Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suomalaisilla joku "rokotuspassi" tai vastaava asiakirja, josta näkee rokotukset?

Vierailija
20.11.2019 |

Mistä aikuisena tietää, mitä rokotuksia on saanut ja milloin ja mihin kirjataan jäykkäkourustukset ym?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomessa ollut yhtenäinen käytäntö?

Vierailija
22/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäykkäkouristusrokotteesta on yli 10 v. voit ottaa rokotteen, tämä rokote pitäisi uusia 10 v välein. Ekan olet saanut vauvana, laske siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten huiman kätevä käyttöliittymä tuollainen pahvinen rokotuskortti. Ei tarvitse ihmetellä, missä tietojärjestelmässä mitäkin tietoa ja miten sen saisi. Tuolta lipaston laatikosta parissa sekunnissa saa esille. Samassa paikassa tallessa muiden tärkeiden paperien, kuten sotilaspassin kanssa. Sotilaspassiahan ei saa hukata rangaistuksen uhalla, mutta monet niitäkin vissiin hukkailee.

Vierailija
24/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jäykkäkouristusrokotteesta on yli 10 v. voit ottaa rokotteen, tämä rokote pitäisi uusia 10 v välein. Ekan olet saanut vauvana, laske siitä.

Suureksi hämmästyksekseni työterveydenhoitaja kertoi työhöntulotarkastuksen yhteydessä, että 9 v sitten saamani jäykkäkouristusrokote ei menekään pian vanhaksi vaan on nykyään voimassa 20 v eli tarvitsen uuden rokotteen vasta 2030!

Vierailija
25/25 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on vuonna 1964 annettu pahvinen (tietysti vaaleanpunainen) neuvolakortti, jossa on rokotustiedot, ja vuonna 2002 laadittu pahvinen terveyskortti, jossa mainitaan rokotukset. Korttiin on niitattu paperilappu, jossa pandemia-influenssarokotuksen tiedot. Viimeisin rokotus on vuodelta 2012, siis tuolloin pahvikortit olivat vielä käytössä. Kanta-palvelussa en ole koskaan käynyt, enkä usko, että sieltä mitään löytyy.

Minun rokotushistoriani on siis vain paperilla. Luulen, että niin on ap:nkin.