Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuortenkirjamuistoja

Vierailija
22.11.2019 |

Ihanan heppakirjakeskustelun inspiroimana ajattelin, että olisi mukavaa kuulla muistoja myös muista nuortenkirjoista.

Nyt niitä tänne sitten!

Itse olen 80-luvun puolivälissä syntynyt. Luin mm. Neiti Etsiviä, Pikku Vampyyriä, Kultainen Salama-kirjoja, The Babysitters Clubia ja myös joitain Tuija Lehtisen kirjoja.

The Babysitters Clubista tykkäsin erityisesti. Nautin siitä yksityiskohtaisuudesta jolla Valerien kulloisetkin asut kuvattiin. :D
Neiti Etsivissä minua alkoi jossain vaiheessa ärsyttää, kun jokaisessa kirjassa korostettiin Paulan ”punertavanvaaleita” hiuksia. :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 60 luvulla ja lapsena/nuorena luin mm. Tiina kirjoja ja muitakin Anni Polvan kirjoja :) 

Vierailija
2/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin Merri Vikin Lotta-kirjoista. Olisi kiva lukea niitä uudelleen. Olen 60-luvun lopulla syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1974 syntynyt ja Neiti etsivä oli kova juttu. Samoin kolme etsivää. Viisikoita luettiin myös, mutta ne ei niin sytyttänyt.

Vierailija
4/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikko sarjaa luin, muistan että siinä syötiin jatkuvasti rikosten selvittelyn lomassa.

Vierailija
5/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 80-luvun puolivälissä syntynyt. Niiden Jalon sisarusten kirjojen lisäksi luin myös Pikku Vampyyreita, Tuija Lehtistä, Aavekaksoset-sarjaa. Taru Mäkisen Tinka-sarja oli yksi suosikeistani. Ja pakko mainita Sweet Valley High :D Ne oli kaikessa paskuudessaan ihan huippuja.

Vierailija
6/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -74 ja luin Tiinat ja muitakin Polvan kirjoja, Merri Vikin Lotat, Helena-sarjan, Neiti Etsivät, Viisikot ja Seikkailu-sarjan, Vihreä varis-sarjaa, Jalon heppakirjat jne.

Vierailija
7/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 80-luvun puolivälissä syntynyt. Niiden Jalon sisarusten kirjojen lisäksi luin myös Pikku Vampyyreita, Tuija Lehtistä, Aavekaksoset-sarjaa. Taru Mäkisen Tinka-sarja oli yksi suosikeistani. Ja pakko mainita Sweet Valley High :D Ne oli kaikessa paskuudessaan ihan huippuja.

Aah olin unohtanut Tinka-kirjat, tykkäsin kans. Taru Mäkisellä oli myös Ninna-sarja joka oli minusta vielä parempi :)

Vierailija
8/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavekaksoset! Vitsi olin ihan unohtanu nää! Tykkäsin ihan hulluna, mutta en kyllä enää muista juonesta yhtään mitään. Virkistäkää vähä?

Ja hei Sweet Valley High, anyone?! :D

Vierailija
9/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena-sarja oli yksi suosikeistani, luin sen nuorena monta kertaa ja jonkun kerran aikuisenakin. Se on kestänyt uskomattoman hyvin aikaa, vaikka monet asenteet ovatkin nykylukijalle raivostuttavan sovinnaisia.

Vierailija
10/10 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassiset tyttökirjat: Anna ja Runotyttö ja Pikku naisia jatko-osineen. Selja-sarja. Merja Otavan nuortenkirjat. Olen syntynyt -66.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi