Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen M-kokoinen nainen, naapurin nainen sanoi lapselleni "ai tarkoitat sitä isoa tätiä"

Vierailija
20.11.2019 |

Olen 168cm/66kg olen hoikka, tiimalasivartaloinen ja muutenkin kiinteä ja käytän vaatteissa pääosin kokoa M (paitsi kauluspaidat joihin tarvitsisi isomman)

Mikäpä siinä sitten, että olen näillä mitoilla "iso"

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, tuskin sinusta puhui? Miksi sanoisi lapsellesi sinua tädiksi?

Vierailija
2/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pieniluinen ja lyhyt, sinä rotevampi ja pitempi? Ei kuitenkaan sanonut sinua lihavaksi.

Ei varmaankaan tarkoittanut pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää naapurilta -- ja tämä on varmaan törkeää minulta, mutta miten joku voi olla "hoikka" kun paino on jonkun 2-3kg päästä ylipainosta? Ja vaatekoko ei kyllä kerro paljon mitään nykyään.

Vierailija
4/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika isolta kyllä tuolla painolla kuulostat.

Vierailija
5/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen xl-täti naapurista Sirpa, terve!

Vierailija
6/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ole "iso täti" suhteessa naapurin lapseen. Aivan kuten naapurissa asuva mies olisi "iso setä".  Eikös lapsille puhuta joskus tuolla lailla vieraista ihmisistä kuten samaan aikaan ruokakaupassa olevista ihmistä.

Vierailija
7/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika väljän mallisia M-kokoja. Itse painan kilon verran enemmän ja käytän XL- ja L-kokoisia vaatteita.

Pituus 170 cm. Enkä ole hoikka.

Vierailija
8/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeää naapurilta -- ja tämä on varmaan törkeää minulta, mutta miten joku voi olla "hoikka" kun paino on jonkun 2-3kg päästä ylipainosta? Ja vaatekoko ei kyllä kerro paljon mitään nykyään.

No aika monellakin tapaa:

Esim.

Tiimalasivartalo

Treenattu/lihaksikas vartalo

Valtavat rinnat

Jne.

Ja hlön paino ei kyllä ole 2-3kg päästä ylipainosta. Sinun on aika opetella laskemaan paino-indeksi.

Ja tuo ei ole semmoinen paino, josta kukaan huutelisi kadulla nähdessään ja toteaisi lihavaksi. Olen about samankokoinen ja kaikki pitävät hoikkana (tiimalasi), vaikka olen sanonut että ihan normaalipainoinen oon.

Ja vaikka jollakin ois 100kg ylipainoa, ei ole kenenkään tehtävä huudella isoksi tädiksi.

AP, oliko sulla korkeakorkoiset kengät jalassa 168cm voi näyttää talvikoroilla jo suht pitkältä...? Jos tarkoitti sitä tai sekoitti sinut johonkin toiseen?

Vierailija
9/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanakka täti.

Vierailija
10/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Ehkä "iso" tarkoitti ikää?

Vierailija
11/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua näitä läskittelyitä taas ollenkaan. Olen itse 170/60 ja käytän S kokoa. Juoksen ja liikun paljon ja olen olemukseltani hyvin hoikka. Juuri hedelmöityshoidossa ollessani lääkäri sanoi vatsan päältä ultratessaan että ”rakko näkyy tosi hyvin, sinulla onkin kyllä niin niukat vatsanpeitteet”.

En usko pätkääkään että aloittaja on XL kokoa.

Vierailija
12/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun verrattuna olet "iso täti". Olen 159cm. 50kg. Vaatekoko 32 tai XS.

Vierailija
13/50 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika väljän mallisia M-kokoja. Itse painan kilon verran enemmän ja käytän XL- ja L-kokoisia vaatteita.

Pituus 170 cm. Enkä ole hoikka.

Mä taas olen 166cm tiimalasi ja about saman painoinen. Käytän M ja jopa S-kokoisia vaatteita.

L ja XL ei todellakaan näytä hyvältä päällä.. ovat telttoja.

Koittakaa ymmärtää että peili ja joskus vaatekoko on parempi mittari kuin joku kg-määrä tai pituus. Ihmisten rasvaprosentti ja lihaksikkuus vaihtelee ja etenkin jojo-laihduttajilla rasvasolut ovat isompia jolloin pienikin lihominen saa näyttämään lihavammalta.

Mulla ei edes vaatekoot pienetyneet kuin 2 kokoa kun laihdutin yli 20kg vuosia sitten.. joillakin pienenee vaatekoko ja mitat hirveästi pienelläkin laihdutuksella.

Vierailija
14/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Tiimalasivartalo

Valtavat rinnat

Jne.

Ja hlön paino ei kyllä ole 2-3kg päästä ylipainosta. Sinun on aika opetella laskemaan paino-indeksi.

