Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lahjat pitää aina "sujauttaa" pakettiin? Eikö niitä voi laittaa sinne normaalisti?

Vierailija
23.11.2019 |

Kun lukee noita joululahjavinkkejä mistä tahansa, niin aina lahjat sujautetaan pakettiin. ARGH! Ja kyllä, tämä on aamuni suurin ongelma.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sujauttaa vaikuttaa nopealta ja salaperäiseltä teolta, jossa lahja piilotetaan äkkiä paperiin?

Käärin kerran paketteja sisareni kylmässä alakerrassa pakastimen päällä, jotteivat heidän lapsensa näkisi niitä. Saanko sanoa kääriä vai kuuluuko sanoa paketoida tai laittaa pakettiin?

Sen jälkeen riensin/kiipesin/nousin/kapusin portaat ylös.

Joskus joku sana ärsyttää eikä sille voi mitään. Minua ärsyttää idioottinuorten käyttämä v-u.

Salaperäistähän jouluna kuuluukin olla.

Itse paketoin tai käärin.

Vierailija
42/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä yhteydessä ja kenenkin toimesta. Osa on teennäisiä ja se ärsyttää. Jos sana sujauttaa ei oikein istu koko juttuun, niin kirjoittajan pitäisi tajuta se silloin itsekin kuin punnertaa väkisin.

Toimesta??????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen paitapusero on nykyään skarppi.

Vierailija
44/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivälle sipaistaan levitettä. Ei voidella, ei laiteta levitettä vaan nimenomaan sipaistaan. Stana.

Aarrgh! Juuri ajattelin tätä. Näin hiilaritietoisena en todellakaan "sipaise hyviä rasvoja", vaan laitan voita, juustohöylällä 😂. Loraus kevytkermaa on yhtä kuin desi oikeaa ainetta. Mutta se siitä. Ilmeisesti ravitsemusoppia opetetaan standarditermein, jotka ovat THL:n hyväksymiä.

Vierailija
45/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergereita ja asperger-piirteisiä ärsyttävät juuri tällaiset MITÄTTÖMÄT pikkuasiat.

Vierailija
46/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kun puhtaisiin lakanoihin ei voi ikinä mennä normaalisti, niihin aina sujahdetaan. Kirjoitin tämän jo aiemmin johonkin keskusteluun, en nyt muista mihin.

Voi pujahtaa.

Mutta sujahdus ja pujahdus koskevat vain puhtaita, vastavaihdettuja lakanoita...jo muutama yö nukuttujen lakanoiden väliin kömmitään.

Silkkilakanoihin sujahdetaan, koska ne pitävät suhinaääntä. Puuvillaisiin pujahdetaan, koska ne pitävät vain uupunutta möhinää, eivät jännittävää suhinaa. Silkkilakanat ovat muuten tosi kuumat, kun ne kunnolla lämpenevät ihoa vasten. Aamulla ei enää sujahdeta lakanoiden välistä sulavasti pois, koska ne ovat takertuneet hikiseen ihoon.

Vierailija
47/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on -stelua-allergia. Harrastan matkustelua. Kotona on mukava sisustella. Kaikki on kivempaa ja letkeämpää kun -stelee sitä. Argh.

Vierailija
48/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ei taaskaan sujauttanut ki**keliä tänä aamuna. Pläääh!!

Hmmm... Tässä ketjussa on sujauttamista kuvailtu nopeaksi ja salamyhkäiseksi pujotustoiminnaksi, josta pääsee suhinaääni. Ehkä et siis menettänyt mitään.

Vierailija
49/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kun puhtaisiin lakanoihin ei voi ikinä mennä normaalisti, niihin aina sujahdetaan. Kirjoitin tämän jo aiemmin johonkin keskusteluun, en nyt muista mihin.

Voi pujahtaa.

Mutta sujahdus ja pujahdus koskevat vain puhtaita, vastavaihdettuja lakanoita...jo muutama yö nukuttujen lakanoiden väliin kömmitään.

Mennäänkö sinne siis jalat vai pää edellä kun sujahdetaan tai pujahdetaan?

Tulee mielikuvia, kuinka sama henkilö sujahtaa kissamaisen sulavasti ja pehmeästi puhtaisiin lakanoihinsa. Pari vuorokautta, ja kissan tilalla on joku virtahepomaisesti liikkuva kömpijä. eri

Vierailija
50/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on -stelua-allergia. Harrastan matkustelua. Kotona on mukava sisustella. Kaikki on kivempaa ja letkeämpää kun -stelee sitä. Argh.

Joo, mistä ihmeestä on tullut esimerkiksi kiinnostelee. Joko kiinnostaa tai ei. Onko tämä joku Facebookin ehkä - ilmiö?

Vierailija
51/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos reseptissä ruokaan tulee öljyä, se on aina loraus. Tai sitä aina lorautetaan. Öljyä siis ei tule paria ruokalusikallista, kuten ennen vanhaan, tai edes "vähän",  vaan nimenomaan se loraus. Inhoan!

Joo, ja ruokaa loihditaan:

"Tuoreista raaka-aineista voi loihtia koko aterian - katso reseptit!"

"Perunalajikkeista voi loihtia herkkuruokaa"

"Pidä aina näitä raaka-aineita kaapissa, niin voit loihtia ruokia ilman turhia kauppareissuja."

"Alain Ducasse loihtii deli-herkkuja maailman huipulta."

"Hävikki-battlessa ysiluokkalaiset saavat käyttöönsä joko kauppojen tai kotitalousluokkien hävikkiraaka-aineita, joista tehtävänä on loihtia ruokia."

Vierailija
52/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sä pääset tästä karmeasta kokemuksta ja sen aiheuttamasta mielipahasta eroon pian :)

Vierailija
53/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makustelu on kuitenkin näistä se pahin.

Vierailija
54/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli se 'haiseva mies' -ketju 😄

Joku vastasi sinulle, että nämä puhtaisiin lakanoihin sujahtelijat ovat varmaan samoja, jotka käpertyvät sohvalle 😂

Ja minä kommentoin, että samat tyypit varmaan sitä ennen leipasevat jotain..

Vierailija
55/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätiedotuksissa aurinko aina pilkahtelee tai sitten ei pilkahtele, sen verran on vaihtelua. Mutta kyse on kuitenkin nimenomaan pilkahtelusta. 

Ei aurinko pilkahtele.  Sen sijaan pilvet siirtyilevät tai pilkahtelevat.

Vierailija
56/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan blogit mieleen tuosta lahjan sujauttamisesta pakettiin. Tämä tapahtuu tietysti glögiä juoden ja joululauluja kuunnellen.

Hmmm, oletko varma, ettei glögiä siemailla? Tai nautita? Ehkä jopa nautiskella?

No ainakaan missään nimessä ei hörpiskellä.

Totta! Hyi minua huolimatonta, käyttää nyt glögin yhteydessä verbiä juoda.

Vierailija
57/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina kääräissyt ja niin teen vastakin.

Vierailija
58/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkaan huonoilla saksilla paperin ja teippaan kiinni, sidon narun ympärille. Sitten tungen vähintään puolet piparista suuhun ja hörppään päälle glögiä.

Vierailija
59/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makustelu on kuitenkin näistä se pahin.

* Nokittaa sylittelyllä *

Vierailija
60/116 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säätiedotuksissa aurinko aina pilkahtelee tai sitten ei pilkahtele, sen verran on vaihtelua. Mutta kyse on kuitenkin nimenomaan pilkahtelusta. 

Ei aurinko pilkahtele.  Sen sijaan pilvet siirtyilevät tai pilkahtelevat.

Auringon pilkahteluun liittyy valo, pilvet eivät pilkahtele koska eivät valaisekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi