Sori postilakkolaiset - lopetin kaiken paperipostin
En tarvitse paperipostia ja laatikkojakelua enää mihinkään. Kesti aika kauan tajuta, että sähköiset näköislehdet onkin itse asiassa hyvä juttu. Laskut verkkopankkiin, muu posti OmaPostiin. En ole viikkoihin enää käynyt postilaatikolla ja vapauttava tunne, ettei tarvitse enää kyttäillä tuleeko jotain laatikkoon vai ei.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi laittaa liittoon päivärahahakemus.
En osaa laittaa sähköisesti, joten taitaa jäädä sovellettu saamatta ;(Isä tai äiti auttaa kyllä. Tai naapurin mummo.
Mä olen itse jo lähes mummoikäinen. Siksi mä en osaakaan.
Mutta palstan käyttö ja hymiöt onnistuva?
Voisiko uskoa että vanhatkin ihmiset käyttävät hyymiöitä! Totta se on!
...ttu näitä nykynuoria, jotka luulevat olevansa ainoita netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa laittaa sähköisesti, joten taitaa jäädä sovellettu saamatta ;(Isä tai äiti auttaa kyllä. Tai naapurin mummo.
En osaa laittaa niitä liitteitä siihen hakemukseen. Osaanhan mä tietysti kirjoittaa ja hymiöt laittaa😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37v. Tosi teinix, eikös joo?
Vierailija kirjoitti:
Ja paketitkin viet omalla koulutetulla pakettikyyhkylläsi perille.
Posti ei ole ainoa vaihtoehto.
Postilakia voisi ihan hyvin päivittää. Ei ole mitään tarvetta nykyään jakaa postia kuin kerran viikossa. 1/3 postin väestä pihalleja loppujen palkka voidaan pitää nykyisellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
37v. Tosi teinix, eikös joo?
Kädetön 57v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun työt vähenevät Suomesta. Kohta ei kenenkään tarvitse tehdä töitä. Ihanaa<3
voisin sanoa että tää on ihan postin työntekijöiden oma vika, eivät lakkoilisi.
Miksi et itse luovuta 1/3 palkastasi pois?
olen jo osa-aikanen työntekijä minimipalkalla,
koska olen opiskelija. en vaadi isoa palkkaa työstä, johon ei tarvitse koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Postilakia voisi ihan hyvin päivittää. Ei ole mitään tarvetta nykyään jakaa postia kuin kerran viikossa. 1/3 postin väestä pihalleja loppujen palkka voidaan pitää nykyisellään.
Pakettitoimitukset yksityisille asiakkaille vaativat rutkasti parantamisen varaa. Mitä iloa on maksaa kotiinkuljetuksesta, jos laatikkoon tuodaan vain lappu, missä kehotetaan hakemaan lähimmästä konttorista? Ei kai jumalauta kukaan sitä kuljetusta ostaisi jos pääsisi hakemaan suoraan konttorilta itse?
V*tun nerokasta.
Miten hoidat postissa tulleet alkuperäiset sopimuspaperit allekirjoitettuna takaisin lähettäjälle?
postipate kirjoitti:
Hyvä! Kevennät meidän työtaakkaamme. Kiitos.
Täältä olisi lakon päätteeksi tulossa 25 joulukorttia ja eiköhän tuo postcrossing-harrastuskin jatku sitten 10-20 kortin kuukausivauhtia. :)
postipate kirjoitti:
Mutta vaikka työt näin vähenee ja työnantajanne tulot vähenee, niin edellytätte oman palkkanne säilyvän ennallaan. Onko yhtälö mielestäsi tasapainossa?
Kannattaisi monen postilaisen havaita työn ja palkkatason sulavan alta työtehtävissä johon ei vaadita koulutusta ja minkä voi kuka tahansa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta 2x kovapalkkaisia turhia pomoja kuten Paateron mallissa?
Vierailija kirjoitti:
postipate kirjoitti:
Mutta vaikka työt näin vähenee ja työnantajanne tulot vähenee, niin edellytätte oman palkkanne säilyvän ennallaan. Onko yhtälö mielestäsi tasapainossa?
Johto tässä on syönyt pahasti kuormasta eikä lattiataso.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi monen postilaisen havaita työn ja palkkatason sulavan alta työtehtävissä johon ei vaadita koulutusta ja minkä voi kuka tahansa tehdä.
Miksi ahtaajille sitten maksetaan lääkärien palkkaa?
Kaikki on kiinni liitosta.
Kaikki ostamani tuotteet ovat jo jonkun aikaa tulleet muun kuin postin kuljettamana.
Laskut tulevat nettipankkiin tai sähköpostilla.
Lehtien jutut ovat niin luokattoman huonolaatuista toimittamista, että olen aikaa sitten lakannut tilaamasta paperilehteä. En lue myöskään näköispainosta, koska esim Aamulehti on sisällöltään kuin mikäkin roskalehti.
Postikortteja ym en ole lähettänyt kymmeneen vuoteen, tekstareita vain ja nykyään kuvia wa:lla.
Minäkin karsinut kaiken mahdollisen. En anna rahojani kellekkään kun ollaan niin kykenemättömiä kaikkeen.
Suomi voisi olla paratiisi jos hyvää tahtoa löytyisi.
Ap ei tajua että firmat kuitenkin tahtoo lähettää mainosroskaa, halusi ap sitä tai ei.
Haluatko suomalaisen duunarin olevan halpatyöntekijä, jota heitetään TES istä toiseen miten vain saadaan halvin tessi, kuin kuoriämpäriä
minä olen yrittänyt aktiivisesti eroon paperipostista jo 15 vuotta.