Ja tuo ei ole semmoinen paino, josta kukaan huutelisi kadulla nähdessään ja toteaisi lihavaksi. Olen about samankokoinen ja kaikki pitävät hoikkana (tiimalasi), vaikka olen sanonut että ihan normaalipainoinen oon.

Ja vaikka jollakin ois 100kg ylipainoa, ei ole kenenkään tehtävä huudella isoksi tädiksi.

Jaa, meidän määritelmät hoikkuudelle taitavat erota aikalailla. Minulle se ei tarkoita pelkästään sitä että ei ole ylipainon puolella.

No anteeksi vaan ihan kauheasti että nopea arvioni heitti peräti kahdella kilolla. En satu olemaan terveydenhoitaja tms joten minulle riittää ihan hyvin että tiedän mikä on itselleni terveellinen paino. Olen itse tasan 170cm ja tunsin oloni kauheaksi pullukaksi kun pahimmillani painoin 65kg -- toki silloinkin jotkut vielä sanoivat minua "tikuksi" jne, mutta yli puolet suomalaisista taitavatkin olla nykyään ylipainoisia, joten en kauheasti luota muiden arvioihin kun kyse on painostani.

"Ja vaikka jollakin ois 100kg ylipainoa, ei ole kenenkään tehtävä huudella isoksi tädiksi."

Olen tietenkin eri mieltä tästä, juuri siksi varmaan kirjoitinkin "törkeää naapurilta". /s

Tosin naapuri saattoi ihan hyvin tarkoittaa isolla "aikuista" kun puhui pienelle lapselle.

Vierailija
15/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alle 70 kiloiset naiset ovat hoikkia, jos eivät ole ihan kääpiöitä.  Pitäähän naisessa sentään pylly olla.  Mikä maailmassa oikein on vikana?  Kysyy mies 56v.

Vierailija
16/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa naapuri olla muutenkin erikoinen jos kutsuu sua lapselles tädiksi, ja puhuu kuin et olis paikalla vaikka olit kuulemassa keskustelun.

Vierailija
17/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.

Tiimalasivartalo

Valtavat rinnat

Jne.

Jaa, meidän määritelmät hoikkuudelle taitavat erota aikalailla. Minulle se ei tarkoita pelkästään sitä että ei ole ylipainon puolella.

No anteeksi vaan ihan kauheasti että nopea arvioni heitti peräti kahdella kilolla. En satu olemaan terveydenhoitaja tms joten minulle riittää ihan hyvin että tiedän mikä on itselleni terveellinen paino. Olen itse tasan 170cm ja tunsin oloni kauheaksi pullukaksi kun pahimmillani painoin 65kg -- toki silloinkin jotkut vielä sanoivat minua "tikuksi" jne, mutta yli puolet suomalaisista taitavatkin olla nykyään ylipainoisia, joten en kauheasti luota muiden arvioihin kun kyse on painostani.

"Ja vaikka jollakin ois 100kg ylipainoa, ei ole kenenkään tehtävä huudella isoksi tädiksi."

Olen tietenkin eri mieltä tästä, juuri siksi varmaan kirjoitinkin "törkeää naapurilta". /s

Tosin naapuri saattoi ihan hyvin tarkoittaa isolla "aikuista" kun puhui pienelle lapselle.

No ehkä sinä oletkin pullukko tuossa painossa? Sehän riippuu myös ruumiinrakenteesta. Esim. jos rasva kertyy vatsaan, niin varmasti onkin helpommin pullukka. Esim. mulla rasva kertyy ensisijaisesti reisiin ja p erseeseen, joten en missään nimessä ole pullukka painossa 65 kg (olen 169 cm pitkä). Mulla on hoikat kädet ja jalat ja kapea vyötärö, joten pullukkuus on kyllä kaukana.

Vierailija
18/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naapuri käytti noita termejä tarkoituksella. Monet äidit kun puhuvat lapsilleen muista naisista typerästi termillä täti, vaikka nainen ei olisi lapselle sukua. Ehkä hän halusi herätellä lapsen äitiä puhuttelemaan ihmisiä oikein.

Vierailija
19/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole hoikka noilla mitoilla, mutta et kyllä mikään iso tätikään. Ellet sitten ole lihaksikas. 

Vierailija
20/50 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selvästi liikuntaa harrastamattomia mammoja, jotka eivät voi ymmärtää, että "lihas painaa mutta ei lihota" niin kuin läski. Treenattu, lähes rasvaton vartalo painaa hyvinkin enemmän kuin laihaläskin löllöt.

Kuulosta myös siltä, että ap:llä on joko leveät hartiat tai isohkot rinnat, tai molemmat.

Tämä voi antaa vaikutelman "isoudesta".