Velattomuus
Onko täällä ketään muita jotka olette täysin velattomia? Tuntuu kuin maailma oli täynnä velkaisia ihmisiä, yrityksiä ja valtioita. Velka on minusta pelkkä taakka ja usein myös kallista maksettavaa. Rahaa jota ostetaan rahalla.
Kommentit (23)
Olen nettovelaton. Omaisuutta noin 500000 Euroa, velkaa 150000. Kevyt olo.
Mullakaan ei ole velaa. Vaikka haluaisin.
iPhone operaattorilta kuukausimaksulla, muuten velaton.
Voi, kun tuli niin sopivasti tuo kysely. Olen 58v. ja sain omakotitalon maksettua 3.11.2019. Ei enää velkaa ja saan vihdoinkin palkkani puhtaana käteen. Oli aika tiukkaa elämä yh. äitinä, mutta kaikesta selviää, jos jaksaa vain yrittää. Työ oli se, joka jaksoi kannattaa eteenpäin. Oli lapsellanikin kuitenkin kaikki tarpeellinen, vaikkei kaikkia saanutkaan. Nyt juhlitaan joulua!
Minä olen, mieheni saa ensi vuonna opintolainan maksettua loppuun, sitten 2021 puhelin on maksettu, ellei sitä ennen tilaa loppulaskua.
Minä olen velaton ja säästän rahaa. Olin kerran velkakierteessä, joka ahdisti aivan kamalasti. Isoilla muutoksilla elämässäni sain sen poikki ja päätin, ettei koskaan enää sitä ahdistusta.
Vasta 2030, nykymenolla. Jos silloinkaan, eiköhän tässä tule ostettua kalliimpi asunto vielä jossain vaiheessa.
Joskus haaveleilen, että olisin. Voisin tosissani suunnitella aikaisempaa eläkkeelle jäämistä, lähtisin lämpimään maahan pyörittämään jotain pienimuotoista paikallista yritystä.
Kesäkuusta alkaen velaton! Sain opintolainan maksetuksi. Työttömänä työtä etsin ja
asun vuokralla, kuljen julkisilla ja jalan.
Ei paljon nappaa lainatarjoukset ym. luotot. En osta edes luottokortilla velaksi, kunhan pidän hätävarana. Näinä vivuttamisen aikoina moni sanoo velattomuuden olevan typerää, mutta itse olen tyytyväinen asianlaitaan.
Velkaa miljoona mitta varallisuutta kaksi miljoonaa. Ilman velkaa ei olisi varallisuus näin nopeasti kasvanut. Ja kasvaa koko ajan lisää ja velka pienenee.
Olen ollut muutaman kuukauden täysin velaton ja kylläpä tuntuu hyvältä. En aio enää koskaan velkaantua.
Minusta on hyvä että on iso asuntovelka. Muuten hyvätuloinen mieheni tuhlaisi kaikki rahansa. Itse osaan säästää, ja on sama vaikka kaikki olisi osakkeissa, mutta tuo mies ei koskaan pystyisi siihen!
Ollut velaton jo 4 vuotta. Ja nettovelaton jo vuosikymmenen. Suosittelen!
Nettovelaton ja 2 erän jälkeen tammikuussa asuntolainaton.
Mulla on lainaa kakkoskodista ja autosta, tykkään mieluummin pitää reilun puskurin omissa näpeissä kuin olla velaton. Asuntoja vastaan saa halpaa kulutusluottoa pankista.
Velkaa miljoona mutta omaisuutta 20 miljoonaa
Minä en edes huomaa, että on velkaa. Sieltä se maksu menee tililtä automaattisesti.
Ei kyllä ole millään lailla taakka.
Ei ole tapana ollut ottaa velkaa koskaan mihinkään. Eli on meitä velan kammoksujia ja välttelijöitä muitakin. Enkä koe mistään jääneeni paitsi. Kerran oli par tonnia autolainaa kun ei saanut raavittua 5000e kerralla kasaan mutta ahdisti tuokin niin että maksoin parissa kuukaudessa pois tinkien sitten kaikesta muusta.
Teoriassa olen melkein velaton. Velkajärjestelystä on maksamatta 217e ja sekin johtuu vain puuttuvista tilisiirtolomakkeista.
olen velaton kun talo on jo maksettu. lähivuosina tulossa pikkuremontti ja olen säästänyt sitä varten ettei tarvitse ottaa lainaa. kyllä on kevyt olo.
Velaton!