Telian liittymistä ei voinut tänään soittaa edes hätäpuheluja!
Miksiköhän Telialla tuntuu usein olevan käyttäjiä haittaabia häiriöitä matkapuhelinverkossaan? On aika huolestuttavaa jos puhelin on niin käyttökelvoton että edes 112 ei onnistu..
Kommentit (11)
Sim-kortti irti niin voi soittaa 112.
Hätäkeskus antaa yksinkertaisen neuvon, miten hätätilanteista selvitään.
– Jos et hätätilanteessa saa yhteyttä hätänumeroon, kannattaa koittaa sim-kortin poistamista, hätäkeskus neuvoo.
Mietippä itseäsi vaikka jossain maantiellä pimeässä ja paniikkitilanne päällä ja henki vaarassa. Yritä siinä sitten vielä sim-korttia poistaa, kun pitää avata ohuella piikillä että saa korttikelkan ulos puhelimesta.
Ei hyvä.
Minulla on Telian liittymä, ja ainakin tavallinen puhelu toimi äsken normaalisti.
Varmaan sinne tukiasemille oltiin asentelemassa SÄPO:n vaikoiluohjelmistoja ja jotain meni pieleen...
Ladatkaa 112 -sovellus kännykkään, sieltä tuli tiedote tilanteesta. Sim-kortti pois, silloin hätäpuhelu voi onnistua koska ilman sim-korttia hätäpuhelu voi yhdistyä muidenkin operaattoreiden verkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Telian liittymä, ja ainakin tavallinen puhelu toimi äsken normaalisti.
Joo, mutta aiemmin päivällä oli puhelin ilman verkkoa ja töissä netti poikki.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä itseäsi vaikka jossain maantiellä pimeässä ja paniikkitilanne päällä ja henki vaarassa. Yritä siinä sitten vielä sim-korttia poistaa, kun pitää avata ohuella piikillä että saa korttikelkan ulos puhelimesta.
Ei hyvä.
Asiat on kuitenkin keskimäärin paremmin kuin "silloin ennen" kun ei ollu äly- eikä muitakaan puhelimia taskuissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvä.
Vinkki: pari paperiliitintä kolikoiden joukossa tai muussa sopivassa paikassa niin, että kulkevat aina mukana. Hyvä apu, jos tulee kiire poistaa SIM.
Selvästi painostavat vaihtamaan Telia Dotiin. Mulla Dot toiminut konkkoko päivän vaikka työkavereiden teliat tökki.
Entisestä parhaasta liittymästä on tullut epävarma varjo.