Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor unettomuuteen

Vierailija
20.11.2019 |

Voiko Ketipinoria käyttää myös unettomuuden hoitoon?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä siihen määrätään. Mutta varaudu seuraavan päivän zombiuteen

Vierailija
2/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää. Joillekin sopii, toisille ei. Ihan niin kuin kaikki muutkin lääkkeet. Jos ei sovi, lääkkeen voi lopettaa. Tuota zombiutta ei siis tule kaikille ja minusta sillä on ihan turha pelotella, varsinkin, jos annokset ovat pieniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella? Eikö se olekaan Psykoosilääke?

Vierailija
4/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoilla annoksilla psykoosilääke, pieniä annoksia käytetään mm. unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen. Samalla tavalla kuin esim. mirtatsapiinia (masennuslääke) käytetään unettomuuteen, vaikkei lääke varsinaisesti ole siihen tarkoitettu. Muitakin esimerkkejä varmasti on.

Vierailija
5/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä kuten monia muitakin psyykelääkkeitä. Sivu- ja vieroitusoireet kannattaa miettiä kunnolla läpi haluaako niihin sitten lähteä. Taitaa kaikki nuo voida aihettaa mm masennusta.

Vierailija
6/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskis, eroon päässyt

Vierailija
7/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisiä lääkkeitä en suosittelisi.. Itsellä ollut joskus käytössä masennuksen hoitoon ja ne tuntuivat vaan lisäävän masennusta. Tuttavallani oli määrätty unettomuuteen ja hän otti yliannostuksen niitä, menetti henkensä. Myös isäni on ottanut kyseistä lääkettä liikaa ja oli hiuskarvan varassa että henki säilyi. Lääkkeen puoliintumisaika on hyvä ottaa huomioon (tarvitsee nielemisen jälkeen tietyn aikaa että poistuu elimistöstä) muutoin olo saattaa olla tokkurainen ja entistä väsyneempi. Noita määrätään aika helpolla ja kevyin perustein. Itseltäni eräs lääkäri on ihan kysynytkin että haluatko että kirjoitan niitä lisää

Vierailija
8/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt unilääkkeenä 2 vuotta (määrätty tosin alunperin ahdistukseen). En käytännössä pysty nukkumaan ilman. Jos en saa nukuttua tarpeeksi lääkkeen oton jälkeen (>8h), menee seuraava päivä hieman tokkurassa. Olen kyllä pyrkinyt pienentämään annosta, mutta lääkettä on vaikea jakaa. 

Vierailija
9/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä puoskarit määrää ja jos haluat lihoa, saada metabolisen oireyhtymän, rasvamaksan ja tuhota aivosi niin siitä vaan, mutta en suosittelisi syömään antipsykootteja nukkumiseen. 

Vierailija
10/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis vuotta käytin nukkumiseen. Aina väsynyt olo oli. Hirveet vieksut oli monta viikkoa ku lopetin. Ei enää ikinä. Mielummin vaik valvon.

Vierailija
11/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoilla annoksilla psykoosilääke, pieniä annoksia käytetään mm. unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen. Samalla tavalla kuin esim. mirtatsapiinia (masennuslääke) käytetään unettomuuteen, vaikkei lääke varsinaisesti ole siihen tarkoitettu. Muitakin esimerkkejä varmasti on.

Niin, psykoosilääkkeiden määrääminen unettomuuteen on puoskarointia: valitettavan yleistä nykyisin, muttei yhtään sen vähempää puoskarointia.

Vierailija
12/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt unilääkkeenä 2 vuotta (määrätty tosin alunperin ahdistukseen). En käytännössä pysty nukkumaan ilman. Jos en saa nukuttua tarpeeksi lääkkeen oton jälkeen (>8h), menee seuraava päivä hieman tokkurassa. Olen kyllä pyrkinyt pienentämään annosta, mutta lääkettä on vaikea jakaa. 

Itse en nuku perinteisillä nukahtamislääkkeillä, vaan olen kuulemma ihan tokkurassa ja puuhailen omiani, mies löysi yöllä kun tungin kattiloita uuniin...

Siksi kysymys Ketipinorista. Vaikeasta unettomuudesta ja kiputiloista kärsin.

Ap.

Vierailija
13/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en nuku perinteisillä nukahtamislääkkeillä, vaan olen kuulemma ihan tokkurassa ja puuhailen omiani, mies löysi yöllä kun tungin kattiloita uuniin...

Siksi kysymys Ketipinorista. Vaikeasta unettomuudesta ja kiputiloista kärsin.

Ap.

Neurolepti ei nosta kipukynnystä. Miten esim.Triptyl tai Klotriptyl ( mukana pieni annos bentzoa), esim.10-20 mg/iltaisin, auttaa uneen ja nostaa kipukynnystä ( kuten kaikki masennuslääkkeet). Masennukseen toki sitten käytetään aivan eri annoksella,

Vierailija
14/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, joka tulee neurolepteistä on aivan erilaista kuin perinteisten unilääkkeiden aiheuttama. Se lamauttaa epämiellyttävällä tavalla. Tuntuu, kuin olisi hereillä, mutta keho nukkuu. Lääke aiheutti itselleni myös levottomat jalat, minkä takia en sitten pystynytkään kunnolla nukkumaan, vaikka se oli univaikeuksien takia määrätty. Pitkäaikaisvaikutuksetkin arveluttivat. 

Vierailija
15/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsymys, joka tulee neurolepteistä on aivan erilaista kuin perinteisten unilääkkeiden aiheuttama. Se lamauttaa epämiellyttävällä tavalla. Tuntuu, kuin olisi hereillä, mutta keho nukkuu. Lääke aiheutti itselleni myös levottomat jalat, minkä takia en sitten pystynytkään kunnolla nukkumaan, vaikka se oli univaikeuksien takia määrätty. Pitkäaikaisvaikutuksetkin arveluttivat. 

Lyhyen kokeilun aikana tuntui että oli niin ohuesti unessa että ei tiennyt nukkuiko vai ei. Kerroin lääkärille että mielummin valvon kuin syön nuita. Sen jälkeen aloin sitten katsella mitä netissä siitä sanotaan. En halunnut katsoa etukäteen ettei tule ennakkoasenteita. Huh, huh totesin kun lueskelin. Eihän tuollaista saisi kirjoittaa unettomuuteen.

Vierailija
16/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en koskis, eroon päässyt

No pakkohan se on, jos on univaikeuksia - se on ainoa, joka oikeasti auttaa ja ottaa pois ahdistusta.

Vierailija
17/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kyseistä lääkettä unettomuuteen ja siitä johtuneeseen hermoromahdukseen. Jos otan 2 tablettia illalla, aamulla on aika tokkurainen olo. Mutta jos otan yhden, siitä ei tunnu olevan minkäänlaista apua.

Mikä siis on normaali määrä unettomuuteen, 1 vai 2 tablettia?

Vierailija
18/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytin unilääkkeenä, tosin olen käyttänyt myös psykoosilääkkeenä isommilla annoksilla väärien ajatusten estoon. Unilääkkeenä tipuin heti, ja koko seuraava päivä olin täysin tokkurainen. Aiheuttaa herkästi riippuvuutta ja vaikeuttaa entisestään luonnollista nukahtamista. Psykoosilääkkeenä käytettäessä nautin päiväkausia kestävästä akathisiasta, eli teki mieli hypätä parvekkeen ikkunasta asfaltille, koska en kyennyt suurin piirtein istumaan paikallani. Väärät ajatukset toki jäivät taka-alalle, kun niitä ei kerennyt ajattelemaan. Lopetin moiset myrkyt ja tulin toki röyhkeästi ja vastoin lääkärin ohjeita sinuiksi väärien ajatusteni kanssa. Uneen olen käyttänyt ajoittain rauhoittavaa teetä ja melatoniinia, ihan hyvin riittää. Elämä on  nykyään mukavan helppoa, kun ei tarvitse asioida jälkeenjääneiden puoskareiden luona, joiden taipumus pahentaa ihmisen alkuperäisiä ongelmia on ilmiömäinen. 

Vierailija
19/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisiä lääkkeitä en suosittelisi.. Itsellä ollut joskus käytössä masennuksen hoitoon ja ne tuntuivat vaan lisäävän masennusta. Tuttavallani oli määrätty unettomuuteen ja hän otti yliannostuksen niitä, menetti henkensä. Myös isäni on ottanut kyseistä lääkettä liikaa ja oli hiuskarvan varassa että henki säilyi. Lääkkeen puoliintumisaika on hyvä ottaa huomioon (tarvitsee nielemisen jälkeen tietyn aikaa että poistuu elimistöstä) muutoin olo saattaa olla tokkurainen ja entistä väsyneempi. Noita määrätään aika helpolla ja kevyin perustein. Itseltäni eräs lääkäri on ihan kysynytkin että haluatko että kirjoitan niitä lisää

Psyykelääkkeillä itsemurhan epäonnistumisen riski on suuri. Tuttavasi on täytynyt ottaa lääkettä järjetön määrä, jos on hengestään päässyt.

Vierailija
20/42 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en koskis, eroon päässyt

No pakkohan se on, jos on univaikeuksia - se on ainoa, joka oikeasti auttaa ja ottaa pois ahdistusta.

Pakko ja "pakko" kun eivät halua kirjoittaa oikeita uni tai nukahtamislääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi