Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kirjailija Veijo Baltzar on vangittu epäiltynä törkeästä ihmiskaupasta

Vierailija
21.11.2019 |

ELSINGIN käräjäoikeus on vanginnut torstaina kirjailija Veijo Baltzarin todennäköisin syin epäiltynä törkeästä ihmiskaupasta. Vangitsemisistunto järjestettiin torstaiaamuna.

Törkeän ihmiskaupan epäillään tapahtuneen tammikuun 2016 ja syyskuun lopun 2019 välisenä aikana Helsingissä ja Tammisaaressa.
hs.fi/kotimaa/art-2000006316103.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=5a1173b8492d71556bb26ec5eaa65cbd

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Louhimies lahdattiin ja suolistettiin me too- naisten tahoilta ja julkisesti nöyryytettiin, mutta kuin yhteisen omertan vannoneet ovat nyt naiset. Se on se ”toiseus”, Aku oli valkoinen heteromies, joten lyödä sai ja lujaa.

Vierailija
62/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kyseisen miehen toimintaa jo 90-luvun puolivälissä. Ihmetteli moni muukin. Aika oli toinen ja jäi ihmettelyn tasolle. Eipä sitten ollutkaan yksittäistapaus, todella karmivaa. Onneksi sentään toimintansa nyt nousi esiin ja uskon, että löytyy kymmenittäin uusia uhreja nyt, kun asia on esillä. Saanut jatkaa toimintaansa vapaasti näköjään yli 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tässähän on ollut ongelmana se ettei kukaan ole vuosiin ottanut vakavasti koko Baltzaria, avustuksia on tullut vähemmän ja nekin ”rutiininomaisesti”. Ketään ei ole enää kiinnostanut viime vuosina tää äijä tekemisineen. Tiedän jengillä olleen myös käsitys että se olisi rauhoittunut noista tyttöjutuista ja lisäksi hänen avustajansa on ollut tosi fiksu ja vakuuttava, että kaikki on ajatelleet että mitään pahaa ei ole meneillään.”

Olen nyt keskustellut yv:nä usean ihmisen kanssa tästä ja tuo on kuvakaappaus erään tunnetun poliitikon viestistä jonka on lähettänyt x:lle, mutta x jakoi sen erääseen ryhmään josta y lähetti sen toiseen ryhmään jossa olen. Kerron kun kuulen lisää.

Vierailija
64/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas demareiden lemmikki. Tuntuu osuvan aina ko.puolueeseen

viimeaikaiset skandaalit. Sattumaa? Varmaan heilutellut rasistikorttia,

mutta eivät rikokset muuksi muutu, on minkävärinen tahansa.

Vierailija
65/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vaimoa sillä on ollut? Minkä nimisiä? Yritin etsiä ja ei löydy oikein mitään.

Vierailija
66/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vaimoa sillä on ollut? Minkä nimisiä? Yritin etsiä ja ei löydy oikein mitään.

Ihmeen vähän löytyy tietoa tästä tyypistä, lähinnä ihan jotain uutta ja omat nettisivut. Jos on kerta 60-luvulta lähtien ollu julkisuudessa (silloin kirjoitti ekan kirjan). Luulis esim. Elävästä arkistosta tms. löytyvän hänen vanhoja haastatteluja. Ilmeisesti 12 sisarusta, näistäkään ei kai mitään mainintaa julkisuudessa tai entisistä vaimoista. Ja joo en tienny paljoo tyypistä mitään ennen tätä kohua, nimen ja ulkonäon jotenkin muistin.

Vierailija
67/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella Mercedes Bentson laulu nimeltä Clare Quilty :)

Mercedes Bentso oli tänään laittanut instastoryihin vikan kappaleen tästä biisistä. Selvästi siis sama tapaus. Jotain äänityksiä vissiin on, kirjassakin mainitsi siitä. Onneksi nämä paljastuu. Hyi helvetti miten oksettava ukko.

”Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin

Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin

Jos Marilyn olis vielä elossa

Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan

Every girl needs a da-da-daddy

Mut sä voisit olla mun isoisäni

En mä ajatellut silloin ikääsi

Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin

Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden

Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden

Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot

Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo

'You're guilty, niinkuin Clare Quilty

Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin

You're guilty, niinkuin Clare Quilty

Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa

Clare Quilty'

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta

Annoit mulle yhden päärooleista

Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja

Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja

Kun mä luin sun kirjoja

En olis uskonut milloinkaan

Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia

En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia

Pyysit mut viikonlopuks kartanoos

Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon

Aloitit sen jo automatkalla

Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan

Sun silmissä olin niin viaton ja liaton

Illalla raahasin oven eteen pianon

Lights, camera, acción

Mä päätin, että show must go on

Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini

Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin

Mul oli ruutuhame ja letit

Sä pyysit mua vierellesi petiin

Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian

Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit

'Tää näytelmä on tässä', päätin, kun mä ulos juoksin

En vastannut sun puheluihin enää koskaan

Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa

Sä et tehnytkään musta Marilynii

Mut mul on vieläkin susta äänityksii

Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?

Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/”

Vierailija
68/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, taitaa Bentso olla tuo Hesarin haastattelema "Lumi".

Harmittaa kyllä, että demareissa on oltu näin sinisilmäisiä. Kohua kohun perään ja kaikki tämä sataa ennen kaikkea persujen laariin.

Vierailija
69/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho no kyl voi hyvin epäillä että sanoitukset kertoo tuosta tapauksesta. Miks hän ei ole julkisesti tuonut esille Veijon nimeä?

Vierailija
70/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteln kyllä, myös kovasti, miten vanhemmat ovat päästäneet 15-16 vuotiaita tyttäriään hengailemaan kyseisen miehen luokse. Kai vanhemmillakin, jonkinlainen vastuu alaikäisistä lapsistaan pitäisinolla!

Vierailija
71/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella Mercedes Bentson laulu nimeltä Clare Quilty :)

Mercedes Bentso oli tänään laittanut instastoryihin vikan kappaleen tästä biisistä. Selvästi siis sama tapaus. Jotain äänityksiä vissiin on, kirjassakin mainitsi siitä. Onneksi nämä paljastuu. Hyi helvetti miten oksettava ukko.

”Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin

Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin

Jos Marilyn olis vielä elossa

Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan

Every girl needs a da-da-daddy

Mut sä voisit olla mun isoisäni

En mä ajatellut silloin ikääsi

Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin

Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden

Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden

Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot

Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo

'You're guilty, niinkuin Clare Quilty

Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin

Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa

Clare Quilty'

Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta

Annoit mulle yhden päärooleista

Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja

Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta

Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja

Kun mä luin sun kirjoja

En olis uskonut milloinkaan

Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja

Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia

En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia

Pyysit mut viikonlopuks kartanoos

Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon

Aloitit sen jo automatkalla

Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan

Sun silmissä olin niin viaton ja liaton

Illalla raahasin oven eteen pianon

Lights, camera, acción

Mä päätin, että show must go on

Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini

Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin

Mul oli ruutuhame ja letit

Sä pyysit mua vierellesi petiin

Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian

Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia

Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit

'Tää näytelmä on tässä', päätin, kun mä ulos juoksin

En vastannut sun puheluihin enää koskaan

Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa

Sä et tehnytkään musta Marilynii

Mut mul on vieläkin susta äänityksii

Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?

Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/”

Jep. Selvä juttu tämän perusteella. Aika hyvät sanat muuten.

Vierailija
72/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mercedes. Kaikki sympatiat ovat sinun puolellasi.

Vierailija
73/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kummastelin, kun ei tästä suuresta kulttuurivaikuttajasta löydy henkilöhistoriaa siis perhetietoja.

Eri keskusteluista oon löytänyt tietoja, et avioliittoja ollut useampia. Joku suomenruotsalainen nuorena, (hammas)lääkärivaimon kanssa 3 lasta ( kaiketi Kasimir, Dimitri ja Carmen). Tosi nuori (18?) vastanäyttelijänsä, joka eron jälkeen haki lähestymiskieltoa ja kertoi väkivallasta suhteessa. Sit on ollut vielä joku museonainen.

Vierailija
74/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto kuuli Baltzarin käytöksestä vuosi sitten"

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006319418.html

Tiesittekö, että tämä Vihreiden Alanko-Kahiluoto on kunnostautunut poliitikkona lähinnä erilaisten irtopisteiden keräilyssä ja hurskastelussa. Noh, lienee enemmänkin kuin ironista, että kun hänellä oli tilaisuus tehdä oikeasti jotain merkityksellistä ja ihmisiä auttavaa *hän ei tehnyt yhtään mitään*.

Vierailija
75/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen vähän löytyy tietoa tästä tyypistä, lähinnä ihan jotain uutta ja omat nettisivut. Jos on kerta 60-luvulta lähtien ollu julkisuudessa (silloin kirjoitti ekan kirjan). Luulis esim. Elävästä arkistosta tms. löytyvän hänen vanhoja haastatteluja. Ilmeisesti 12 sisarusta, näistäkään ei kai mitään mainintaa julkisuudessa tai entisistä vaimoista. Ja joo en tienny paljoo tyypistä mitään ennen tätä kohua, nimen ja ulkonäon jotenkin muistin.

Siis jossain oli, että viimesin vaimo oli joku noista tytöistä eli suhde alkanut alaikäisenä ja sitten naimisiin. Hitto kun löytäisi jostain tarkempia tietoja.

Casimrin äiti on hammaslääkäri ja niillä on 3 lasta. Sitten joku museoliitossa tai virastossa työskennellyt ja sitten tämä tyttönen.

Vierailija
76/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kummastelin, kun ei tästä suuresta kulttuurivaikuttajasta löydy henkilöhistoriaa siis perhetietoja.

Eri keskusteluista oon löytänyt tietoja, et avioliittoja ollut useampia. Joku suomenruotsalainen nuorena, (hammas)lääkärivaimon kanssa 3 lasta ( kaiketi Kasimir, Dimitri ja Carmen). Tosi nuori (18?) vastanäyttelijänsä, joka eron jälkeen haki lähestymiskieltoa ja kertoi väkivallasta suhteessa. Sit on ollut vielä joku museonainen.

No samat sain minä googlattua. Minfossa taisi olla jotain tietoja.

Vierailija
77/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo katsokaa minfon ketju.

Vierailija
78/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös, miten tuollaisilla teatterihommilla ja muulla pystyy maksamaan tuollaisen ökytalon. Kirjailijana Suomessa harva tienaa muuta kuin kahvirahat. Ja tuskin on mikään perijäkään. Eli millähän talo on maksettu?

Vierailija
79/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit lukea ensit tosiasiat, ettei tarvi täällä kysellä. Ei riitä palstatila selvitykseen kysymykseesi. Eiks ollu joku pomo?

Vierailija
80/90 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme teinejä, kun kaverini oli Savonlinnan taidelukiossa. Siellä käydessä Baltzar houkutteli meitä talolleen juhliin. Olisi alkoa, aikuista seuraa ja yöpaikka tietty. Silloin jo soi hälytyskellot ja kovaa, emme menneet.

Samoihin aikoihin hän seurusteli hyvin julkisesti ja näkyvästi ala-ikäisen taidelukiolaisen kanssa ja kaikki sen tiesivät. Ihmettelen suuresti, mikseivät aikuiset silloinkaan puuttuneet asiaan. Onko katsottu sormien läpi myös sen takia, että kuuluu vähemmistöön? Keneltäkään ei saisi sallia tuollaista millään syyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä