Pärjäisitkö lankapuhelimilla?
Kännykät on lopulta aika uusi juttu. Mulle on helppoa olla välillä ilman mutta ois ihan kamalaa luopua KOKONAAN kun sillä tekee kaikkea muutakin! Vitsi kun on tottunut hyvään D:
Kommentit (7)
Kyllä pärjäsin. - Vaikka minulla on kännykkä, niin en silti nytkään tole tavoitettavissa ja puhelimella kiinni saatavissa 24 tuntia vuorokaudessa. Saattaa mennä toinenkin päivä, että ennätänvastaamaan mutta lopulta kuitenkin vastaan, jotain. Olen kyllä laittanut merkille, etteivät kaikki vastavuorosiesti viisti tai halua vastata minulle mitään, vaikka varmasti ovat huomanneet ja ja nähneet, että olen yrittänyt tavoitella. - Ehkä olen niin kauhea ja kamala ihmien sitten. - osa heistä kyllä soittaa silloin kun ovat vailla ja halukkaita saamaan minulta jotain. Mutta turha odottaa, että soittaisivat vain kysyäkseen tai vaihtaakseen kuulumisa; ellei kuulumisen vaihtona pidetä sitä, että puhuvay puolituntia omasta asiastaan ja sitten kysyvät apua tai tukea tai jotain, mitä tietävät minun mahdollisesti voivan antaa / kertoa, kiitos tai moite paljossa oma ammattini.
Lankapuhelin oli siitä parempi ettei aina ollut tavoitettavissa.
Joskus tuntuu, että se lankapuhelin oli monessa suhteessa parempi kuin kännykkä. Lankapuhelimen aikana kukaan ei olettanutkaan että olisin 24/7 tavoitettavissa. Jos nyt jää puheluun tai viestiin vastaaminen tunninkin päähän, vastapuoli olettaa mun olevan vähintäänkin sairaalassa, ellei jopa kuollut.
Tuntuu, että kaikki oli silloin jotenkin rennompaa. Nykyisen minuutti minuutilta -kommunikaation sijaan odoteltiin tietoa, tai kiireellisemmissä tapauksissa mentiin ihan paikanpäälle hoitamaan asiat kasvokkain.
En nyt tarkoita sitä, että "ennen oli parempaa kun hiihdettiin kolmimetrisillä metsäsuksilla kouluun vastamäkeen ja -tuuleen kesät talvet ja ainoa lelu oli lego patterin välissä", vaan sitä että maailma ympärillä kävi hitaammalla, joten monet asiat pystyi itsekin ottamaan rennommin.
Mulla ei kännykkä ole useimmiten mukana, joten sen puolesta.
Mutta rahan vuoksi kännykkä on paljon parempi, mulla ei ole sitä niin paljoa että voisi soittamalla pitää yhteyttä/hoitaa asioita, ja lankaliittymän kuukausimaksukin aikoinaan nousi kestämättömäksi.
Tosin niin teki jo kännykänkin, joten siirryin jo prepaidiin.
Lankapuhelin oli mahtava juttu, ei tarvinnut olla tavoitettavissa kuin kotona ollessaan jos silloinkaan. Eikä ollut hajuakaan siitä onko joku yriittänyt tavoitella ja montako kertaa.
Uskon että tulevaisuuden trendi tulee olemaan lankapuhelinta imitoivat puhelimet. Eli vaikka ne olisivat mukanakin niin ne eivät ole tavoitettavissa jos niin haluaa eikä yhteydenottoyrityksiä näytetä. Toki puhelimen voi nytkin laittaa esimerkiksi lentotilaan, mutta kohta varmaan myös lankapuhelintilaan jossa nimetään paikka joka on 'koti' ja puhelin on tavoitettavissa vain siellä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että se lankapuhelin oli monessa suhteessa parempi kuin kännykkä. Lankapuhelimen aikana kukaan ei olettanutkaan että olisin 24/7 tavoitettavissa. Jos nyt jää puheluun tai viestiin vastaaminen tunninkin päähän, vastapuoli olettaa mun olevan vähintäänkin sairaalassa, ellei jopa kuollut.
Tuntuu, että kaikki oli silloin jotenkin rennompaa. Nykyisen minuutti minuutilta -kommunikaation sijaan odoteltiin tietoa, tai kiireellisemmissä tapauksissa mentiin ihan paikanpäälle hoitamaan asiat kasvokkain.
En nyt tarkoita sitä, että "ennen oli parempaa kun hiihdettiin kolmimetrisillä metsäsuksilla kouluun vastamäkeen ja -tuuleen kesät talvet ja ainoa lelu oli lego patterin välissä", vaan sitä että maailma ympärillä kävi hitaammalla, joten monet asiat pystyi itsekin ottamaan rennommin.
Kukaan ei oleta saavansa minua heti kännykällä kiinni, koska en ole koko ajan tavoitettavissa.
Itse te päätätte miten toimitte.
No mobiilinetti on todella tullut tärkeäksi, samoin maksuttomat puhelut mesen kautta ympäri maailmaa.
Pakosta toki pärjäisin, olen sitä sukupolvea.