Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistuksenhallintakeinoja

Vierailija
22.11.2019 |

Millä lailla saat ahdistuskohtauksen lientymään?
En kysy nyt lääkkeitä vaan muita keinoja.
Kysymys on teille, joilla on todettu ahdistushäiriö.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä miten joku pieni triggeri voi laukaista tuon ahdistuneisuuden ja sitten on monta päivää sekaisin siitä. Ihan älytöntä tavallaan eikä voi itsekään ymmärtää.

Nimenomaan. Eikä sitä usein tiedä miksi ahdistus nousee. Sitä vaan huomaa että taas mennään.

Vierailija
22/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iskee ahdistukset juuri kun olen nukahtamaisillani, kai psyyke jotenkin antautuu. Päivisin elämän sujuu, ja kun vaihdoin hetki sitten työtä, pysyi ahdistukset hetken pois. Nyt ne on taas palannut. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Nousta sängystä ja puuhata? Yritän muutenkin nukahtaa suunnilleen kännykkä kädessä etten ehdi hetkekään olemaan silmät kiinni valveilla odottamassa unta. 

Onko tämmöistä kellään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä miten joku pieni triggeri voi laukaista tuon ahdistuneisuuden ja sitten on monta päivää sekaisin siitä. Ihan älytöntä tavallaan eikä voi itsekään ymmärtää.

Nimenomaan. Eikä sitä usein tiedä miksi ahdistus nousee. Sitä vaan huomaa että taas mennään.

Repesin ääneen tuohon että taas mennään, mutta oot aivan oikeassa :D Itse siis kärsin myös pahoista ahdistuskohtauksista nykyään.

Vierailija
24/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ehkä edes hieman rauhoittavaa kun kuulee että muut kamppailevat sanojen ongelmien kanssa. Tietysti parasta olisi ettei tällaista olisi meistä kenellekään.

Vierailija
25/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle iskee ahdistukset juuri kun olen nukahtamaisillani, kai psyyke jotenkin antautuu. Päivisin elämän sujuu, ja kun vaihdoin hetki sitten työtä, pysyi ahdistukset hetken pois. Nyt ne on taas palannut. En tiedä mitä pitäisi tehdä? Nousta sängystä ja puuhata? Yritän muutenkin nukahtaa suunnilleen kännykkä kädessä etten ehdi hetkekään olemaan silmät kiinni valveilla odottamassa unta. 

Onko tämmöistä kellään? 

Äänikirjat (telkkari, radio..) auttavat itselläni ja eräällä tutulla. Kuunnellessa voi pitää valot pois ja maata mukavassa asennossa ilman, että aivot saavat rentoutua. Uni tulee yleensä alle puolessa tunnissa, mikä on minulle todella nopeasti.

Vierailija
26/30 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Areenasta Siskonpetiä.

Nauroin ääneen.

Totta, se auttaa.

Kiitos hyvästä vinkistä!🌹

Vierailija
27/30 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön havainnointi. Etsin siis katseellani vaikka punaisia asioita tai silitän pörröistä tyynyä tai muuten yritän olla tässä ja nyt. Monet varsinaiset mindfulness-harjoitukset vain lisäävät ahdistusta, mutta tuo toimii.

Huomion siirtäminen aisteihin on kyllä yksi tapa. On vaikeaa olla ahdistunut ja havainnoida ympäristöä samanaikaisesti.

Vaikeaa olla ahdistunut, jos samanaikaisesti havainnoi ympäristöä? No, enpä tiedä, mun ahdistukset  kestää pari päivää putkeen minimissään, niin ei se kovin vaikeaa ole olla ahdistunut, vaikka mitä tekisi :D

Mutta joo, kyllä se auttaa kestämään vähän ehkä paremmin, kun tekee näitä muita puuhia. Mutta siis mun mielestä on ihan helppoa olla ahdistunut vaikka samalla havainnoin ympäristöä...

Oletko kokeillut hyvin aktiivisesti havainnoida ympäristöä näkemällä tai kuulemalla? Eli kiinnität huomiosi todella tiukasti johonkin ulkoiseen kohteeseen. Yleensä aivot toimii niin, että ahdistus ainakin lievenee kun tekee näin.

No ei kyllä auta yhtään.

Päinvastoin jos katson onnellisia nauravia ja rupattelevia ihmisiä tai mitä vaan mikä on kohdallaan, oman elämän surkeus vaan tuntuu pahemmalta.

Vierailija
28/30 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöistä kellään? 

Miä pääsin tuosta murheiluhetkillä. Pari tuntia ennen maatepanoa 5 min aikaa tuskailla kaikkea mikä on pielessä, sen jälkeen täysi kieltäytyminen. Sitten jotakin tosi mukavaa ja huomionvievää, sitten rentouttavat iltarutiinit ja nukkumaan. Sängyssä mieleen viisi asiaa, joista on kiitollinen (isoja tai pieniä), ja täysi keskittyminen niihin samallla kun syvähengittää.

Vierailija
29/30 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin ääneen tuohon että taas mennään, mutta oot aivan oikeassa :D Itse siis kärsin myös pahoista ahdistuskohtauksista nykyään.

Jonkinlaista mustaa itseironiaa tässä on pakko soveltaa, että pysyy hengissä.

Hyvä jos nauratti.

Niinhän sitä sanotaan, että kannattaa opetella nauramaan itselleen: muuten ei vanhana ole enää mitään nauramista.😏😂

Vierailija
30/30 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämmöistä kellään? 

Illalla kun alan nukkumaan, joudun aina lukemaan netistä joko tätä vauvapalstaa tai sitten minfoa, ja näiden ääreen nukahdan. Myös radio on taustalla hiljaisena päällä. Muuten en pysty alkaa nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi