Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit, ulkona syöminen ja rahat

Vierailija
22.11.2019 |

Jutellaan tässä teinin kanssa siitä, kuinka usein hänen ikäisensä syövät ulkona. Kuulemma pari kertaa viikossa on normaali. Miten teillä?

- Kuinka usein teini-ikäisesi syö ulkona (pizzalla, sushia, Mäkkärissä...)?
- Kuka maksaa ulkona syömisen? Vanhemmat tarpeen mukaan, teini kuukausirahastaan vai miten?
- Paljonko teini saa kuukausirahaa ja mihin kaikkeen sitä käyttää?
- Paljonko teinillä on säästöjä ja käyttääkö hän niitä omiin kuluihinsa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmetele, jos teinit(kin) lihovat ja turpoavat, jos on tavallistakin, että syövät pari kertaa viikossa lähinnä ns roskaruokaa. - Ja vanhemmathan toiminevat rahoiajina koksa omia tuloja teineisä on harvalla Tietysti säästöjään voineva käyttää. 

Vierailija
2/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä kysymyksiä Ap joista varmaan jokaisesta saisi oman keskustelun aiheensa(!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin hyvä juttu, jos noin usein käyvät syömässä ulkona

Vierailija
4/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kuin kerran kuussa. 14 v ja 18 v. Minä maksan teinien kaikki kulut, 18 v saa opintorahaa mutta ne menee tietokoneeseen.

Vierailija
5/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Maksan 17-v teinille 40€ kuussa. Pohjana käyttötilillä 200 €. Rahat ei ole koskaan loppuneet. Olen antanut rahaa parturiin, matkoille ym. Mutta ei ole koskaan pyytänyt. Ostan myös vaatteet, mutta kesän 250€ adidaskenkien jälkeen ei ole tarvinnut mitään eikä jaksa lähteä farkkuja ostamaan. Viimetalven kengät ja takit menee edelleen.

Kesätyörahat on näissä omissa kulutuksissa mukana. Säästöt erilseen.

Vierailija
6/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15 v käy ulkona syömässä ehkä 2 vko välein. Joskus minä maksan, jos ulkona syömiselle on hyvä syy (siis on jossain muualla kuin kotona, ja pitää joka tapuksessa syödä). Joskus maksan ruoasta osan, ajatuksella, että kyllähän se kotona syöminenkin maksaisi. Jos ulkona syöminen on ihan huvia, niin maksaa itse.

Kk-raha on 30 e. Ostaa sillä lähinnä herkkuja. Nyt säästää "johonkin", ei ole keksinyt mihin. Käyttötilillä n. 800e (säästötili erikseen).

Vierailija
7/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 pian 16-vuotiasta, joilla ei ole varsinaista kuukausirahaa. He syövät useimmiten kaupungilla ollessaan jotkut paistopistepiirakat tai kolmioleivät, aika harvoin käyvät missään ihan syömässä. Subilla käyvät ehkä kerran kuussa, jos sitäkään, pizzalla tai hampurilaisella joskus jonkun synttärinä tms. Aika vähän siis, tiedän että heidänkin luokkakavereistaan jotkut istuvat jatkuvasti joku hamppari suussa.

Vierailija
8/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin satanen menee teinipojilla menoihin per kuukausi mopobensoihin sun muuhun ja minä maksan kaikki kulut. Kesätyörahat säästössä autoa varten. Jokunen tonni pojilla tileillään.

Vierailija
9/9 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Vähän ajattelinkin, että teini vetää vähän mutkia suoriksi ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi