Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa, että laihdutan, mutta haluaa, että syömme lihottavaa ruokaa

Vierailija
22.11.2019 |

Mies ei ymmärrä, että minun on vaikeaa laihduttaa, koska olen tunnesyöppö ja itsekurini on nykyään olematon. Jos kotona on herkkuja, syön ne. Ainoa tapa, jolla voin olla syömättä herkkuja on, ettei niitä ole kotona lainkaan saatavilla. Olen siis vähän kuin alkoholisti, mutta ruuan suhteen.
Aiemmin olen pystynyt laihduttamaan siten, että kotona on ollut vain esim ruokaisia salaatteja ja vihanneksia ja kanaa, kalaa yms terveellistä ruokaa.
Mies on kuitenkin alkanut haluta kotiin yhä epäterveellisempiä ruokia, esim valmispitsoja. Nykyään hän haluaa, että söisimme niitä useamman kerran viikossakin, vaikka nehän ovat todella epäterveellisiä ja lihottavia ja niissä on paljon rasvaa ja suolaa etc. En kuitenkaan siis pysty olemaan syömättä niitä, jos muutkin syövät.
Kun sanon haluavani terveellisempiä ruokia, mies sanoo, että yritän kontrolloida hänen syömisiään. Samalla hän kuitenkin on siis sitä mieltä, että minä syön liian lihottavasti ja että minun pitäisi laihduttaa.
Nyt joku varmaan kommentoi, että on oma vikani, että en pysty katsomaan sivusta muiden mässäilyä ja laihduttamaan samalla, mutta en tosiaan pysty. Mikä tähän olisi avuksi? Olen vielä normaalipainon puolella, mutta suunta on väärä, olen lihonut miehen kanssa suhteessa ollessani jo 10 kg, mikä on paljon. Sitä ennen olen pystynyt hallitsemasn syömisiäni paremmin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan menee niin että mies on se, joka yrittää kontrolloida  sinun syömisiä.  Ajattele nyt omaa parastasi ja syö terveellisesti, vaikka eri aikaan kuin mies. Ja kaikenlainen laihduttaminen vaatii itsekuria, oli ruokaholisti tai ei. 

Älä  myötäile miestä liikaa, hänen käytös on tässä ristiriitaista. 

Vierailija
2/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu 16:8 syömismalliin. Mitään ruokia ei tarvitse kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo nyt on perhana. Ukko painukoon mäkkäriin mässäämään, on niillä asiakaspaikkoja. Jos ei tuon vertaa ymmärrä huomioida, vaihtoon.

Vierailija
4/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävän kuuloinen mies sinulla.

Hänhän se niitä syömisiä yrittää kontrolloida. Et kelpaa hänelle kuin hoikkana?

Vierailija
5/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu 16:8 syömismalliin. Mitään ruokia ei tarvitse kieltää.

Suosittelen tosiaan tätä, tai että syöt vain kaksi tai kolme kertaa päivässä, ja väli "yli yön" on mahdollisimman pitkä. Ei tarvi ajatella muuta oikeestaan, mutta sokeria voi tietenkin yrittää samalla vähentää ja kaikkea lisäainesotkua. Jos jättää sokerin kokonaan viikoksi pois, se alkaa maistua ällölle. Jätä pois kaikki missä on litania kemiallisia nimiä tuoteselosteessa.

Vierailija
6/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä miehen logiikkaa. Mieshän haluaa myös seks aktiivisen naisen jolla ei ole ollut kuin yksi kumppani häntä ennne.

Vierailija
7/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että vielä vuonna 2019 naiset kirjoittavat näin: mies määrää sitä ja tätä. Lopettakaa nöyrtyminen ja uhriutuminen miesten edessä. Surettaa, että naisten asema heikentyy koko ajan. Turhaa taisteltiin naisten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta.

Paheksuen feministi vuosimallia 1951.

Vierailija
8/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että vielä vuonna 2019 naiset kirjoittavat näin: mies määrää sitä ja tätä. Lopettakaa nöyrtyminen ja uhriutuminen miesten edessä. Surettaa, että naisten asema heikentyy koko ajan. Turhaa taisteltiin naisten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta.

Paheksuen feministi vuosimallia 1951.

Veikkaanpa, että kyseessä ovat nuoret naiset. Kyllähän tuostakin paranee iän myötä. 

Feministi vuosimallia 1979

Vierailija
9/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää arkena normaalisti ja einespitsoja viikonloppuisin. Kyllä sillä tavalla laihtuu, jos aiemmin on syönyt arkenakin pitsoja.

Vierailija
10/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan menee niin että mies on se, joka yrittää kontrolloida  sinun syömisiä.  Ajattele nyt omaa parastasi ja syö terveellisesti, vaikka eri aikaan kuin mies. Ja kaikenlainen laihduttaminen vaatii itsekuria, oli ruokaholisti tai ei. 

Mies ei vaadi minua syömään epäterveellisesti, mutta haluaa itselleen oikeuden syödä, eikä ymmärrä, että en pysty siihen, muut syövät herkkuja.

Ristiriitaisia hänen halunsa tietenkin ovat.

Ap

Vierailija
11/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama juttu. Siksi vaan lihon. Hän kuitenkin maksaa isomman.osan menoista ja sillä kiristää. Ottaa päähän, kun terveys kärsii pa.karuuasta

Vierailija
12/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää arkena normaalisti ja einespitsoja viikonloppuisin. Kyllä sillä tavalla laihtuu, jos aiemmin on syönyt arkenakin pitsoja.

Emme ole aiemmin syöneet niitä pitsoja, olemme ennen syöneet normaalia arkiruokaa. Nyt ruokavalio on lyhyessä ajassa muuttunut huonompaan suuntaan.

Ap

Vierailija
13/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on aloituksessa mies, joka yrittää kontrolloida syömistä? Eikö ap yritä kontrolloida sitä yhtä paljon? Selittäkää?

Vierailija
14/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa että syötte kummatkin pitsaa,? Vai mies haluaa syödä itse pitsaa? Ja sinä et? Etkä halua että mies syö pitsaa? Ja olet lihonut 10kg? Ja mies on lihonut..?

Vierailija
16/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä miehellä ole valtaa päättää sun syömisistäsi. Ei voi käskeä lopettamaan niiden herkkujen syöntiä, eikä voi käskeä niitä syömäänkään. Sun lihominen ja laihtuminen ovat sinun päätettävissäsi. Se mitä miehesi syö tai on syömättä on vastaavasti hänen asiansa, ei sinun.

Vierailija
17/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alkoholistiperheissä tapana hankkia kotiin alkoholia, jos toinen yrittää pysyä kuivilla?

Vierailija
18/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea länkytyksiä, mutta mitä vaan voi syödä jossei ylitä päivän kaloreita. Ja näin laihtuu. Ruuan koostunuksella ei ole merkitystä.

Vierailija
19/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri on pitkässä juoksussa mahdotonta. Siksi avain laihtumiseen on nimenomaan on ruokaympäristön muokkaaminen tavoitetta tukevaksi. Kaupassa käydään vain ruokalistan kanssa, eikä tehdä heräteostoksia. Perheelliselle vaikeaa.

Vierailija
20/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko alkoholistiperheissä tapana hankkia kotiin alkoholia, jos toinen yrittää pysyä kuivilla?

Kyse on safkasta, ei alkoholista. Ap ei halua miehensä syövän pitsoja tai mitään muutakaa ruokaa oman mieltymyksensä mukaan. Ei miehen syömiset ap:tä lihota, ihan ne on itse syötävä lihomisen aiheuttajat.

Kyllä minun kuntoni kohenee puolisoni lenkkeillessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän