Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Floristeja tai muuten hautajaiskukista tietäviä paikalla, kumpaa nykyään enemmän käytetään, hautalaitetta vai

Vierailija
22.11.2019 |

hautakimppua? Onko hautalaite jotenkin "tyylikkäämpi" vai onko ihan yhtä hyvä vaihtoehto viedä hautakimppu? Käsittääkseni laitteessa maksaa jo aika paljon itse laite eli saako periaatteessa kimpussa enemmän kukkia samalla rahalla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hautajaisista. monesti on nykyään pyydetty myös viemään pelkästään yksi kukka. Hautajaisissa kuitenkaan kukkien suhteen ei ole ns. etikettivirhettä.

Vierailija
2/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olin pari vuotta sitten tätini hautajaisissa ja suurimmaksi osaksi taisi olla noita hautalaitteita. Mutta ne oli sellaisia mihin osallistuttu perhekunnittain. Jos olet esimerkiksi yksineläjä tai menet hautajaisiin yksin tai jos haudattava henkilö ei ole läheinen niin luulen että sitten riittää, että vie kukan tai kimpun. Voi varmaan olla jotain alue- tai tapakohtaisia erojakin. Kysyisin vielä kukkakaupan tai hautaustoimiston mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita kaiketi. Kimpustakin saa näyttävän, meillä oli viimeksi sidottu se kauniisti viuhkamaiseen muotoon.

Vierailija
4/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kukka on nykyään tyylikkäin ja ekologinen vaihtoehto. Toki kannattaa varmistaa leskeltä/lapsilta tms onko joku yhteinen linja.

Vierailija
5/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa noilla on? Kuvahaulla tuli suunnilleen samanlaisia asetelmia noilla hakusanoilla?

Vierailija
6/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma, mutta laite kestää todennäköisesti pitempään, kun kukat (ainakin ennen) laitettiin siinä kosteaan sieneen. On ehkä ryhdikkäämpi ja siistimpi, helpompi kantaa ja asetella arkulle. Olin aikanaan kukkakaupassa töissä niin silloin meni suurimmaksi osaksi noita laitteita, mut ajat ja tavat on voinu muuttua.

Vierailija
7/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perinteistä hautaseppelettä. Ajaton, tyylikäs.

Vierailija
8/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen perinteistä hautaseppelettä. Ajaton, tyylikäs.

En ole nähnyt hautajaisseppeleitä tavallisen henkilön hautajaisissa lähes 40 vuoteen.

Eli joko kukkalaite, pieni kukkavihko (ns. ystäväkimppu) tai yksittäinen kukka. Omaisten toivetta on kuitenkin syytä kunnioittaa.

Vierailija
9/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiljattain hautajaisissa ja kaikilla oli vain yksi ruusu omaisten toiveesta johtuen.

Oli mielestäni vähäeleisen tyylikästä, ei se kukkameren määrä välttämättä kerro mitään kunnioituksen ja kaipauksen määrästä.

Vierailija
10/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna ollut kolmissa hautajaisissa ja kaikissa oli omaisten toiveena yksi ruusu. Ihan järkevä toive, kun aina osa hautajaisvieraista on pienituloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi