ihan kyllä vastaa esim. koneen räjähtämistä ilmassa ja palavana liekeissä alastuloa taivaalta)
Tuo 'sujauttaa' taas on nyt vain sellainen-> 'supisemiseen' ja 'sipsutteluun' toiminnassa rinnasteinen , kuvainnollinen verbi.
Niinhän kai tonttujen ajatellaan siellä 'Korvatunturin pajalla' hiipsiessään sipsakasti sujahtelevan ja lopuksi kiidättävän lahjat perille, kilteille lapsosille .
Syksyllä kietoudutaan pehmeään torkkupeittoon ja käperrytään sohvannurkkaan
Kosmetiikka-arvosteluissa kasvovoiteet ovat koukuttavia ja seerumit lukitsevat kosteuden iholle
Hyvä ketju! Ärsyttää ylikulutetut ilmaisut. Joku aiemmin mainitsi että hyvät rinnat ovat aina "terhakat" ja tästä tuli mieleeni, että hyvät huulet ovat puolestaan aina "täyteläiset". Eikö ole muita sanoja? En tiedä miksi tämä ärsyttää niin paljon.