Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan teillä kestää farkut?

Vierailija
22.11.2019 |

Eli miten usein pitää ostaa uudet? Ostin viime vuoden elokuussa, paikkasin, kun menivät vähän haaroista rikki ja nyt kuluneet puhki uudelleen, tällä kertaa paikan vierestä :( Ennen kestivät farkut pari vuotta. Nykyisten luulin kestävän kauemmin, koska eivät ole kovin ohuet eli voin talvellakin käyttää. Tosin eivät niin paksut kuin ennen enkä sellaisia löydä kaupoista. Kai sitten mentävä ostamaan kohta uudet. Mielestäni vain tuntuu turhalta joka vuosi ostaa :/

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta kestävät.

Vierailija
2/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta vuotta kestävät.

Maksoivatko paljon? Mulla 25. En viiti kovin kalliita ostaa, koska ei takaa laatua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana mullakin on, että haaroista menee  muutamassa kuukaudessa farkut rikki varsinkin, jos farkuissa on elastaania. Miehellä täyspuuvillaiset farkut kestävät vuosia.

Vierailija
4/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kestä kauaa, vaikka syynäisi ennen ostopäätöstä materiaalit. Haaroista repeää tai kuluvat puhki. Ennen laadukkaat merkit (kestivät vuosia ja vuosia) ovat entiset vuoden päästä.

Olen alkanut käyttämään miesten farkkuja ja vintage farkkuja. Maksaa saa mutta kestävät.

Vierailija
5/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk. Aivan järkyttävää.

Vierailija
6/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpisfarkut nyt 10v ja ehjät. Uudimmatkin 2 v vanhoja, hintaluokka 10-30€

Vierailija
7/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne kestää loppuelämän. Mulla on jotain 10 paria farkkuja, enkä edes muista kuinka vanhoja vanhimmat on, ehkä 10 vuotta. 

Vierailija
8/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta suunnilleen. Dressmanista noin 60 euron farkut.

M30

Vierailija
9/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v vanhoja, ehjiä farkkuja käytän toisinaan, maksanut 50-100€

Vierailija
10/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä hankaa reidet yhteen, jos haarovälistä hajoaa.

Mulla on Escadan farkut kestäneet vuosikausia. Braxin samoin.

Vierailija
11/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia, eikä mulla ole koskaan kulunut haaroista farkut? Polvesta on kulunut puhki muutamat ja takaa reiden puolivälin kohdalta repesi yhdet. Vetskari noista taitaa useimmiten olla se ensimmäiseksi hajoava osa, mutta kyllä sekin on kaikissa useampia vuosia kestänyt ihan niissä halvimmissakin elastaanilöllöfarkuissa.

12/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukka kun olen, niin haaroistahan ne paukkuvat.

Zizzin siniset joustofarkut kestävät viitisenkymmentä pesua eli noin 1,5 - 2 vuotta. Saman firman mustat kestävät vähän pidempään, suunnilleen 70 pesua arvioisin. Eli sen kaksi, kolme vuotta. 

Vierailija
13/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolliset farkut pari vuotta, sellaiset ohuesta kankaasta tehdyt kuluvat helposti muutamassa kuukaudessa. sisäreisien kulumisongelmaan on ratkaisu: ostat kangaskaupasta saman väristä ompelulankaa(tai itse asiassa hiukan tummempaa, koska lankaon kerässä ja näyttää tummemmalta siinä kuin kankaan pinnalla)  ja ompelukoneella ompelet siihen farkun pintaan pienimmällä mahdollisella tikillä langansuuntaista ommelta. langansuuntainen ommel on taika siihen ettei ommel näy ellei sitten ala liian läheltä tiiraamaan. 

minulla on toinen polvi pihtipolvi, joka   aiheuttaa tuon kulumisongelman. Ärsyttää kuinka paljon rahaa menee housujen ostamiseen. Muotiteollisuudessa ei vain osata ajatella näitä tosielämän ongelmia. Aina ei siis tarvitse olla edes pullukka, että saisi haarat kulumaan housuista.  Joskus olisi kiva kulkea kangashousuissa, mutta ne kestävät farkkujakin vähemmän. Usasta saa kuulemma niitä ihan aitoja oikeita farkkuja, jotka on tehty laadukkaasti ja kestävät pitkään, niissä ei myöskäänole tekokuituja. kangas on paksua farkkukangasta. Ei tässä muuta kuin että kohti seuraavaa ilmastonsaastutusreissua usaan, pakko käydä sieltä ostamassa, kun suomesta ei saa kuin kuraa ja roskaa.

Vierailija
14/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teillä hankaa reidet yhteen, jos haarovälistä hajoaa.

Jep. Ennen, kun minulla oli thigh gap, farkut kesti ikuisuuden. Nykyään ei enää ole, ja farkut kestää maksimissaan 1.5 vuotta ennen kuin ovat siinä kunnossa, ettei niitä voi enää käyttää. Laihtuminen käynnissä.

Vierailija
15/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä löytyy hyviä farkkuja muutamalla lantilla. Pelastusarmeija on mun farkkupuoti.

Vierailija
16/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla farkut kestäneet vuosikausia. En osta halpiksia. Lahje kaikissa klassinen bootleg, joka sopii mulle parhaiten.

N 65 v

Vierailija
17/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän löytäisi, niitä aitoja puuvillasta tehtyjä farkkuja. Niin kyllästynyt näihin  stretch/elastaani ns- farkkuihin. Ei löydy sellaista mallia, että ei olisi kankaaseen ujutettu, jotain joustavaa materiaalia.

Eihän niitä edes saisi farkuiksi kutsua vaan pelkiksi housuiksi.

Raivostuttavaa on kun vähänkin löystyvät pitää koko ajan nostella tai vähäisen käytön jälkeen menettävät muotonsa ja alkavat polvista pussittaa.

Vierailija
18/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että koskaan olisi rikki menneet. Korkeintaan kulumisen takia hylkyyn.

Vierailija
19/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v kesti edelliset, ostin kahdet samanlaiset ja pidin niitä vuorotellen käytännössä joka päivä pahimpia helteitä ja pakkasia lukuunottamatta, espritin elastaani"farkut" oli nuo. Viikon sisällä toisistaan ratkesi molemmat persiistä. Harmillista kun ovat muuten vielä melkein uuden näköiset.

Vierailija
20/36 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta käytän farkkuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi