Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulutusjuhla BLACK FRIDAY 29.11. - Aiotko olla kuluttaja vai oletko kapinallinen ja jätät ostamatta turhuuksia mitä et tarvitse?

Vierailija
22.11.2019 |

Mitäpä järkeä on ostaa jotain jota ei todella tarvitse, vain koska se on halpaa?

Mutta jos todella tarvitset jotain, kuten vaikka ruokaa joka olisi black friday tarjouksessa, niin sitten se on järkevää.

Kun katsoo Jenkeistä kuvia näistä tapahtumista, niin sitä voi vain ajatella miltä asiat näyttäisi jos TV:eiden sijasta ihmiset taistelisivat ruuasta nälänhädässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään ostamassa, mutta en kyllä koe itseäni erityisen kapinalliseksi sen vuoksi.

Vierailija
2/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tuolloin tarvittavat joululahjat. Hullua maksaa täyttä hintaa, jos saa tarjouksesta. Mulla on niin pienet tulot, että nämä täytyy aina hyödyntää ja onhan se muutenkin järkevää. Onko muilla muka niin paljon liikaa rahaa ettei tällaista tarvitse miettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lippuja huvituksiin.

Vierailija
4/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään turhaa vaan sitä mitä tarvitsen. Jos nämä jutut sattuu löytymään black fridayn alesta niin kiva. Joululahjat hankin myös black fridayna jos mäihä käy. 

Vierailija
5/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joululahjoja ja jotain tarpeellista työvaatetta itselleni, sekä sellaisia pakollisia kulutustavaroita, kuten alusvaatteita ja sukkia.

Vierailija
6/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan robotti-imurin, jos sellaisen löydän. En enää jaksa imuroida kävellen ympäri huushollia letku kädessä.

Vierailija
7/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samaa mieltä siitä, että turhaa ei pidä ostaa. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että oikeasti oikeaan käyttöön ostettavan kimppuun ei pidä hyökätä, koska yleensä tällainen hyökkääjä on ihminen, joka ei tee mitään hyödyllistä eikä maksa mitään hyödyllistä. Turhaa suunsoittoa siis. Suuri osa ammateista nyt kuitenkin on jonkin hyödykkeen tuottamista, eikä siinä ole mitään pahaa. Pahaa on vain suunsoitto, josta odotetaan ansiotonta palkkaa. Ei tuu, ei tipu.

Vierailija
8/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä ostanut mitään Black Friday -aletuotteita.

Vierailija
9/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan Kiinasta tilaamalla saa edullisemmin, eli ekologisemmin.

Vierailija
10/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku miettii miksi edullisemmin on ekologisemmin, niin vastaus on seuraava. Jokaisen välistävetäjän, eli tuottamattoman olennon saama raha lisää kulutusta.

11/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ostan mitään. En edes tiennyt, että tuollainen päivä on olemassa. Nimen olen kuullut, mutten ole tiennyt, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
12/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa mitään, eikä yritykseni tule tarjoamaan mitään black friday-alennuksia.

Vierailija
13/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihonväri pitää tunkea tähänkin mukaan?

Vierailija
14/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkä ostoslista Black Fridaylle, ja kaikki listalla olevat asiat tulee ihan tarpeeseen. Ostan ylipäätänsä kaiken vaatteet ym. aina alennusmyynneistä, tai käytettynä.

Vierailija
15/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin opiskelijalapselleni läppärin viime vuonna Black Friday-tarjouksena. Olisin ostanut muutenkin ja näin sain pari sataa halvemmalla. Olin vertaillut hinnat ja mallit etukäteen ja tiesin mitä ostan.

Vierailija
16/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhuuksia en todellakaan osta, enkä vielä edes joululahjoja. Viime vuonna tosin havahduin, että on oikeasti joitain ihan huipputarjouksia tuona päivänä, joten aion pitää silmät ja korvat auki.

Vierailija
17/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihonväri pitää tunkea tähänkin mukaan?

Olet kasittanyt asian ihan vaarin. Black Friday tarkoittaa sita etta yritys vihdoinkin tekee tuottoa, from red to black kirjanpidossa.

Vierailija
18/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäs oli kun sua teki.

Vierailija
19/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo jonkin aikaa mielessä muutamia pakollisia hankintoja. Tarkoituksella odotellut että josko olisivat pian Black Fridayssa tarjouksessa. Muuten toki pakko ostaa normaalihinnoilla.

Vierailija
20/30 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäs oli kun sua teki.

Mutsis oli kun sisaruksesi nieli.