Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko psykoterapeutin kanssa olla ystävä vapaa-ajalla?

Vierailija
21.11.2019 |

?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin voi, jos se ei ole sun terapeuttisi. Oletettavasti niilläkin on seuraelämä, aivan kuten muillakin ammattiryhmillä.

Vierailija
2/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Hoitosuhteiden perussääntö on, että ystävät haetaan muualta, muuten ei tule mitään. Terapeutin tehtävä on samaan aikaan tukea ja antaa sopivaa vastusta. Tuo ei onnistu jos tilanne menee ystävyydeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tietenkään. Kannattaa myös muistaa, ettei terapeuttisi sinua kohtaan osoittama ystävällisyys ja jopa huolenpito kumpua terapeutin halusta olla ystäväsi, vaan siitä, että se kuuluu terapeutin ammattirooliin. 

Vierailija
4/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Vierailija
5/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavasti olen lähes samalla alalla itse ja törmään tämän tästä siihen, että ihmiset ystävyyden varjolla olettavat minun olevan maksuton 24/7-terapeutti heidän eri murheilleen. Ei näin!

Vierailija
6/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a.

Vierailija
7/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisi olla. En ymmärrä tuota joidenkin ihmisten outoa ajatusmallia että esm.

jos terapeutti on potilaan kanssa kaveria vapaa-ajalla niin että se terapeutti olisi siellä vapaa-ajalla terapeutin roolissa ja potilas potilaan. Ei. Jos kumpikin on järkeviä ihmisiä niin kumpikin osaa käyttäytyä sen mukaan.

Vierailija
8/8 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla. Se on aivan olennaisen tärkeää. Sen sijaan on täysin normaalia, että asiakkaat tästä haaveilevat, kuten myös seksisuhteesta. Mutta se olisi terapeutilta sen roolin hyväksikäyttöä ja lisäksi vielä asiakkaan rahojen viemistä ilman vastinetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi