Kulutusjuhla BLACK FRIDAY 29.11. - Aiotko olla kuluttaja vai oletko kapinallinen ja jätät ostamatta turhuuksia mitä et tarvitse?
Mitäpä järkeä on ostaa jotain jota ei todella tarvitse, vain koska se on halpaa?
Mutta jos todella tarvitset jotain, kuten vaikka ruokaa joka olisi black friday tarjouksessa, niin sitten se on järkevää.
Kun katsoo Jenkeistä kuvia näistä tapahtumista, niin sitä voi vain ajatella miltä asiat näyttäisi jos TV:eiden sijasta ihmiset taistelisivat ruuasta nälänhädässä.
Kommentit (30)
Ostan tuolloin tarvittavat joululahjat. Hullua maksaa täyttä hintaa, jos saa tarjouksesta. Mulla on niin pienet tulot, että nämä täytyy aina hyödyntää ja onhan se muutenkin järkevää. Onko muilla muka niin paljon liikaa rahaa ettei tällaista tarvitse miettiä?
En osta mitään turhaa vaan sitä mitä tarvitsen. Jos nämä jutut sattuu löytymään black fridayn alesta niin kiva. Joululahjat hankin myös black fridayna jos mäihä käy.
Ostan joululahjoja ja jotain tarpeellista työvaatetta itselleni, sekä sellaisia pakollisia kulutustavaroita, kuten alusvaatteita ja sukkia.
Ostan robotti-imurin, jos sellaisen löydän. En enää jaksa imuroida kävellen ympäri huushollia letku kädessä.
Ap, olen samaa mieltä siitä, että turhaa ei pidä ostaa. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että oikeasti oikeaan käyttöön ostettavan kimppuun ei pidä hyökätä, koska yleensä tällainen hyökkääjä on ihminen, joka ei tee mitään hyödyllistä eikä maksa mitään hyödyllistä. Turhaa suunsoittoa siis. Suuri osa ammateista nyt kuitenkin on jonkin hyödykkeen tuottamista, eikä siinä ole mitään pahaa. Pahaa on vain suunsoitto, josta odotetaan ansiotonta palkkaa. Ei tuu, ei tipu.
Enpä ole ikinä ostanut mitään Black Friday -aletuotteita.
Suoraan Kiinasta tilaamalla saa edullisemmin, eli ekologisemmin.
Jos joku miettii miksi edullisemmin on ekologisemmin, niin vastaus on seuraava. Jokaisen välistävetäjän, eli tuottamattoman olennon saama raha lisää kulutusta.
Tuskinpa ostan mitään. En edes tiennyt, että tuollainen päivä on olemassa. Nimen olen kuullut, mutten ole tiennyt, mitä se tarkoittaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En aio ostaa mitään, eikä yritykseni tule tarjoamaan mitään black friday-alennuksia.
Miksi ihonväri pitää tunkea tähänkin mukaan?
Minulla on pitkä ostoslista Black Fridaylle, ja kaikki listalla olevat asiat tulee ihan tarpeeseen. Ostan ylipäätänsä kaiken vaatteet ym. aina alennusmyynneistä, tai käytettynä.
Ostin opiskelijalapselleni läppärin viime vuonna Black Friday-tarjouksena. Olisin ostanut muutenkin ja näin sain pari sataa halvemmalla. Olin vertaillut hinnat ja mallit etukäteen ja tiesin mitä ostan.
Turhuuksia en todellakaan osta, enkä vielä edes joululahjoja. Viime vuonna tosin havahduin, että on oikeasti joitain ihan huipputarjouksia tuona päivänä, joten aion pitää silmät ja korvat auki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihonväri pitää tunkea tähänkin mukaan?
Olet kasittanyt asian ihan vaarin. Black Friday tarkoittaa sita etta yritys vihdoinkin tekee tuottoa, from red to black kirjanpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Isäs oli kun sua teki.
Minulla on ollut jo jonkin aikaa mielessä muutamia pakollisia hankintoja. Tarkoituksella odotellut että josko olisivat pian Black Fridayssa tarjouksessa. Muuten toki pakko ostaa normaalihinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäs oli kun sua teki.
Mutsis oli kun sisaruksesi nieli.
En ole mitään ostamassa, mutta en kyllä koe itseäni erityisen kapinalliseksi sen vuoksi.