Ketipinor unettomuuteen
Voiko Ketipinoria käyttää myös unettomuuden hoitoon?
Kommentit (42)
41, minulla myös Mirtsa lihotti, olin niin väsynyt etten jaksanut liikkua ja teki kokojan mieli hiilaripitoista ruokaa. Nukuin kuin tukki ja olisin varmaan helposti nukkunut vaikka 24 tuntia jos olisi ollut mahdollista. Ja ne levottomat jalat voi luoja.... Samaan aikaan nukuttaa mutta jalat vispaa. Minulla työterveyden kautta yksityisellä kirjoitti sitä Ketiä ja tuntui että kirjoittaisi vaikka maailman tappiin ja vaikka kuinka isoja annoksia.
En myöskään oikeasti ymmärrä sitä että jotkut lääkärit kirjoittavat jo valmiiksi ihan järkyttävän isoja annoksia, siis tarkoitan reseptejä. Menin pameja hakemaan ja sain jonkun mega bagin. Olin vielä sanonut että 10 tablettia riittää tyyliin vuodeksi koska otan vain jos niin kova ahdistus että tuntuu kuin sekoaisi. Muutenkin jännä että olen unettomuus-masennus-ahdistuneisuus historiassa törmännyt melkein vain lääkäreihin jotka innoissaan kirjoittavat reseptejä. Joskus ihan kysyvät mitä haluan. Olen ajatellut että missähän raja menee jos pyytäisi jotain aivan älytöntä 😄 Mutta vakavasti ottaen, itse en jää mihinkään koukkuun mutta monelle varmaan tosi iso riski jos helposti määrätään ja ihan järkyttävän isoja satseja.
[melko pieniä annoksia. Olisi mielenkiintoista tietää onko kellään muulla ollut noita vauhdikkaita seikkailu unia sen kanssa?[/quote]
Minulla taas päinvastoin: mirtazapinilla näin elokuvamaisia unia. Se oli hyvä uneen mutta lihoin aina 5 kg kerralla kuurin aloitettuani. Kahteen otteeseen kokeilin, välissä muutama vuosi. Vieläkin on kiloja niistä, vaikka otinkin tosi pieniä annoksia, puolet tai jopa neljäsosa 15 millistä.
Ketiä mulle on määrätty 25 mg, useimmiten puraisen sen puoliksi niin kuin joku tuolla ylempänä teki. Nukun aika hyvin mutta stressin ollessa päällä heräilen aamuyöstä, otan silloin pienen murun zopinoxia, että saan nukuttua vielä pari tuntia aamuun asti.
Nyt mennyt noin vuosi. Olin joskus aiemmin saanut lyhyen aikaa ketipinoria ja totesin sen sopivan mulle. En tiedä missä ketipinoria jaetaan helposti mutta ei ne ainakaan helsingin työterveydessä sitä kovin auliisti jakele. Sain aika kauan vakuuttaa lääkäriä että keti sopii mulle. Mirtaa kyllä olis tarjonnut mielellään melatoniinin lisäksi.
Melatoniini (circadin esim.) aiheuttaa lähinnä vitutusta kun ei auta yhtään.