Uskon että avaruudessa on älyllistä elämää
Koska miksi ei voisi olla, jos kerran avaruus on ääretön. Tuon kun sanoin ääneen niin naurettiin päin naamaa laitoksella. Huoh.
Kommentit (40)
Pidän hyvin todennäköisenä että samoin kuin maapallolla, jossain muuallakin universumissa on sattuma johtanut elämän ja sivilisaation syntyyn.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on. Maapallo sijaitsee avaruudessa, ja monet ovat sitä mieltä, että maapallolla on älyllistä elämää ;)
Planeettoja on avaruudessa biljoonia, ja aurinkokuntien elinkelpoisilla vyöhykkeilläkin miljardeittain.
Olisi kovin outoa ja järjenvastaista, että maapallo olisi ainoa paikka, jossa on älyllistä elämää.
Niin minustakin olisi outoa, jos maapallo todella olisi maailmankaikkeuden ainut planeetta, missä on älyllistä elämää.
Vituttaa vain se että, ohjaajien mielestä on ok, että muut nuoret nauraa mun "UFO"-jutuille ja pilkkaa siitä. Yhtä "outoa" on uskoa jumalaan mielestäni.
Tarvitaan elinkelpoinen vyöhyke. Maa on sellaisella vyöhykkeellä. Mikäli niitä ei ole muita avaruudessa niin olemme ainoita. Mars on voinut kuulua samalle vyöhykkeelle. Mikäli vyöhykkeitä on muuallakin niin emme ole ainoita. Simple.
Vierailija kirjoitti:
Pidän hyvin todennäköisenä että samoin kuin maapallolla, jossain muuallakin universumissa on sattuma johtanut elämän ja sivilisaation syntyyn.
Niin ihmisillä on vain tietynlainen ajatus näistä asioista, sellainen fantasiaan pohjautuva mielikuva ihmeellisistä lentävistä lautasista ja suurisilmäisistä olioista.
Todennäköisyydellä avaruudessa on paljonkin älyllistä elämää. Yksi varma merkki siitä on se että ne ei ota ihmisiin yhteyttä. Mä olen vanha scifi fani jo vuosilta eka telkkari minkä muistan oli mustavalkoinen.
M48
Vierailija kirjoitti:
Usko ei ole yhtä kuin tieto.
No monia tietoon pohjautuvia asioita tiedän, en sitten ole varma ovatko tosia.
No sehän on ilmiselvää että avaruudessa on älyllistä elämää. Maapallon on avaruudessa ja kuvittelisin että pitäisit iteäsi älykkäänä etkä kihomatona.
Välimatkat älyllisten olentojen välillä on niin käsittämättömän pitkiä, että pelkän viestin tai jonkun signaalin lähettäminen kestää miljoonia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan elinkelpoinen vyöhyke. Maa on sellaisella vyöhykkeellä. Mikäli niitä ei ole muita avaruudessa niin olemme ainoita. Mars on voinut kuulua samalle vyöhykkeelle. Mikäli vyöhykkeitä on muuallakin niin emme ole ainoita. Simple.
Ehkä emme ole etsineet niitä vyöhykkeitä tarpeeksi kaukaa. Voihan myös sitten olla niin, että jossain toisessa maailmassa tarvitaan jotain muuta elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on ilmiselvää että avaruudessa on älyllistä elämää. Maapallon on avaruudessa ja kuvittelisin että pitäisit iteäsi älykkäänä etkä kihomatona.
Siltä näkökannalta katsottuna, että me olemme maassa ja tuolla ylhäällä on avaruus.
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä näkökannalta katsottuna, että me olemme maassa ja tuolla ylhäällä on avaruus.
Eikun alhaalla. Unohdit australialaiset.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikea asenne. Mä haluan uskoa että on meitä älykkäämpiä. Siksi olen ajan aikana kääntynyt ateistista agnostikoksi. Oikeasti se oli vaan sitä kun en aluksi tajunnut niitä juttuja että voi olla muutakin kuin ateisti tai ei uskovainen. Mä olen todella pettynyt jos ihmistä parempaa/älykkäämpää ei löydy.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vetis 17v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun alhaalla. Unohdit australialaiset.
Niiden näkökulmasta ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on oikea asenne. Mä haluan uskoa että on meitä älykkäämpiä. Siksi olen ajan aikana kääntynyt ateistista agnostikoksi. Oikeasti se oli vaan sitä kun en aluksi tajunnut niitä juttuja että voi olla muutakin kuin ateisti tai ei uskovainen. Mä olen todella pettynyt jos ihmistä parempaa/älykkäämpää ei löydy.
M48
Uskon vahvasti että löytyy.
Jos ovat älykkäämpia kuin me, todennäköisesti tietävät jo meistä. Mutta eivät ole kiinnostuneita. Voivat olla miljoonia vuosia edellä kehityksessä. Pitävät meitä tyhminä. Sama kuin ihmisen suhtautuminen apinoihin.
Joskus luin jostain, että joku oli sillä jollain kaavalla laskenut että pelkästään meidän galaksissa on maan lisäksi 0-100 000 siviilisaatiota. Ja galakseja on 10 miljardeja tai kuka tietää paljonko niitäkin on.
Tai yksi mahdollisuus on, että tämä meidän "elämämme" ja maailmamme on vain jonkun todella älykkään lajin tekemä simulaatio.
Tai sitten jotain ihan muuta. Ehkä joskus selviää....
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisyydellä avaruudessa on paljonkin älyllistä elämää. Yksi varma merkki siitä on se että ne ei ota ihmisiin yhteyttä. Mä olen vanha scifi fani jo vuosilta eka telkkari minkä muistan oli mustavalkoinen.
M48
Minäkin jo lapsena scifista pitäneenä aloin ajatella että jos jossain olisikin niin pitkälle kehittynyt sivilisaatio että pystyvät tänne asti tulemaan heilläkin olisi ollut vastaavat viihteet joissa jonkin toisen planeetan elävät hyökkäävät muiden päälle tuhoten kaiken. Nämä olisi todennut ihmiset jo ajat sitten sellaiseksi mutta vähemmän kehittyneeksi eikä ottaisi yhteyttä ettei ihminen saa innoitusta lähteä tuhoamaan muita oman pallonsa ulkopuolella.
Todennäköisesti elämää on muallakin kuin maapallolla. Etäisyydet vain ovat niin valtavia ettei sitä ehkä päästä koskaan todentamaan. Tähtiä ja planeettoja on niin valtavat määrät että tuntuu ihan hullulta ettei jossain olisi toista maankaltaista planeettaa.
Tämä keskustelu ja aloitus vie minut toiseen galaksiin. Hukkukaa omaan galaksiinne idiootit!
Varmasti on. Maapallo sijaitsee avaruudessa, ja monet ovat sitä mieltä, että maapallolla on älyllistä elämää ;)
Planeettoja on avaruudessa biljoonia, ja aurinkokuntien elinkelpoisilla vyöhykkeilläkin miljardeittain.
Olisi kovin outoa ja järjenvastaista, että maapallo olisi ainoa paikka, jossa on älyllistä elämää.